111 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Monikalaferte

Oh bah Marloes! Heel veel sterkte!! 🌷 a Ja ik had eerst een leeg zakje ma ...
Wat apart dat ze dat niet onderzoeken nu al. Maar gelukkig een kloppend hartje! Dat is positief. Ik heb aanstande vrijdag mijn echo, gelukkig vervroegd omdat ik 3 dagen een bloeding had welliswaar zonder stolsels en buikpijn. Ik ben dan 6.3 week, maar bij mij zouden ze wel al naar een oorzaak gaan kijken en of de zwangerschap intact is. Ben heel benieuwd 🙏🏼

4 jaar geleden

Reactie op Monikalaferte

Oh bah Marloes! Heel veel sterkte!! 🌷 a Ja ik had eerst een leeg zakje ma ...
Ik heb 2 bloedingen gehad. Gisteren echo met kloppend hartje. Gyn gaf aan dat ik bij een bloeding gelijk moest bellen. Ze had het erover dat ze dan evt een uitstrijkje moesten maken om te zien wat de oorzaak is

4 jaar geleden

Reactie op Marcia81

Ik heb 2 bloedingen gehad. Gisteren echo met kloppend hartje. Gyn gaf aan ...
Gelukkig een kloppend hartje! Waren jouw bloedingen heftig?

4 jaar geleden

Reactie op DMNQ_

Gelukkig een kloppend hartje! Waren jouw bloedingen heftig?
De eerste keer was het een straaltje en daar bleef het bij. Dat viel mee. De tweede keer op oudjaarsdag was heftiger. Veel buikpijn en in de avond in de wc, bij afvegen en nog wat in maandverband. Was daarna wel gelijk weer afgelopen, heeft niet een dag doorgebloed ofzo

4 jaar geleden

Reactie op Marcia81

Ik heb 2 bloedingen gehad. Gisteren echo met kloppend hartje. Gyn gaf aan ...
Oh fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

4 jaar geleden

Oh fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
Zeker weten! Hele geruststelling

4 jaar geleden

Hallo dames, Sinds afgelopen vrijdag heb ik last van bruine afscheiding, zaterdag was het echt bloedverlies met wat bloedstolsels en lichte buikkramp (voor mijn gevoel onschuldig, en volgens de vk groot kans op innesteling), waarbij ik me nog meer druk maakte, zondag hetzelfde. Maandagavond nog steeds gelijk, waarna ik contact heb opgenomen met de vk en een afspraak gemaakt voor as woensdag. Maar vanochtend begon het dan, de intense buikpijn, veel erger dan de menstruatiepijn, het voelde als een aanval en het was niet te houden. Dit ging ongeveer 5min zo door. Waarna ik twee paracetamol heb genomen. En toen was de pijn ineens verdwenen. Heb nu wel een lichte pijn aan mn onderbuik maar meer ook niet. Dus mijn vriend en ik zijn voorbereid om morgen het slechte nieuws te ontvangen :( voel me erg down en machteloos. Stiekem hoop ik dat mijn onderbuikgevoel het mis heeft en ik nog zwanger ben. Ik zou/ben nu 8 weken zwanger. Zo dit wilde ik met jullie even delen. Bedankt voor het lezen.

4 jaar geleden

Reactie op mariam1

Hallo dames, Sinds afgelopen vrijdag heb ik last van bruine afscheiding, z ...
Wat vervelend. Ik begrijp je ongerustheid. Ik kreeg vrijdagavond na de kerst een kleine bloeding. Dit was na 1 keer afvegen weg en daarna redelijk bruin bloed verloren. Tot aan oudjaarsdag, toen veel buikpijn overdag. Ook 2 pcm genomen en toen was de pijn erg verminderd . In de avond ook een bloeding gehad die iets langer aanhield. Ongeveer half inlegkruisje vol bloed verloren. Dit was wel in 2 keer. Daarna tot de zaterdag nog oud bloed. 6 januari een positieve echo gehad. De buikpijn kan ook heel goed je darmen zijn. Ik duim voor jullie voor een goede afloop!!

4 jaar geleden

Reactie op Marcia81

Wat vervelend. Ik begrijp je ongerustheid. Ik kreeg vrijdagavond na de ke ...
Hallo Marcia, Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord! Ik weet het 99% zeker dat het een miskraam is aangezien ik zojuist een groot stuk leverachtig iets op mn maandverband aantrof 😢😢😢😢 wat enorm veel op een embroyo lijkt. Nu is de pijn ook helemaal weg. Vandaag ook gelukkig ziekgemeld op m’n werk. Ga zo met mijn vk bellen of ik morgen nog langs moet. Ik denk dat dat niet nodig. Maar wel even met het ziekenhuis even bellen. Want nu vraag ik me wel af wat de reden is dat het vruchtje zich heeft afgestoten ;(

4 jaar geleden

Reactie op mariam1

Hallo Marcia, Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord! Ik weet he ...
Wat klote zeg! Denk dat het altijd verstandig is om even te laten kijken of je alles wel kwijt bent. Is dit je 1e miskraam? Er kunnen verschillende redenen zijn. Is denk ik moeilijk te bepalen, maar wel de moeite waard om het even na te vragen. Bij mij was het mijn diabetes die voor eerdere miskramen heeft gezorgd

4 jaar geleden

Reactie op mariam1

Hallo Marcia, Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord! Ik weet he ...
Jeetje heftig verhaal zeg. Zelf heb ik ook een keer een spontane miskraam meegemaakt en idd toen ik het vruchtzakje in de wc had liggen was de pijn bijna volledig verdwenen. Krampen voor die tijd waren echt heftig terwijl ik echt geen pieperd ben, maar heb de halve dag in bed met een kruik doorgebracht omdat ik gewoon niet wist waar ik het zoeken moest van de pijn. Het is wel verstandig om nog even langs de vk te gaan voor de zekerheid om te laten checken of alles weg is. De reden dat je een miskraam hebt is vaak een fout in de celdeling. Dit is toeval en hier kun je totaal niks aan doen. Zelf heb dus een mk gehad voor mn dochter en afgelopen zomer een missed abortion (vruchtzakje zonder vruchtje) de gynaecoloog vertelde mij dit toen en verder onderzoek waarom was nu nog niet nodig. Heel veel sterkte met verwerken en rustig aan, geef het tijd.