7 Reacties

één jaar geleden

Hoi hoi mijn zoontje van 2 gooit ook met speelgoed.. ik merk zelf dat het niet echt werkt om continu te zeggen nee dat mag niet.. sterker nog dan gaat hij soms nog gekker doen .. beetje dat negatieve aandacht vragen.. ik laat hem nu zien wat hij er wel mee moet doen.. bijvoorbeeld als hij met een blokje gooit zeg ik we gaan niet met de blokjes gooien maar we bouwen met de blokjes en dan doe ik het voor.. heel vaak krijg ik het zo wat omgebogen ... wat betreft eten zie ik het zelfde hij eet wel goed maar heeft duidelijk zijn voorkeur dus herkenbaar ik laat hem gewoon duidelijk m'n grens merken en is hij klaar dan is hij klaar ik ga er geen strijd van maken en bied hem later op een ander moment nog iets gezonds aan .. maar koekjes e.d. begin ik niet aan .. die komen pas op tafel als hij er niet is bijv na zn bed tijd .. weet niet de precieze situatie bij jullie uiteraard maar hoop dat je er iets aan hebt..

één jaar geleden

Btw hier wordt er van alles gevraagd tijdens het eten ... dus alles wat hij op dat moment neit aan het eten is .. soms ook koekjes .. ik ben dan gewoon duidelijk we zijn nu dit aan het eten en besteedt verder geen aandacht aan het gejammer ..stopt hier vaak vanzelf

één jaar geleden

Ons zoontje is van dezelfde leeftijd en eet ook wisselend. De ene keer gaat het avondeten super makkelijk en de andere keer steekt hij met eten en al zijn tong uit waardoor alles eruit valt. We zeggen altijd; even proeven. Maar als hij alles blijft uitspugen dan zet ik het weg en maak ik een boterham met hartig beleg. Anders roept hij snachts ineens; mamaaaa eten. Dat willen we natuurlijk niet ;-) Wat bij ons ook wel helpt is voorlezen of samen een zoekboek bekijken tijdens het eten we zijn geen fan van tv kijken tijdens het eten maar zien dit als alternatief. Dat geeft dan wel een beetje afleiding. En soms hapt hij dan ineens wel. Ik heb gemerkt dat het helpt als we consequent en duidelijk zijn. We hebben bepaalde regels zoals; eten doen we altijd aan tafel, hij zit dan in zijn eigen stoel. Dus als hij ineens van tafel gaat dan moet hij weer komen zitten. We geven dan niet toe. Maar zijn duidelijk, afleiden en daarna complimenteren. Hij gooit ook wel eens zijn bestek of eten van tafel. Hij moet dit opruimen en daarna weer komen zitten. Als hij met speelgoed gooit dan zeggen we duidelijk dat het niet mag en daarna laten we zien wat wel de bedoeling is of hoe je het kan gebruiken. Ik voel me soms net een papegaai herhalenherhalen maar we merken wel dat het hem helpt.

één jaar geleden

Hier ook hoor. Meneer sleurt me steeds mee naar de ijskast en wil lekker zelf kiezen wat hij eet. Dat gaat dan van Babybel, olijven, worstjes, aardbeien, yoghurt, .... wat hij maar ziet liggen dat naar zijn zin is. Maar als ik hem zijn eten voorschotel is het ook dikwijls van nee nee nee. Bij de opvang eet hij wel prima, dus ik maak me er niet te druk in. En het gooien met vanalles doet hij al maanden, en mij uitdagen ook. Hoort er gewoon allemaal bij en denk best niet te druk in maken. En idd, gewoon corrigeren door te laten zien hoe het wel moet, maar zeker niet te fel reageren.

één jaar geleden

Herkenbaar, onze dochter was echt een goeie eter. Momenteel niks meer van over en smijt alles weg. Zodra haar luiken sochtends geopend zijn zegt ze al; mama koekieeeeee…. Hele dagen koekie koekieee🤷‍♀️🤣

één jaar geleden

Het is een fase... het is een fase... het is een fase... het is een fase... Hier wisselt het om de paar weken. De ene keer verzot op groente, daarna wil hij er niks meer van weten. Soms eet ie heel veel, andere keren niks. Ik heb me hier een half jaar geleden flink over gefrustreerd maar dat doe ik niet meer. Wij geven absoluut niet toe door iets anders te geven maar merken dat hij prima slaapt op een lege maag en eet dan een boterham extra in de ochtend. Gelukkig wel altijd het gevoel dat door fruit er genoeg vitamines binnenkomen. De rest komt vanzelf wel weer

één jaar geleden

Ik zou de koekjes en chips misschien wat minder op tafel zetten. Als ze niet wil eten is dat prima, maar dan ook niet alleen de lekkere dingen. Qua gooien kan ik ook tips gebruiken haha