63 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons werkt zinkzalf perfect!

4 jaar geleden

Bepanthen raad ik je aan.

4 jaar geleden

Bij mijn dochtertje net hetzelfde. Nooit last gehad van rode billetjes.Opeens heel erg rood en lag zelfs open. En inderdaad haar eerste tandje was toen daar. Op advies van vroedvrouw Inotyol zalf gesmeerd. Werkt perfect.

4 jaar geleden

Ah wat sneu he.. ik gebruik zelf bepanthen en vind dat erg prettig. Overdag elke keer een nieuwe laag, en dan vooral in de nacht goed invetten zodat het even de tijd krijgt om te herstellen. Als het echt erg wordt, kan je de temperatuur in huis even 2 graadjes omhoog gooien en je kleintje regelmatig in de blote kont op een speelkleed of dekbed laten spelen. Wel kans op een plasje, maar goed, in de was/droger is zoiets snel weer schoon gemaakt.

4 jaar geleden

Dr Leenarts, of naar de apotheek en daar om zalfje vragen. Kan zonder recept. Die wij hebben werkt super. Zodra het minder word smeren we weer dr Leenarts.

4 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Ah wat sneu he.. ik gebruik zelf bepanthen en vind dat erg prettig. Overdag ...
Wel dat ga ik morgen zeker eens doen hem in zijn blote billetjes zetten, vinden ze sowieso prettig hé, meer bewegingsvrijheid 😊

4 jaar geleden

Ach zo zielig! Ons zoontje had het ook, normaal nergens last van. We hebben belanthen gesmeerd toen was het snel weg! En we lieten hem elke dag even zonder luier op een handdoek in de box even 'luchten'

4 jaar geleden

Wij gebruiken Calendula Billenbalsem van Weleda! Echt heel fijn spul

4 jaar geleden

Mijn dochtertje had het ook heel erg, met veel bultjes, scheen een schimmelinfectie te zijn, en ik al die tijd maar denken dat het luieruitslag was 😩

4 jaar geleden

Ik gebruik bepanthen baby

4 jaar geleden

Maizena er op doen! Gewoon wat je in de supermarkt koopt. En laat hem zonder luier even een halfuurtje. (Op zo’n plasmatje ofzo) als het droog is gebruik ik meestal nestosyl. Echt wonderspul vinden wij.

4 jaar geleden

Wij gebruiken zinkolie (het is niet echt olie maar crème op olie basis), dit is een ouderwets middeltje. Dit werkt het allerbeste, het droogt de uitslag uit zodat het herstelt maar voed ook de huid waardoor het niet droog of trekkerig aanvoelt. Mijn zoontje krijste namelijk alles bij elkaar toen we maizena gebruikte.

4 jaar geleden

zink is het best. hou in de gaten dat het geen schimmeltje wordt. Maizena werd vaak gebruikt maar wordt nu toch weer sterk afgeraden

4 jaar geleden

Reactie op AUGBABY27

Wij gebruiken zinkolie (het is niet echt olie maar crème op olie basis), di ...
Van zink wordt het huidje zo droog dat het scheurt bij fijn zoontje , ook de olie variant

4 jaar geleden

Calendulan billenzalf van weleda! Dit is altijd magisch spul bij ons, bij de eerst rode vlekjes gelijk opsmeren en volgende weer weg!

4 jaar geleden

Reactie op Sdaj

Van zink wordt het huidje zo droog dat het scheurt bij fijn zoontje , ook d ...
dr leenarts misschien? hier zit 30% zink in en blijft soepel

4 jaar geleden

Onze dochter had dit pas ook inderdaad, zinkzalf van het merk zwitsal vond ik minder fijn dan sudocreme. Sudocreme bleef er beter op zitten. Het idee is dat je een beschermende laag aanbrengt, dus lekker veel ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Gto

Onze dochter had dit pas ook inderdaad, zinkzalf van het merk zwitsal vond ...
Dat is juist niet de bedoeling van sudocreme omdat je de huid dan afsluit. Je moet n klein beetje in de huid kloppen totdat je de roodheid roze ziet worden. Als je er n laag op gaat smeren kan de huid niet ademen..😬

4 jaar geleden

Inotyol werkt zo goed! Een zeer dikke zalf, blijft aan de billen plakken.

4 jaar geleden

Bepanthen en op een matrasbeschermer lekker bloot laten luchten 👍🏻 Sterkte!