32 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Elisabeth95

Ik stond er van te kijken, maar gister sliep mijn zoon ook 3 uur en 1 kwart ...
Geweldig! Dan lijkt ie toch zelf ook de overgang naar 1 slaapje te maken. Vindt dat het wel wat meer vrijheid geeft hoor 😁

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Geweldig! Dan lijkt ie toch zelf ook de overgang naar 1 slaapje te maken. V ...
Ja misschien dat wel! Jaa zeker alleen wel echt midden op de dag

2 jaar geleden

Reactie op Elisabeth95

Ja misschien dat wel! Jaa zeker alleen wel echt midden op de dag
Dat is idd soms beetje vervelend voor als je dingen wil.gaan doen. Voor een gewone dag thuis is het echt heerlijk. Kleine dingen met hem doen plan ik steeds in de voormiddag in, of einde namiddag. Zoals kinderboerderij, speeltuin, zwemmen. En af en toe doen we een daguitstap, meestal is dat dan wel wat verder rijden en plan ik vertrek in rond 9u30. In de auto vallen ze toch meestal in slaap. En de terugrit uiterlijk rond 16u, zodat hij dan ook weer een dutje kan doen maar dit niet te extreem laat is. En soms slaapt hij dan ook in de buggy. Zo zijn we bvb naar Plopsaland De Panne geweest, en een keertje naar zee in Domburg, of op bezoek bij mijn vriendin die ook op een dik uur van bij mij woont. Je moet je niet te hard vastpinnen, maar soms beetje creatief zijn. Anders leven we zelf niet meer hé. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Dat is idd soms beetje vervelend voor als je dingen wil.gaan doen. Voor ee ...
Jaa dan is het puzzelen! Voorheen had hij dan in de ochtend 2 uur geslapen, dus dacht ik na dat middag slaapje komt wel en desnoods is het kort. Maar nu is dat niet meer haha! Na hoeveel tijd leggen jullie/jij je kindje in bed?

2 jaar geleden

Reactie op Elisabeth95

Jaa dan is het puzzelen! Voorheen had hij dan in de ochtend 2 uur geslapen, ...
Klopt met 1 dutje ligt er wel wat meer druk op dat ene dutje. Gisteren heb ik dit helemaal verkeerd aangepakt. M'n oma had hulp nodig en wilde hem graag zien dus ipv rond 12:00/13:00 sliep hij om 17:00. Hij was helemaal gesloopt en we moesten hem om 18:30 wakker maken zodat hij nog enigszins op tijd naar bed kon. Geen goede keuze van me geweest. Maar ja zo leren we, vandaag is weer een nieuwe dag. En antwoord op je vraag: ik kijk echt naar hem dus heb geen straight forward antwoord. Meestal is hij wakker rond 08:00 en weer in bed rond 12:00. Hij was gisteren overigens pas 09:30 wakker door een dramatische nacht.

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Klopt met 1 dutje ligt er wel wat meer druk op dat ene dutje. Gisteren heb ...
Ja dat heeft iedereen wel een keer! Helemaal als je wel nog op stap gaat met een baby en dat is ook goed voor die kleintjes. Dus ook vaak rond 4 uurtjes, merk dat hier ook. Ah balen

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft nooit meer dan 1 slaapje willen doen Ze slaapt van 11.30 tot 14.30 gemiddeld soms korter soms langer

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 14 maanden is sinds 13 maanden aan het schommelen tussen 2 slaapjes en 1 slaapje. Ik kijk rond 10.00 uur of hij moeheid vertoont. Zo niet hou ik hem op tot 12 of 12.30, dan leg ik hem erin. Van de slaapcoach mag hij niet langer dan 2 uur pitten aan een stuk overdag, dus om 2 haal ik hem eruit en dan lekker spelen tot 19.30. Alle kindjes zijn anders en hebben hun eigen behoeftes. Wat je ook doet, het is allemaal goed.

2 jaar geleden

Reactie op Mwoahgertjeee

Mijn zoontje van 14 maanden is sinds 13 maanden aan het schommelen tussen 2 ...
Aah ja! Soms blijft het gewoon even zoeken wat voor schema je moet, want nu slaapt hij weer opeens 2 slaapjes. Dit had iemand hierboven ook al

2 jaar geleden

Ons zoontje is 14 maanden en slaapt van 10u tot 11.30u en van 14u tot 15.30u. Hij gaat 's avonds 19.30u naar bed en slaapt door tot 7u/7.30u

2 jaar geleden

Onze zoon van 14 maanden slaapt sochyends tussen 9 en 10 en half uurtje en smiddags tussen 1 en 3 een uur/andwr half uur. We merken nu dat het steeds lastiger wordt voor hem om 2 goede dutjes te doen én soms slaat hij er een echt al over: dan ligt hij in bed te kletsen en spelen. Vinden wij ook prima dan rust hij in ieder geval iets

2 jaar geleden

Onze dochter (nu 14 mnd) is gelukkig weer fijn in haar ritme van 2 slaapjes. Net na haar verjaardag flink last gehad van de 12 maanden slaapregressie, maar naar 1 slaapje is ze absoluut nog niet aan toe. Ritme nu: 10-11.30 slapen 14.30-16 slapen 19-8.30 slapen