7 Reacties

4 jaar geleden

Goed dat je snel een afspraak hebt met endocrinoloog. Ik heb zelf al jaren een schildklier probleem (18 jaar) Begonnen met de ziekte van Graves waarbij de schildklier ook te snel werkt en nu geeindigd in hasimoto waarbij hij te weinig hormonen produceerd. Ik prik nu om de 6 weken bloed om mijn TSH en FT4 in de gaten te houden en zo nodig de medicatie toe te passen. Weet je de reden waarom hij te snel werkt? Misschien belangrijk om te kijken of je lichaam ook natistoffen aanmaakt tegen de schildklier

4 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

Goed dat je snel een afspraak hebt met endocrinoloog. Ik heb zelf al jaren ...
antistoffen bedoel ik

4 jaar geleden

Ik heb een vergelijkbaar schildklierprobleem als SDJ. Begonnen met Graves en na 3 behandelingen doet mijn schildklier nu helemaal niets meer. Dit is nu 13 geleden. Ik moet/mag elke 4 weken bloedprikken aangezien ik bekend ben met heftige reacties op een relatief kleine hormoonspiegel verandering. Zijn je antistoffen bekend? Anders zal je endocrinoloog dat vast binnenkort gaan bepalen. En heb je te horen gekregen wat je TSH en FT4 waardes zijn?

4 jaar geleden

Zelfde ook. 10 jaar lang Graves en nu dus hypo (= te langzaam) Maar er zijn ook medicijnen die je kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Nu is de baby nog afhankelijk van jou..dacht vanaf 16 of 20 wkn niet meer. Dan eigen schildklier. Weet niet zeker Maar waarschijnlijk een overdracht van de VK naar de gynaecoloog en internist?

4 jaar geleden

Hey allemaal! Gisteren langs geweest bij endocrinoloog en maandag had ik een extra controle van bloed omdat Tsh 4 , 73 stond en dat mag normaal tussen 11 en 14 zijn ( weet het niet precies meer) en maandag gaf mijn bloedname aan dat het 13 stond 鈽猴笍 dus alles wijst op een labo fout volgens gyne, huisarts en endocrinoloog. Stom! Maar blij dat het niets is!

4 jaar geleden

Reactie op Kim De Ridder

Hey allemaal! Gisteren langs geweest bij endocrinoloog en maandag had ik ee ...
Dat is goed nieuws! Alleen een TSH waarde is normaal gesproken normaal tussen de 0,4 en 4,0 misschien ben je in de war met je FT4? in elk geval goed nieuws dat het om een meetfout gaat!

4 jaar geleden

Reactie op Kim De Ridder

Hey allemaal! Gisteren langs geweest bij endocrinoloog en maandag had ik ee ...
Gelukkig een meetfout! Met medicatie kunnen ze veel doen als het de schildklier betreft, maar een gezond orgaan is natuurlijk het fijnste.