21 Reacties

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, ze koppelt max 4 cyclussen aan elkaar en is dan wakker... Ze zeggen dat het na 6 maanden en dat sprongetje vaak beter wordt. We hebben al vanalles geprobeerd van een andere slaapzak, naar geluid of lichtjes op de kamer, meer warmte of een pyjama met mijn geur, maar niks helpt. Ik hou hoop😅🤷‍♀️

5 jaar geleden

Overdag bij ons ook 45min soms 2 uur. Om 19 uur slaapt ie door tot circa 23 uur en daarna kan het om de 3/4 of 5 uur zijn. Meestal wel 1 tot 2x voeden in de nacht.

5 jaar geleden

Dat had ik ook heel lang en ineens was het over.. hier hielp het wel om niet direct de kamer in de stormen, omdat baby's soms best wel even lawaai kunnen maken als ze van de ene cyclus naar de andere gaan. Maar ik denk dat het gewoon met tijd vanzelf beter gaat

5 jaar geleden

Herkenbaar verhaal! Onze dochter kan in de nacht ook goed koppelen, maar overdag bijna nooit. Ze is dan ook vrolijk en druk wakker. Even laten liggen of snel terug om een speen erin te doen, maakt niks uit. Ze is daarna ook gewoon vrolijk dus zal wel minder slaap nodig hebben denk ik maar. Wij houden ook de wakkertijden aan waardoor ze 3-4 slaapjes op een dag doet bij 6.5 maand (gecorrigeerd 5.5). In de kinderwagen lukt het haar trouwens wel overdag. Ik heb het losgelaten zolang ze verder vrolijk is, goed drinkt en groeit :)

5 jaar geleden

Mijn zoontje kon eerst supergoed slapen overdag, zo 2x 2,5 uur en dan vaak nog een slaapje.. Maar toen de lockdown begon was het drama, alleen nog maar slaapjes van 30-45 minuten en daarna klaarwakker en niet meer willen slapen, maar wel heel vrolijk. Ideaal als je daarnaast moet werken 😅 na 4-5 weken ging het ineens weer supergoed, weer 2 lange slaapjes per dag met soms nog een kort slaapje in de namiddag, maar dat heeft helaas maar een week geduurd 🥴 nu zijn we alweer een paar dagen terug bij af.. Z'n sprongetje is voorbij, dus ik hoop maar dat het met een regeldag ofzo te maken heeft en zo weer over is 😅 Ik denk dat het fases zijn, ze gaan vanzelf weer over.. En dan moeten we er maar van genieten totdat de volgende fase weer begint ;)

5 jaar geleden

Onze meid heeft maar 2 vaste slaap momenten. Rond 7 uur wakker borstvoeding, Daarna mag ze lekker in de box spelen. 10 uur krijgt ze fruit daarna lekker in de box spelen/ slapen. Om 12 uur borstvoeding en naar bed tot maximaal 15 uur 15 uur uit bed groente hap en borstvoeding daarna spelen in de box. Rond 18 uur gaan papa en mama eten mag ze er bij zitten en eventueel een beetje mee eten en tussen half 7 en 7 uur krijgt ze borstvoeding, trappelzak aan verhaaltje voor lezen en naar bed.

5 jaar geleden

Hier een mannetje van 5,5 maand die 5 slaapjes doet van 45 minuten. Na de flessen van 19.00 en 22.30 plakt hij ze wel aan elkaar. Voor sprong 4(?) Kon hij makkelijk koppelen, maar hadden we vaak een wakker mannetje een uur voor de volgende fles waardoor hij dan niet te genieten was. Wat dat betreft vinden wij dit wel ideaal. We houden een wakkertijd aan van 60-90 min waardoor hij tussen zijn slaapjes in (zonder fles) max een uur wakker kan zijn en na de fles bijna 90 min wakker is. Even ons schema dan maar even: 7.00 fles 8.00 slapen 8.45 wakker 9.45 slapen 10.45 wakker 11.00 fles en fruit 12.30 slapen 13.30 wakker 14.15 slapen 15.00 wakker en fles 16.30 slapen 17.30 groente 18.30 klaar maken voor bed 19.00 fles

5 jaar geleden

Reactie op LauraBarbara

Hier hetzelfde, ze koppelt max 4 cyclussen aan elkaar en is dan wakker... Z ...
Hier helpt ook niks voor die cyclussen. Ik ben al van maand 4 aan't hopen dat het wel eens beter word, maar tot nu toe 🤔🤷‍♀️... Vanaf maand 6 komt de scheidingsangst dus zitten we daar mee hé... K weet niet als je baby nu nog ni echt doorslaapt en meermaals wakker is dat het voor het jaar gaat lukken. K heb me er deels bij neergelegd maar tis verdomd zwaar!

5 jaar geleden

Zelfde drama hier.. ‘s nachts gaat het goed, maar overdag een drama! Slaapjes van 45 minuten of zelfs maar 30 🤷‍♀️ Heb vanochtend uit pure wanhoop de ramen verduisterd met aluminiumfolie (het is geen gezicht, maar ach) en daarna sliep ze ineens anderhalf uur! Ben benieuwd of het een toevalstreffer is of dat het echt werkt.

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Zelfde drama hier.. ‘s nachts gaat het goed, maar overdag een drama! Slaapj ...
Heb ik ook gedaan 2 weken geleden en dutjes boven gaat nu ook iets beter! Tis idd geen zicht maar het kan maar helpen. Binnen 3m verhuizen wij en dan kunnen we eneens deftig gordijntjes nemen...

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Ja verduisteren was hier ook de oplossing voor de dutjes overdag dus ik hoop dat het geen toeval is maar echt helpt voor je! 😁

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Oh ik hoop dat dit helpt! Laat je het weten?

5 jaar geleden

Ik vraag me ook af of het erg is om bijv je baby na 1 cyclus in de draagzak te doen en dat hij dan daarin verder slaapt of bijv na 1 cyclus achter hem gaan liggen in bed. Gaat hij daaraan wennen? Of is het prima en gaat het er vooral om dat hij zelf die cyclus aan elkaar leert koppelen. Of laat je het gewoon zo als je baby vrolijk is (want dat is hij gelukkig ondanks die korte slaapjes) Wat doen jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Classkey

Ja verduisteren was hier ook de oplossing voor de dutjes overdag dus ik hoo ...
Bij ons maakt dat geen verschil. Wij hebben rolluiken en doen die op zijn kamer bij ieder slaapje dicht. Al vanaf dat hij op de wereld is. 🤔

5 jaar geleden

Hier een mannetje van 5,5 maand die 5 slaapjes doet van 45 minuten. Na de ...
Interessant. Eerste x dat ik lees zonder fles/hapje wakker houden.

5 jaar geleden

Reactie op Nubi

Interessant. Eerste x dat ik lees zonder fles/hapje wakker houden.
Hoe bedoel je? Hij krijgt iedere 4 uur een fles en als hij na een fles 45 minuten slaapt, ga ik hem niet meteen weer een fles geven. Hij is dan al snel weer moe, gaat dan naar bed en daarna wordt hij exact voor zijn volgende fles wakker en dit er dus 4 uur tussen zijn flessen . Als je dat tenminste bedoelt. 😉

5 jaar geleden

Hoe bedoel je? Hij krijgt iedere 4 uur een fles en als hij na een fles 45 ...
Ja! 4 uur rekken verhaal. Dat probeer ik ook. Ik geef bv, mss dat dat uitmaakt? Want de baby komt nog 3x in de nacht. Dus hoopte met rekken een ‘grotere voeding’ te creëren overdag en meer verzadiging. Ik rek nl. met een hapje tussen door. 30-50 ml Pap/fruit of groente en leg haar dus niet na een korte cyclus ..zonder iets..weer op bed. Dus dat maar s proberen! On topic: Ons kindje haalt niet eens 40 min per keer. Vind het best wel heel naar soms. Ik voel me heel gejaagd om zo op de klok te leven.. 😔

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Ohw ben benieuwd of het idd toeval is of niet! Mijn dochter van bijna 6 maanden slaapt ook maar 20, 30 en met mazzel 45 min. S’nachts slaapt ze bij mij in bed en slaapt dan makkelijk langer, ik denk dat de kamer hier overdags ook donkerder moet, het rare is dan wel dat als ik de dutjes met haar samen doe, ze dan wel 1 of 2 uur slaapt 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Ze heeft sinds de grote verduistering 2x in de ochtend 1,5 uur geslapen! De andere slaapjes weet ze nog niet te verlengen, máár duren nu wel 45 minuten ipv krap 30 à 40 minuten. Dus wellicht toch het proberen waard? Je spuit wat glasreiniger op de ramen en wrijft het aluminiumfolie eroverheen. Was hier maar een paar minuutjes werk!

5 jaar geleden

Reactie op MommyChey

Ohw ben benieuwd of het idd toeval is of niet! Mijn dochter van bijna 6 maa ...
Even vanuit het perspectief van je baby vind ik het logisch klinken: ze slaapt gewoon goed als ze bij jou ligt! Zowel in de nacht als overdag. Mijn zoon ligt op zijn eigen kamer dus ik weet het niet zeker, maar ik zou denken dat het echt pas beter wordt als ze alleen kan slapen. Voor mij klinkt het nu alsof ze dat nog niet kan. En dan maakt de hoeveelheid licht niet mega veel uit ben ik bang.