19 Reacties

5 jaar geleden

Een 'zwaardere' fles geeft helaas niet de garantie dat ze doorslapen.. Wat is zijn rimte?

5 jaar geleden

Dikkere voeding vult niet per se meer. Het kost alleen meer energie om binnen te krijgen. Ik weet niet. Ik heb persoonlijk liever een vrolijke baby die iets minder lang slaapt dan een baby met krampjes. Johannesbroodpitmeel zorgde bij ons zeker 4 weken voor krampen (ivm reflux). En hij poepte ook meer. Hij is nu wel gewend, maar zou t anders niet geven aan hem.

5 jaar geleden

Rijstebloem is niet geschikt voor dagelijks gebruik. In rijst zit arseen

5 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Rijstebloem is niet geschikt voor dagelijks gebruik. In rijst zit arseen
Klopt wel. Maar als je elke dag een beetje geeft, of om de dag veel, maakt niet zoveel uit lijkt me https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx Hier staat ook over link tussen pap en doorslapen: geen

5 jaar geleden

In johannes broodpitmeel zitten geen voedingsstoffen is alleen om de voeding dikker te maken maar niet extra volzadigbaar. Het vult wel meer mr ze krijgen minder voedingsstoffen binnen. Rijstebloem zitten wel voedingsstoffen is dus is je baby meer volzadigd. Dit is ook licht verteerbaar dus geen problemen met krampjes. Jbp kan zorgen voor obstipatie omdat het zo dik is. Ik doe bij de 1e en laatste fles 2 tl rijstebloem en gaat perfect en slaapt de nachten heerlijk door. Als je je aan de max houd van 3-4 eetlepels per dag moet je je zeker geen druk maken over de arseen. Hier zitten tegenwoordig hele strenge regels op, zeker op babyvoeding!

5 jaar geleden

Wij gebruiken johannespitmeel bij de voeding ivm reflux. En voor het maken van een papfles dan voegen wij de ene keer rijstebloem toe en de andere keer haver. Niet elke dag rijstebloem ivm arseen. Johannespitmeel kan ook de ontlasting iets beïnvloeden. De ene baby krijgt er wat dikkere ontlasting door, geeft dus niet te veel om verstopping te voorkomen. Rijstembloem en haver stimuleren daarnaast ook de darmen, en kan het dus zijn dat je kleine vaker ontlasting krijgt. Als je je kleine iets meer volume wil mee geven voor de nacht dan raad ik persoonlijk een papfles aan. Dit geeft geen garantie dat je kleine er daardoor beter en langer door slaapt.

5 jaar geleden

Jbpm is puur voor het verdikken van de melk ivm (verborgen) reflux en zit verder geen voedingstoffen in Het doorslapen is niet gegarandeerd met een papfles of iets dergelijks en rijstebloem wordt geadviseerd om niet dagelijks te gebruiken

5 jaar geleden

Jhbp is meer tegen reflux. Het verdikt het eten waardoor het niet omhoog komt. Je zou forte kunnen proberen, omdat ze dit minder snel verteren. Ook het toevoegen van rijstebloem, haverpap, gierst, etc. kan helpen, net als een grotere fles maken. Het is allemaal geen garantie alleen. Wij kregen wel het advies om iets minimaal een dag of 4á5 te proberen. Ze moeten er even aan wennen, dus vaak zie je niet met 1x al resultaat.

5 jaar geleden

Reactie op My Baby35

Jhbp is meer tegen reflux. Het verdikt het eten waardoor het niet omhoog ko ...
Ja, dat is ook de reden dat ik JBPM genomen heb en niet rijstebloem. Mijn zoontje heeft een lichte verborgen reflux, heeft altijd al slijmpjes in de keel gehad, en nu door stevig verkouden geweest te zijn is het erger. Dus hoopte dat erdoor te verminderen en met beetje geluk er ook voor te zorgen dat hij meer voldaan is en beter doorslaapt. Dat het geen garantie is ben ik me van bewust. Bedankt voor de raad. 😊

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja, dat is ook de reden dat ik JBPM genomen heb en niet rijstebloem. Mijn ...
Hihi ja het kan wel! Sommige slapen er beter op. Ik hoop dat het werkt.

5 jaar geleden

Hier door JBPM weken last gehad van verstoppingen en moeten werken met clisma's. Let alsjeblieft op. Ik luister niet meer. Asr het CB met hun goedbedoelde adviezen. Is de tweede keer dat ze een fout advies geven en niet goed kijken naar de darmen. Door de stress ook moeten stoppen met BV.

5 jaar geleden

Mijn dochter heeft erg last van reflux, dus wij hebben jhbpm gebruik op advies van het ziekenhuis. Echter kreeg ze hier heel veel last van en alleen maar pijn in der buikje. Snel weer gestopt, en het toen vooral bij bv gehouden. Nu krijgt ze af en toe een flesje kunstvoeding en nu eindigen we savonds met kunstvoeding en dan met rijstebloem door de fles heen. Ze slaapt er wel langer van maar ook niet elke nacht. Maar ze heeft in ieder geval geen last van krampjes en ook de reflux is een stuk minder bij de laaste fles.

5 jaar geleden

Ik denk ook dat je kleintje er aan toe moet zijn. Die van ons slaapt van de één op de andere dag van 23 tot 7 of 22u30 tot 6u30/45. Ook kan hij ineens zelf inslapen overdag en zit van één op de andere dag op 6 a 7 voedingen ipv 8 a 9. Ik snap heel goed dat je iets meer wilt slapen als je weer gaat werken, maar dit kan je kindje niet altijd voor je regelen, misschien dat jouw partner hier iets in kan betekenen? Dat je elkaar afwisseld bijv.

5 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

Ik denk ook dat je kleintje er aan toe moet zijn. Die van ons slaapt van de ...
Ik geef trouwens borstvoeding, dus geen idee wat ons zoontje binnenkrijgt, hij drinkt wel vaak de 1e en laatste voeding van de dag langer/beter dus zal iets meer melk binnen krijgen denk ik

5 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

Ik denk ook dat je kleintje er aan toe moet zijn. Die van ons slaapt van de ...
Ik weet dat het inderdaad opeens kan veranderen want hij heeft periodes gehad dat hij doorsliep, tussen de 6 a 9u aan elkaar. Helaas is dat onlangs veranderd. Het is nu ook omdat hij heel veel slijmen in zijn keel heeft, heeft hij altijd gehad maar nu erger geworden sinds hij goed verkouden is geweest. Daarom dat ik JBPM had genomen, met de hoop op een iets voldanere baby bij de laatste voeding en ook wat minder slijmpjes. Maar gezien de krampjes die hij had na slechts 1 flesje met kleine hoeveelheid ben ik er al mee gestopt. Ik probeer hier en daar een flesje op te drijven naar 180 ml ipv 150 omdat hij soms al na 3u eten vraagt ipv 4. Soms drinkt hij het helemaal leeg, soms niet. Vannacht zijn we aan mx 4,5u geraakt tussen de voedingen. Papa kan helaas niet helpen. Die staat om 5u op en moet soms het hele land doorrijden, ik wil hem niet slaperig achter zijn stuur. Dan beter ik moe achter mijn computer 😏 Het is echt een zoektocht he met die kleintjes. En wanneer je denkt dat het eindelijk goed loopt, komt er wel weer iets anders.

5 jaar geleden

Reactie op Soof30

Mijn dochter heeft erg last van reflux, dus wij hebben jhbpm gebruik op adv ...
Ja hier ook verborgen reflux. Veel slijmpjes in de keel maar geeft niet terug. Dat was de reden waarom ik JBPM had genomen ipv rijstebloem. Maar inderdaad die krampjes zijn het niet waard. Misschien moet ik toch ook maar eens rijstebloem proberen. Ben sowieso gestopt met JBPM, ga het even aanzien en anders proberen we de rijstebloem voorzichtig een keer.

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ik weet dat het inderdaad opeens kan veranderen want hij heeft periodes geh ...
Ja klopt echt... en soms denk je een ritme te pakken te hebben en prompt doet de kleine weer wat anders haha. Lastig lastig... Naja maar wat blijven proberen, komt ooit weer een dag dat je iets meer kan slapen. En kijk dan dat je op vrije dagen iets meer met de kleine meeslaapt, helpt misschien ook al om het vol te houden 😉

5 jaar geleden

Reactie op Marijke R

Wij gebruiken johannespitmeel bij de voeding ivm reflux. En voor het make ...
Wat voor haver gebruik je? Ik heb vanmiddag zitten kijken bij de Kruidvat maar vond ik geen haverpap.. Wel iets anders maar dat is pas vanaf 6 maanden. Ik wil namelijk niet dagelijks rijstebloem geven 🙂

5 jaar geleden

Reactie op Appeltaartje

Wat voor haver gebruik je? Ik heb vanmiddag zitten kijken bij de Kruidvat m ...
Biobim.nl heeft haver, ook rijst en rijsf met boekweit en spelt (vanaf 6 maanden)