19 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees even mee. Hier bijna hetzelfde. Zoontje word wel 10 x per nacht wakker. En we gaan hem binnenkort helemaal naar zijn eigen kamer laten gaan en wennen.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Hij wordt erg vaak wakker, ik dacht eerst door het dromen

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is bijna 16 maanden en slaapt eigenlijk al vanaf 7 maanden op haar eigen kamer. Vanaf dat ze ongeveer 1 is hoeven we er ‘s nachts niet meer uit. Ze slaapt eigenlijk altijd klokje rond. Heel sporadisch word ze wel eens een keertje wakker en hoor ik haar maar dan slaapt ze binnen een paar minuten weer door. Ze weet ook dat ik dat negeer. Als ze echt zou brullen is er wat aan de hand en ga ik er natuurlijk heen :)

2 jaar geleden

Reactie op mamamia11

Hier hetzelfde! Hij wordt erg vaak wakker, ik dacht eerst door het dromen
Ja, dat gevoel heb ik ook. Vanochtend tussen 5u en 6u is hij dikwijls beginnen zeuren en lag geen seconde stil. Maar toen ik beetje licht maakte zag ik dat hij gewoon sliep. Dus was het in zijn slaap. En dat heeft hij dus heel vaak vanaf een uur of 4 a 5.

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja, dat gevoel heb ik ook. Vanochtend tussen 5u en 6u is hij dikwijls begin ...
Hij wilt bij mij ook altijd melk drinken heb ik het gevoel, maar ben bang dat ik hem dat gewoon heb gemaakt. Heel zijn slaapsysteem is echt door de knoop. Word daar wel onzeker van

2 jaar geleden

Reactie op mamamia11

Hij wilt bij mij ook altijd melk drinken heb ik het gevoel, maar ben bang d ...
Dat heb ik hier ook gehad. Net nadat hij 1 is geworden begon dat. Maar toen werd hij ergens tussen 12u en 2u wakker en moest hij een flesje. En dat heeft geduurd tot 2 weken geleden. Nu wordt hij rond dat uur ook nog wel wakker, maar is meestal het tutje voldoende en slaapt hij weer door tot 4 a 5 u. En dan is het eigenlijk een constant gezeur, slapen, zeuren slapen, zeuren... en wanneer het tijd is om op te staan, 7u30, krijg ik hem niet wakker 😂

2 jaar geleden

Ons dochtertje slaapt vanaf dat ze 3 maanden oud is al op eigen kamertje ( vanaf dat ik weer moest werken). Meer voor mezelf zodat ik zelf beter slaap. Hier slaapt ze sinds kort sommige nachten eindelijk door! Heeel fijn.. maar vaak zo'n 4/ 5 nachten in de week komt ze 1 en soms 2 x in de nacht voor een flesje. Dan heeft ze ook echt honger en laat ze zich goed horen..

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt sinds nacht 3 op zijn eigen kamer. Hij is een goede slaper. Wordt soms wakker 's nachts/vroeg in de ochtend. Meestal gewoon jammeren, hoef zelden naar hem toe. Ik negeer dat gewoon of zet het muziekje van de babyfoon aan. Bij onze dochter van 4 ook altijd gedaan. Als er 'echt' wat is, hoor ik dat wel. Slapen allemaal beter op eigen kamer.

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt sinds hij 7 maanden is op zijn eigen kamer. We hebben slechte en goede seizoenen 😅 Op een slechte nacht is hij een uur wakker of moeten we er 3 / 4 x heen. Momenteel slaapt hij goed - soms slaapt hij hele nachten door en soms wil hij een keer zn speentje. Mijn man en ik slapen zoveel beter met hem op zijn eigen kamer!

2 jaar geleden

Hier het zelfde, heb het idee dat ik al 2 maanden niet een nacht normaal heb kunnen slapen. Vandaag zet ik hem op ze eigen kamer. Hij is ook al 15 maanden😅. Enige is dat ik de meesten hun kleine nog fles zie geven maar die van mij de melk al sinds 9 maanden niet meer hebben wil. Ook als ik de kamer uit stap is het een drama en huilt die echt tot overstuur aan toe. Ik heb zo white noise apparaat maar dat werkt ook niet. Maar even door zetten denk ik dan voor een paar dagen (hoop ik)

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt sinds dat hij 6 weken is op zijn eigen kamer. Ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en daarna sliep hij eigenlijk elke nacht door. Enkel een keer eruit om speentje terug te geven. Ziekte daar gelaten uiteraard 😉 Hij kan sinds dat hij ongeveer 11 maanden was zelf zijn speen terug vinden, weer in doen en valt dan zelf weer in slaap. Lang leve de glow in the dark speen 🥳 Hij gooide hem alleen nog wel eens uit bed, dus dan moest ik er heen. Nu heeft hij ‘s nachts 2 speentjes, zodat hij eigenlijk altijd 1 kan vinden ☺️

2 jaar geleden

Gaat hetzelfde blijven.. hier is het nog erger geworden eigenlijk sinds ze op haar eigen kamer slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op Tyanne90

Onze zoon slaapt sinds dat hij 6 weken is op zijn eigen kamer. Ik heb een h ...
Ja die glow in the dark zijn fantastisch hé. Die van mij heeft er 3 in zijn bed, 1 in zijn mond en 1 in elke hand 😂

2 jaar geleden

Wij hadden tussen 8 en 11 maanden soort overgangsfase. Overdag dutjes op kamer, s nachts bij ons. Na paar weken sliep ze s avonds in op haar eigen kamer en als ze dan tussen 3 en 5 wakker werd, kreeg ze borstvoeding en sliep ze bij mij in bed verder. Toen ze 11 maanden was, zijn we verhuisd en sindsdien slaapt ze altijd in eigen kamertje. Nu is ze 16 maanden. Behalve als ze ziek is, slaapt ze gewoon van +- 19.00 tot +-6.30/7.00. Afgelopen nachten moest ik er toevallig 1 keer uit om de speen van de grond te pakken (ook al heeft ze er 3, de diva). Soms ligt ze wel even te kletsen of zingen s nachts, roept ze “uit!”, maar dat negeer ik en dan slaapt ze snel weer. Dus best prima nachtrust hier 😀 Tegenwoordig ziet ze het grote bed echt om te drinken en spelen. Ik zou het wel gezellig vinden als ze bij me zou slapen maar dat zit er gewoon niet meer in… 😂

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt deels bij ons en deels eigen kamer. Ik laat hem bij ons slapen, en daarna leggen we hem in zijn eigen bedje. Ik ben al sinds oktober bezig om hem in zijn eigen kamer alleen te laten slapen. Meneer word vaak wakker in de nacht, maar ik vind dat het redelijk oke gaat. Misschien per stap doen? Of al gedaan? Wij doen hier wel per stap, en tot nu toe gaat het wel steeds beter. Alhoewel ik denk dat hij in een fase dit en door tandjes dat hij vaak wakker word.

2 jaar geleden

Reactie op mandarijn1985

Wij hadden tussen 8 en 11 maanden soort overgangsfase. Overdag dutjes op ka ...
Dat klinkt mooi 😊 Ja, ik vind het voor mezelf heel moeilijk om hem naar zijn kamer te verhuizen. Ik vind het best wel leuk om hem zo bij mij te hebben. Hoewel ik denk dat ik waarschijnlijk beter zal slapen als hij in zijn eigen kamer ligt, vandaar mijn vraag. Nu elk kindje is anders en elke ouder ook. Van de meeste lees ik toch wel dat ze elke nacht 1 a 2 keer uit bed moeten, dus dan is het toch weer niet echt beter.

2 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje nog op onze kamer liggen, wel in eigen bedje. Was een heeeele slechte slaper! Nu de laatste tijd gaat het stukken beter. We denken stilaan aan een 2e kindje dus willen hem wel op zijn eigen kamer binnenkort. Wij moesten er eerst wel 4/5 keer per nacht uit, daardoor sliep hij vaak tussen ons in. We hebben dat proberen af te bouwen door hem langer in eigen bed te laten en alleen uit te halen tegen de tijd dat we opstaan. Vaak is het al 5u maar soms ook 4u. En meestal slaapt ie gewoon verder als we zijn tutje nog eens geven in zijn eigen bedje. Ik heb de slaapcursus van Snuggles & Dreams aangekocht als hulpmiddel, en hielp ons wel heel erg goed!

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 19 weken, wij moeten snachts niet meer uit ons bed komen. Ik werd gedurig wakker van haar geluidjes waardoor ze rond 10/12 weken op haar eigen kamer is gaan slapen. De eerste 2 weken sliep ik nog slecht uit gewoonte denk ik en nu echt genieten om terug vast te slapen. Zij wordt 1 keer per nacht wakker en begint dan te praten, wij laten haar doen en na 15 min valt ze terug in slaap. Als ze weent negeren wij het, tenzij we horen dat ze haar echt boos maakt omdat er dan echt iets is. Ik zou starten met zijn dutjes, ochtend en middag aan te bieden in zijn bedje. Als dit goed loopt kan je hem snachts ook daar laten slapen.

2 jaar geleden

Onze zoon sliep al met 2 weken op zijn eigen kamertje..Ik ben een hele slechte slaper en hij maakte zoveel geluid (happy weezer) dat ik helemaal niet meer sliep. Is gelijk goed gegaan vanaf het begin. Hij is nu 16 maanden en hij slaapt ongeveer van 19:30 tot 08:00 en hij wordt ook nooit meer wakker tussendoor dus hebben veel geluk met ons slaapkopje.