32 Reacties

2 jaar geleden

Slaapje sochtends 2 uur na wakkertijd Smiddags 3 u na wakkertijd Savonds naar bed voor de nacht 4 u na wakkertijd

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt al sinds hij 10 maandjes is maar 1 x overdag. Rond 11 uur en dan vaak tot 13 soms tot 14 uur. En dan savonds 20 tot ochtend 7

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueDewiZayn

Mijn zoontje slaapt al sinds hij 10 maandjes is maar 1 x overdag. Rond 11 u ...
Hij is nu 14mnd trouwens

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt van 19.00-08.00 (zit wel een ochtendfles tussen maar daarna slaapt ze verder). Dan van 11-12 en van 15-16.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueDewiZayn

Hij is nu 14mnd trouwens
Wow! En hij blijft ziin vrolijke zelf? Goed hoor. Mijn zoontje dut nog steeds 2 dutjes. Is bijna 14 maanden. Denk ook niet dat hij snel naar 1 dutje zal gaan.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueDewiZayn

Mijn zoontje slaapt al sinds hij 10 maandjes is maar 1 x overdag. Rond 11 u ...
Oh zo! Ja ieder kind is anders, dus zou goed kunnen dat ze het zelf aangeven!

2 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Onze dochter slaapt van 19.00-08.00 (zit wel een ochtendfles tussen maar da ...
Dit is misschien ook nog een optie!

2 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Wow! En hij blijft ziin vrolijke zelf? Goed hoor. Mijn zoontje dut nog stee ...
Jaa, rond half 6 word hij wel wat moe, gaan we vaak even wandelen, lekker spelen en bad en dan naar bed. Probeer het altijd rond 19uur al maar vaak word het wel 20uur voor hij dan slaapt. Blijkbaar echt weinig slaap nodig Als ik hem smiddags nog een dutje laat doen al is het 10 min ie in de auto in slaap valt issie wakker tot 10uur savonds 😅.

2 jaar geleden

Op de leeftijd van 13 maanden hebben kindjes maar tussen 11 en 13u slaap nodig. Natuurlijk is elk kindje anders en zijn er sommigen met meer en sommigen met minder slaapbehoefte. Mijn zoontje van bijna 14 maanden slaapt sinds 9 maanden nog enkel in de namiddag. Snachts ongeveer van 20u tot 7u, meestal wordt hij wel nog 1x wakker, soms maar 20 min, soms een uur.

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Op de leeftijd van 13 maanden hebben kindjes maar tussen 11 en 13u slaap no ...
Ah dat is een goeie om te weten, bedankt!

2 jaar geleden

Reactie op Elisabeth95

Ah dat is een goeie om te weten, bedankt!
Het fijne aan maar 1 dutje is dat het meestal wat langer duurt, hier meestal tussen 2,5 en 3u. Heb je wat meer tijd voor jezelf of je huishouden 😊 In de voormiddag lekker met je kleintje spelen of iets leuks gaan doen, in de namiddag chillen of poetsen 😂

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Het fijne aan maar 1 dutje is dat het meestal wat langer duurt, hier meesta ...
Oh dat is ook wel heerlijk zo lang! Nou ik ga het uittesten en kijken wat het beste gaat werken voor hem.

2 jaar geleden

Dit heeft onze dochter ook 2 weken gedaan en nu ‘pakt’ ze weer 2 slaapjes per dag (bijna 14 maanden).

2 jaar geleden

Wij zijn sinds ongeveer 1,5 week over naar 1 slaapje van 3 tot 4 uur. Thuis dan, want bij oppassen slaapt hij nog 2 keer 1 tot 1,5 uur 🤷 Heeft hij overigens zelf geregeld.

2 jaar geleden

Reactie op Jeske20

Dit heeft onze dochter ook 2 weken gedaan en nu ‘pakt’ ze weer 2 slaapjes p ...
Ja dus wie weet dat dit ook even een korte fase is! Ik ga vanaf nu even naar 1 slaapje en kijken hoe dit gaat! Hij komt wel aan z’n 13/14 uur slaap in 24 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Wij zijn sinds ongeveer 1,5 week over naar 1 slaapje van 3 tot 4 uur. Thuis ...
Zo 3 tot 4 uur aansluitend slapen?

2 jaar geleden

Ik las ergens dat rond deze periode een slaapregressie speelt. Wij hadden er ook even last van incl doorkomende tandjes. Ineens wilde ons zoontje 12.5mnd 1x kort slapen maar was vervolgens wel moe de rest van de dag. Wij bleven de slaapjes aanbieden en inmiddels slaapt hij weer zijn oude ritme. 2 slaapjes van 2uur. Het hangt er denk ik vanaf of je zoontje verder vrolijk is en 1 slaapje nu al aan kan.

2 jaar geleden

Reactie op Elisabeth95

Zo 3 tot 4 uur aansluitend slapen?
Ja heerlijk! Elke 'normale' dag thuis slaapt hij makkelijk 3 uur achter elkaar en we moeten hem soms zelfs wakker maken na 3,5 of 4 uur omdat hij anders te laat moe wordt in de avond. En hij deed pas met 6 maanden dutjes van langer dan 45 minuten (nadat we koemelkallergie constateerde en koemelkvrij gingen) dus hij komt van ver 🤩

2 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Ik las ergens dat rond deze periode een slaapregressie speelt. Wij hadden e ...
Ah dat is een goeie top! Ik ga het in de gaten houden. Gister was hij vrolijk na z’n slaapje, maar merkte wel dat hij moe werd opgeven moment. Maar waren op een feestje!

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ja heerlijk! Elke 'normale' dag thuis slaapt hij makkelijk 3 uur achter elk ...
Ik stond er van te kijken, maar gister sliep mijn zoon ook 3 uur en 1 kwartier! Nooit gedacht haha