2 Reacties

4 jaar geleden

Hallo, Ik heb dit met 8 weken gehad (ben er nu 10). 2 dagen last van roze afscheiding. Heb de huisarts gebeld en zij vertelde me dat het inderdaad normaal is em dat het kan zijn dat de baarmoeder 'restjes' bloed van de menstruatie 'opruimt' pas als dit langer dan 3 dagen zou aanhouden moest ik langskomen voor een afspraak. Ik ben net zo'n piekeraar, maar geen zorgen. Blijkbaar hoort het er echt bij :). Was bij mij na 2 dagen over. Probeer je geen zorgen te maken. De stress die je vam dat piekeren krijgt is ook noet goed ;).

4 jaar geleden

Je baarmoedermond is heel erg doorbloed en dus kwetsbaar, gedurende een zwangerschap stroomt er meer bloed door je lijf en zijn de, normaal gesproken al, doorbloedde plekken kwetsbaarder. Heeft dus niks met een ‘oude menstruatie’ te maken maar puur met het heel doorbloed zijn van je baarmoedermond. Als je hier dus meer druk op zet door bijvoorbeeld wat je zegt harde ontlasting, of het kan ook na seksueel contact, heeft de baarmoedermond meer kans om te gaan bloeden. Zolang het roze afscheiding is geen zorgen maken. Helder rood bloedverlies kan ook nog, zolang je maar geen maandverbanden vol helder rood bloed verliest. Voor nu dus absoluut geen zorgen maken.