12 Reacties

3 jaar geleden

Komt door vocht in de carpale tunnel, heb er ook behoorlijk last van. Slaap 's nachts met spalken zodat ik er in ieder geval niet meer wakker van word. Is zodra je bevallen bent als het goed is gelijk over!

3 jaar geleden

Helaas ook last van. Heb een week of wat terug overlegd met de verloskundige en schijnt carpaal tunnelsyndroom te zijn. Ik slaap nu met skeeler polsbeschermers aan. Dat heeft enorm geholpen. Bij mij straalde het eerst helemaal door tot aan mijn schouders. Nu af en toe nog hooguit last van een slapende vinger.

3 jaar geleden

Vooral rechts heb ik er last van, maar ook de hele dag door. Van die tintelende vingertoppen en geen kracht meer in mijn hand. Krijg amper een fles fris open

3 jaar geleden

Carpal tunnel syndroom. Heb het nu al twee weken (36w). Ben achter braces met spalk geweest bij apotheek en is nu al stuk beter, maar nog steeds slapende handen/vingers. Werd er 's nachts zelf wakker van, heel lastig. Overdag leg ik er af en toe ook eens ijs op, verlucht enorm.

3 jaar geleden

Carpaal tunnelsyndroom. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad . Bij de meeste mensen trekt het in de eerste maanden na de zwangerschap weer weg. Ik had helaas pech. Een half jaar na de bevalling waren de klachten in beide handen er nog steeds . De neuroloog heeft er toen injecties in gezet . Helaas zonder resultaat. Vervolgens ben ik aan beide handen/polsen geopereerd. Een kleine ingreep. Fantastisch. Sindsdien ben ik weer helemaal van de klachten af !

3 jaar geleden

Ja linkerhand hele dag last van en ik ben links dus word wel vervelend. Rechts soms ook en soms hele arm als ik wakker word

3 jaar geleden

Ik heb het al mijn hele zwangerschap. Hopen dat het straks weer over gaat!

3 jaar geleden

Ja herkenbaar! Verloskundige raadde een brace aan (te koop bij bijvoorbeeld de Kruidvat)

3 jaar geleden

Ik gebruik nu sinds 2 weken een brace/spalk, dat werkte wel maar ik ben nu weer terug bij af... kom m'n bad amper uit omdat ik geen kracht heb, word ik niet wakker omdat ik moet plassen dan zijn het mn armen wel, kan m'n eten niet snijden, laat alles uit m'n handel vallen etc. Ik twijfel nu om zo'n injectie te nemen. Het kan en mag tijdens de zwangerschap maar vind het toch wel eng.

3 jaar geleden

Dank voor al jullie reactie, ik vind het ook beetje eng als het zo lang aanhoudt. Maar zoals ik het lees, kan het onschuldig en vervelend zijn of je hebt zelfs een kleine ingreep nodig na de zwangerschap. Even in de gaten houden dus hoe dit zich ontwikkeld. Sterkte met jullie slapende hand(en)

3 jaar geleden

Hier helaas ook al paar weken last van pijnlijke handen, vooral snachts pijnlijk, kramp erin. Het lijkt wat erger te worden. Nu overdag ook meerdere keren dat het net lijkt of ze slapen en trekt naar me polsen,moeite met snijden enz. Nu morgen 34.5weken nog even volhouden. Hier ook in me kuiten , net of het erin wil schieten, niet kunnen uitrekken, nu tubigrip kousen aan in de nacht en weer magnesium erbij.

3 jaar geleden

Wat super vervelend. Geen idee wat je er mee kan doen. Zelf heb ik last van restless legs waar je ook weinig aan kan doen