20 Reacties
5 jaar geleden
Het is heel logisch dat je kindje alles bij elkaar krijst als je hem in zijn bedje legt, dat is namelijk niet zijn slaapplek. Zijn slaapplek is jullie armen.. hij krijst dus omdat hij wil slapen, wat hij in jullie armen doet, maar jullie leggen hem in zijn bedje, gevolg -> boos kindje 😅
Hij zal dus moeten leren dat het bedje zijn slaapplek is en dat is iets lastigs om te doorbreken.
Ik heb geen ervaring met de methode die je benoemd, nog nooit van gehoord😅
Maar misschien werkt het volgende:
Bedritueel doen en in bedje leggen, zodra hij begint te krijsen, eerst troosten in bed. Krijst hij na 10 seconden nog? (Niet langer dan 10 seconden doen, je kindje laten huilen wil je immers niet!) Dan oppakken en rustig krijgen in je armen. Zodra hij rustig is, leg je hem weer weg in zijn bedje, gaat hij krijsen? Eerst weer troosten in bed, na 10 seconden weer oppakken als het sussen niet lukt. Zo ga je eigenlijk door tot hij wel in bed te troosten is. Het is niet iets wat in een keer opgelost is, dit kost best wat tijd, maar het zou steeds iets beter moeten gaan, doordat hij leert dat zijn bedje zijn slaapplek is.
Het is alleen wel heel pittig om het op deze manier te doen, maar als je je kindje niet meer op je wil hebben slapen, dan kan het een manier zijn om het zo aan te pakken. Hij zal zeker gaan huilen, want hij wil gewoon in jullie armen slapen, maar aan jullie is dan de taak om hem weer te troosten en gerust te stellen.
5 jaar geleden
Ja wat hierboven wordt gezegd is een heel goed advies! Zo is het ons ook gelukt na maanden drama.
Onze dochter slaapt nu meestal in haar eigen bedje, sinds een maand. We kwamen er achter dat we het ritueel te kort hadden gemaakt. Nu duurt het ritueel echt min.10 min.
Eerst beneden knuffelen en liedje zingen, verschonen, slaapzak aan, boekje van dikkie dik, muziekje aan, gordijnen dicht en dan erbij zitten tot ze slaperig is.