14 Reacties

2 jaar geleden

Hier net hetzelfde verhaal, warm eten, groenten, aardappelen en vlees is een ramp. Als ik het hem zelf laat doen gaan er een paar dingen in zen mondje maar spuwt het soms weer uit en hij speelt er gewoon mee. De rest gaat ook allemaal goed, onlangs hier ook weer een tandje doorgekomen maar misschien is het wel een fase rond die leeftijd? Heb het nog al gehoord van ouders in de opvang dat hun kindje dit rond de leeftijd van 1 jaar ook had. Veel succes! Ik werd er ook moedeloos van maar heb het wat los gelaten

2 jaar geleden

Onze dochter heeft het ook sinds er in no-time 7 tanden zijn uitgeknald. Sinds dien is avondeten geen favoriet meer. Ze eet een paar happen, het liefst stukjes wat ze zelf kan eten en daarna laat ze hrt uit haar mond valleb

2 jaar geleden

Herken dit heel erg… Eten gaat altijd super en het is ook echt een vreetzakkie, want hij zit letterlijk nooit vol😂 maar de avond maaltijdjes gaan nu ook al een tijd erg moeizaam. Als ik dan met de lepel aankom gaat hij soms echt krijsen en flink met zijn hoofd schudden. Overdag gaat trouwens ook alles verder perfect en alle snackjes ook en fruit en brood enzo ook. Nuuu heb ik de laatste tijd bumba op de achtergrond aan en dan is hij afgeleid en doet hij moeiteloos zijn mondje open. Eigenlijk wil ik dat dit geen gewoonten word… Maar je wilt ook dat ze eten. Heb al meerdere dingen geprobeerd ook, door er een soort spelletje van te maken, of een leuke andere lepel. Ik dacht eerst ook dat het warme eten langs de tandjes misschien zeer deed🤔

2 jaar geleden

Fijn om in ieder geval wat herkenning te lezen 😅 het zal inderdaad wel een fase zijn. Het hapje koud geven heb ik ook geprobeerd, dat hielp helaas niet. Voor Bumba zetten vind ik nog wel een slimme oplossing voor even 😂 Ik vind het vooral zo bizar dat hij het hapje wel eet zodra het op een rijstwafel zit. Vanavond aten we bijvoorbeeld risotto, hij wilde het niet eens proberen toen ik het voor hem neerlegde. Maar smeer het op een rijstwafel en het gaat schoon op, inclusief spinazie, champignons en stukjes kip 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Hier ook gehad. Nadat ‘ie ziek was geweest, heeft ‘ie zo’n 8 weken het avondeten geweigerd. Uiteindelijk leek het helemaal glad pureren te werken. Mocht echt niet 1 stukje inzitten, anders moest ‘ie het niet meer.. 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Ik kreeg net advies van het cb: zij raden aan om het avondeten even een weekje over te slaan. Ze noemde het een reset: die afkeer voor het avondeten verdwijnt dan even uit z'n hoofd en vaak willen kinderen daarna wel weer eten. Af en toe een stukje eten geven zodat hij kan proberen was prima, maar niets met een lepel en hij mocht dan 's avonds gewoon iets wat hij wel lekker vindt. Wie weet heeft iemand er iets aan 😊

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Fijn om in ieder geval wat herkenning te lezen 😅 het zal inderdaad wel een ...
Vind het ook heel gek. Laatst werd hij boos omdat hij avond eten moest eten maar hij zag druiven op de tafel staan. Eind stand at hij elk hapje met een druif erin 😩😂

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Ik kreeg net advies van het cb: zij raden aan om het avondeten even een wee ...
Wat is dan slim om te geven in de avond🤔 Ook dat hij een beetje goed vol zit…

2 jaar geleden

Reactie op MaaikeSev

Wat is dan slim om te geven in de avond🤔 Ook dat hij een beetje goed vol z ...
Ik heb twee maiswafels gegeven, die gingen er goed in. Ze raadde aan om dan te proberen iets van groente erop te geven, bijvoorbeeld avocado, ik had zelf al wortelhummus gemaakt die ik hem gaf zodat hij toch wat groente binnen kreeg. En een hapje met een druif erin, hoe verzint ie het 😂😂

2 jaar geleden

We hebben mijn zoontje een week lang geen 'normaal' avondeten gegeven maar eten dat hij wel graag at, zoals maïs- en rijstwafels met beleg, soepstengels, fruit, etc. Na een week probeerde ik weer een potje en dat ging er tot mijn verbazing zonder problemen in! Inmiddels gaat het avondeten alweer vijf dagen perfect 😊 zowel potjes als zelfgemaakt, en vanavond heeft hij ook stukjes gekookte wortel zelf gegeten. Ik vermoed dat hij ook in een sprongetje zat, hij is ineens veel vrolijker overdag. Maar superfijn dat hij nu weer normaal eet en de 'reset' heeft denk ik ook zeker geholpen 😄 Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter!

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

We hebben mijn zoontje een week lang geen 'normaal' avondeten gegeven maar ...
Hoi :) Wij zitten nu ook in die fase , en gaan die reset ook proberen .. wat fijn dat het voor jullie heeft geholpen 😄😄 ben zo benieuwd of het voor onze dame ook werkt hihi🥰

2 jaar geleden

Ooooh hier ook in die fase! Heel frustrerend! Misschien ook de reset proberen!

2 jaar geleden

Ik heb het wel gejynxt want nu is het alweer twee dagen drama 🤣 maar ik vermoed dat er nu weer een tandje doorkomt. Ach ja, het zullen allemaal wel weer fases zijn.. Maar ben blij dat hij in ieder geval regelmatig weer goed eet.

2 jaar geleden

Hier ook nu even problemen, hoop dat t een fase is want je wilt toch dat ze gaan eten! Morgen maar even tijdelijk 8mnd potje halen met minder stukjes