63 Reacties

4 jaar geleden
Ah wat sneu he.. ik gebruik zelf bepanthen en vind dat erg prettig. Overdag elke keer een nieuwe laag, en dan vooral in de nacht goed invetten zodat het even de tijd krijgt om te herstellen.
Als het echt erg wordt, kan je de temperatuur in huis even 2 graadjes omhoog gooien en je kleintje regelmatig in de blote kont op een speelkleed of dekbed laten spelen. Wel kans op een plasje, maar goed, in de was/droger is zoiets snel weer schoon gemaakt.

4 jaar geleden
Dr Leenarts, of naar de apotheek en daar om zalfje vragen. Kan zonder recept. Die wij hebben werkt super. Zodra het minder word smeren we weer dr Leenarts.

4 jaar geleden
Mijn dochtertje had het ook heel erg, met veel bultjes, scheen een schimmelinfectie te zijn, en ik al die tijd maar denken dat het luieruitslag was 😩

4 jaar geleden
Maizena er op doen! Gewoon wat je in de supermarkt koopt. En laat hem zonder luier even een halfuurtje. (Op zo’n plasmatje ofzo) als het droog is gebruik ik meestal nestosyl. Echt wonderspul vinden wij.

4 jaar geleden
Wij gebruiken zinkolie (het is niet echt olie maar crème op olie basis), dit is een ouderwets middeltje. Dit werkt het allerbeste, het droogt de uitslag uit zodat het herstelt maar voed ook de huid waardoor het niet droog of trekkerig aanvoelt. Mijn zoontje krijste namelijk alles bij elkaar toen we maizena gebruikte.

4 jaar geleden
zink is het best.
hou in de gaten dat het geen schimmeltje wordt.
Maizena werd vaak gebruikt maar wordt nu toch weer sterk afgeraden

4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Van zink wordt het huidje zo droog dat het scheurt bij fijn zoontje , ook d ...
dr leenarts misschien? hier zit 30% zink in en blijft soepel

4 jaar geleden
Reactie op Gto
Onze dochter had dit pas ook inderdaad, zinkzalf van het merk zwitsal vond ...
Dat is juist niet de bedoeling van sudocreme omdat je de huid dan afsluit. Je moet n klein beetje in de huid kloppen totdat je de roodheid roze ziet worden. Als je er n laag op gaat smeren kan de huid niet ademen..😬

4 jaar geleden
Bepanthen en op een matrasbeschermer lekker bloot laten luchten 👍🏻 Sterkte!