15 Reacties

3 jaar geleden

Een warmte kussen of pad kan hierbij helpen of je handen laten maseren. Hopelijk heb je hier iets aan.

3 jaar geleden

Heehee, ik zelf had hier al last van voor de zwangerschap, mr nu nog meer. Het enige dat ik je als tip kan geven is, je handen rust te geven. En niet te veel "heftige" bewegingen te maken.

3 jaar geleden

Ik heb dit zelf met reuma. Er werd mij benoemd door de reumatoloog dat het enige wat ik kon doen is; of een paar dagen opbouwen met paracetamol zodat ik in ieder geval een paar dagen goed slaap 1 x per 3 weken, of kijken om een prednison kuur te doen, als ik in het 2e semester ben. Ik heb het beiden niet gedaan en ben ondertussen 29 weken. Maar heb nu nog steeds last.

3 jaar geleden

Eventueel een brace aanschaffen. Zo'n soort als polsbeschermers. Dit gaf me toen ik zelf CPS had en hielp mijn toen ook echt

3 jaar geleden

Hoi, Ik heb het ook aan 2 handen. Wordt ook steeds erger vooral 's nachts. Mijn vader is fysio en ik kreeg de tip om het te laten tapen. Hij heeft dat vandaag voor het eerst gedaan. Ik ga proberen of het werkt. Zal het laten weten. Andere tips zijm zeker welkom! Gr Manon

3 jaar geleden

Reactie op Manon W

Hoi, Ik heb het ook aan 2 handen. Wordt ook steeds erger vooral 's nachts. ...
Ja, laat me zeker weten of het helpt. Ben aan het kijken naar van die polsbeschermers, maar voor ik het koop wil ik wel beetje zekerheid. Misschien moet ik mijn man ook vragen om een windel rond mijn handen te doen om te testen.

3 jaar geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap gewoon van die polsbeschermers van het skeeleren 😂 werkte wel tot op zekere hoogte, maar afhankelijk van je termijn raad ik aan via de vk van die pols braces te krijgen. Ik ging 1x per week naar de fysio die het dan masseerde (drainage massage) dat gaf dan verlichting voor 2 a 3 dagen. Als ik er overdag (achter de PC) last van had deed ik een oefening door mijn hand in 90 graden tegen de muur te zetten en druk uit te oefenen. Dat vond ik zelf de meeste bruikbare tip die ik gekregen heb. Na de bevalling was alles meteen weg!

3 jaar geleden

Glucosamine maar moet je even opzoeken of dat mag met zwanger zijn

3 jaar geleden

Ik heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook gekregen. Slapen met een polsbeschermer kan helpen. In sommige gevallen gaat het na de zwangerschap weer over. Helaas was dit bij mij niet het geval. De neuroloog heeft toen eerst injecties gezet maar ook dit hielp niet . Uiteindelijk aan beide handen/polsen geopereerd en nergens meer last van .

3 jaar geleden

Reactie op Susan Blankestijn

Ik heb dit zelf met reuma. Er werd mij benoemd door de reumatoloog dat het ...
Ik heb zelf ook prednison ivm reumatische autoimuum ziekte en slik daar voor ook prednison. Als je zwanger bent mag je tot 7,5mg hebben daar krijgt de baby dat niks van binnen. 10 of meer mg kan een laag geboorte gewicht veroorzaken. Ik had meer maar zit dus sinds ik zwanger ben op 7,5. Misschien heb je er wat aan :)

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja, laat me zeker weten of het helpt. Ben aan het kijken naar van die polsb ...
Hoi, heb wel dikke handen gehad vannacht maar voor mijn gevoel minder pijn. Het is geen wikkel de tape maar cure tape van de fysio geplakt op mn handen en mn onderarm om vocht beter af te kunnen voeren. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Manon W

Hoi, heb wel dikke handen gehad vannacht maar voor mijn gevoel minder pijn. ...
Bedankt. Ik heb zelf 1 hand in een windel gedraaid, had nog wel tintelingen, maar geen pijn gehad zoals de vorige nachten. Denk dus dat ik me toch wel zo een verstevigingsverband ga aanschaffen.

3 jaar geleden

Geen idee of ik last heb van vocht maar word snachts wel 10 x wakker van pijnlijke en slapende armen van vingers tot aan de schouders

3 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Geen idee of ik last heb van vocht maar word snachts wel 10 x wakker van pi ...
Dat zal dan inderdaad ook wel door het carpale tunnelsyndroom komen, vocht in een buisje in je pols. Heeeeeeel lastig en kan ook heel pijnlijk zijn. Weinig aan te doen helaas, maar verdwijnt normaal wel meteen na de bevalling. Ik heb vorige nacht 1 hand in een verband gedraaid en dat leek wel te helpen, dus ga mij van die hand/pols verstevigers aanschaffen.

3 jaar geleden

Hier helaas ook. Een jaar voor mijn zwangerschap al geopereerd aan mijn rechterpols ivm carpal tunnel syndroom, net voor mijn zwangerschap lichte klachten aan linker pols en nu snachts constant doof gevoel en tintelingen, gelukkig geen pijn, bij rechter pols ook nooit pijn gehad. Enige wat nu helpt is een polsbrace. Heb die van thuasne ligaflex classic.