20 Reacties

2 jaar geleden

Moeilijk hè... blijft een zoektocht🙈 hier is het in de ochtend wakker worden als meneer er aan toe is of max kwart voor 8, omdat we zijn grote broer naar school moeten brengen. In de middag rond half 1 naar bed. Slaapje uit tussen half 3en half 4. En dan in de avond om 19.30 uur naar bed.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is tussen half 7 en half 8 wakker. Gaat nu sinds 3 weken rond half 1 a 1 uur naar bed en slaapt tot 3 a half 4. Om kwart voor 7 melk en om 7 uur echt er in om weer te slapen.

2 jaar geleden

Slaap coaches adviseren een wakkertijd van 4 uur, tussen wakker worden na middagslaapje en weer naar bed savonds. En ongeveer 2,5uur slapen overdag.

2 jaar geleden

Reactie op AUGBABY27

Slaap coaches adviseren een wakkertijd van 4 uur, tussen wakker worden na m ...
Ik lees dus overal 5 5/5 wakkertijd. Daarom zo verwarrend?

2 jaar geleden

Hier al 1 slaapje sinds hij 10 maand is. Wakker om 7u a 7u30. Om 12u30 er weer in. De ene keer slaapt hij 1,5 en de andere keer 2,5 uur. En s'avonds is het een moeilijke, heb het gevoel dat het steeds later en later wordt. Probeer hem rond 19u30 naar bed te doen, maar dikwijls 21u eer hij slaapt.

2 jaar geleden

Hier komt onze zoon tussen 7.00 en 8.00 soms horen we om 6.00 uur al maar dan laten we hem liggen en valt hij vaak weer even in slaapt. Hij gaat tussen de middag rond 12.30 naar bed en slaapt dan vaak 1,5 tot 2,5 uur soms zelf 3 uur.. savonds gaat hij tussen 18.30 en 19.00 maar om 19.00 uur ligt hij echt. Als we een x ergens anders eten merken we ook dat hij om 19.00 uur echt klaar is. Hij is trouwens 17 maanden en slaapt pas sins kort 1 x soms slaapt hij wel in de kinderwagen als we in de ochtend gaan wandelen maar dan maak ik hem na max een kwartier wakker anders slaapt meneer 45 tot 60 min maar dan wil hij in de middag niet meer slapen

2 jaar geleden

Hier ook zo'n zoektocht. Zeker omdat onze oudste zoon om 08.00 uur naar school moet en 's middags om 13.45 uur ook weer uit school is. Een middagslaapje is hierdoor lastig. Nu gaat ze vaak rond 10 uur voor max een uurtje naar bed en dan om 2 uur ook nog even een uurtje.

2 jaar geleden

Ons dametje is bijna 17 maandjes. We staan om 7.00 / 7.15 uur op. Rond 12.00 naar bedje, dan slaapt ze 1,5 uur. En stipt 19.00 uur weer naar boven. De overgang naar 1 slaapje was best pittig. In de ochtend moesten we haar echt wel ff wakker houden (kinderboerderij, opa & oma etc.) Dat duurde 2 weekjes ofzo. Inmiddels zijn we denk ik een maandje, misschien wel 2 verder maar om 12 uur is ze echt moe... dus helaas lunchen we nog steeds om 11.15 🤪Succes!

2 jaar geleden

Ons schema is ongeveer hetzelfde als jullie. Hij wordt vaak tussen 07:00 en 08:00 wakker, tussen 12:00 en 13:00 dutje van 1-3 uur, 19:30 gaan we richting bed en slaapt tussen 20:00 en 20:30. Als je kindje uitgerust overkomt doe je volgens mij alles goed 🤗

2 jaar geleden

Reactie op AUGBABY27

Slaap coaches adviseren een wakkertijd van 4 uur, tussen wakker worden na m ...
die van mij gaat echt niet slapen met 4 uur wakkertijd, meestal is dit 5,5 uur en soms wel 6 uur voordat zij slaapt. Eerder gaat zij niet slapen is dan gewoon nog minsten een uur wakker

2 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

die van mij gaat echt niet slapen met 4 uur wakkertijd, meestal is dit 5,5 ...
en dan bedoel ik na het middagslaapje. Voor haar middag slaapje is het meestal 3,5 tot 4 uur

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt op mijn vrije dagen meestal uit tot minimaal 10.30-11.00 uur. Dan gaat hij 's middags ook nog een uurtje en elke avond 18.30/18.45 uur gaat hij weer naar bed. Op mijn werk dagen gaat hij er 7.30 uur uit en slaapt hij (als ze goed naar zijn signalen kijken), nog 2 slaapjes op een dag. Als hij 1 slaapje doet, dan vanaf 13.30/14.00 uur wakker, dan ligt hij er 's avonds soms nog wel eerder in. Wij hebben een enorm goede slaper, met uitschieters met uitslapen tot 12.00 uur. Hij zal het nodig hebben😉

2 jaar geleden

Onze zoon wordt tussen 6:30/7:00 wakker. Gaat tegen 12:30 naar bed en slaapt dan 2 tot 2,5 uur. In de avond gaat hij rond 19:00 naar bed tot de volgende ochtend.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook bijna 17mnd slaapt sinds 10maanden of misg eerder al niet meer 2x overdag omdat hij dit niet meer wilde. Hij is rond 10:00 wakker (sinds kort eerst altijd standaard 8:00) dan gaat die tussen 12:30&13:00 op bed, slaapt dan verschillende ene keer is het 1,5u andere keer is het 2,5/3u en dan gaat die rond 20:00 op bed. Ik merk als ik dit eerder probeer hij niet wil slapen. Ik heb moeite in de avond met doorslapen vanaf het moment dat hij op bed gaat. Verder slaap hij overdag altijd goed. Het inslapen wil niet altijd omdat hij wil spelen liefst de hele dag door. Maar mijn schema lijkt aardig op die van jou!

2 jaar geleden

Ons kindje van 16 maanden doet al best een tijd één slaapje. Hij eet om 11:30 en gaat om 12:00 naar bed. Hij slaapt dan zo’n 2 uur, soms iets korter, soms langer. We maken hem uiterlijk na 2,5 uur wakker. Hij gaat om 18:00 naar bed. Wanneer hij wakker wordt verschilt nu een beetje, tussen 07:00 en 08:00.

2 jaar geleden

Is er nog iemand die zijn andere kindje rond 14.00 uur op moet halen? Hoe doe je het dan met het slaapje van de jongste?

2 jaar geleden

Reactie op Marieke89L

Is er nog iemand die zijn andere kindje rond 14.00 uur op moet halen? Hoe d ...
Ik laat hem gewoon lekker slapen. Maarja, school is 2 minuten lopen voor ons. Anders weet ik eigenlijk niet hoe ik het gedaan had. Hoe doe je dat nu dan?

2 jaar geleden

Reactie op Deen1993

Ik laat hem gewoon lekker slapen. Maarja, school is 2 minuten lopen voor on ...
Dat gaat hier helaas niet op. De oudste heeft tot 13.45 uur school. Met een geluk zijn we rond 14.00 uur terug thuis. Dus ik breng de jongste vaak om 10.00 uur even voor een powernap naar bed, zodat ze het vol kan houden tot 14.00 uur. Na thuiskomst gaat ze gelijk naar bed. Ik merk dat dit niet fijn voor is, maar ik zie voor nu geen andere oplossing.

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Hier al 1 slaapje sinds hij 10 maand is. Wakker om 7u a 7u30. Om 12u30 er w ...
precies dit heb ik dus ook!

2 jaar geleden

Wij volgen het schema van de Snuggles & Dreams cursus. Zo gaat het bij ons: Opstaan: +-06:00u Middagdutje: 12:30/13:00u - 14:30/15:00u Slapen gaan: 19:00/19:30u Is eigenlijk voor 90% goed gegaan altijd, soms lukte het ‘s middags niet goed. Ons zoontje slaapt ‘s nachts ook nog niet door. Maar het is wel allemaal pakken beter dan ervoor. Proberen een vast ritme in te vinden. Ookal ligt ze met de oogjes open, ze rust wel want ze heeft geen prikkels. Dus dat is wel al oké. Nieuw ritme is altijd weer even wennen.