10 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een zwakke rug. In week 7 ben ik door m'n rug gegaan. Toen begon ook de bekkenpijn. Ik heb toen een zwangerschap/voedingskussen aangeschaft. Ik heb nu geen last meer van pijn. Ik probeer bewust m'n rug te gebruiken, met name met tillen. Oefeningen om m'n rugspieren te versterken helpen ook. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

4 jaar geleden

Rust rust rust!

4 jaar geleden

Ik heb sinds mijn 18de al een zwakke rug door slijtage ( familiekwaal) en ik ga naar een manuele arts. Meestal is er dan een wervel die zit te vervelen en hij zet die recht. Heb gevraagd of dit ook kan in de zwangerschap en dat kan. De meeste die bekkenklachten krijgen komt het door een verschuiving in je onderste ruggenwervel door de groei van je zwangerschap. Dit wist ik bij mijn eerste niet, toen met 20 weken naar een bekkenfysio geweest maar dat nooit meer. Ga gelijk door naar hem. Door je hormonen worden je bindweefsels ook zwakker. Wellicht is dit bij jou ook het probleem. Bij mij voelt het dan ook aan als spit

4 jaar geleden

Ik heb ook een zwakke rug, of ja zwakke bekken volgens de fysio. Elk jaar moer ik wel "recht gezet" worden. Nu 8 weken en ga een afspraak maken bij de fysio/manueel therapeut. Misschien dat, dat ook voor jou uitkomst bied.

4 jaar geleden

Vorig jaar gehele jaar sowieso 1 keer een week in de maand goed door mij rug gegaan w.s na aanleiding van raar glijbaan af gekomen en ik was niet eens zwanger. Ik ging naar de fysiotherapeut, goed op de houding letten en vooral op de rug gaan liggen slapen. Op de buik liggen kan nu sowieso niet maar anders is het ook niet goed voor de ruggengraat.( Alles ligt dan gedraaid.) Evt gaan sporten en rustige oefeningen doen liggende benen omhoog tillen terwijl je op rug ligt met handen onder de billen. Midelgram warm houdende crème gebruiken. Tiger balsem kan ook. Handdoek erop houden en rust op de rug. Wel echt proberen blijven te bewegen. 🌸🍀

4 jaar geleden

ik laat om de 2 weken me spieren in mijn rug los masseren. als ik lang niet ga en het gaat vast zitten dan schiet het er zo weer in

4 jaar geleden

Fysio is mijn redding.

4 jaar geleden

Ik heb ook regelmatig spit.. en dan lig ik een paar dagen plat met diazepam. Al een paar keer op de huisartsenpost geweest omdat ik door mn benen heen zakte en niks meer kon. Heeel naar. Ik gun niemand die pijn! Ik wens je veel beterschap en probeer zodra je het kan te bewegen en oefeningen te doen voor de lage rugspieren 😘

4 jaar geleden

Ik ben Januari '19 geopereerd aan een rug hernia, 6 maanden fysio gehad. Ik ben nu 10 weken zwanger. De eerste weken van mn zwangerschap was ik zo misselijk dat ik niet kon sporten maar had net weer een abo afgesloten..... Afgelopen week voelde mn rug ook weer super zwak en voelde dat ik er bijna doorheen ging. Gister begonnen met sporten, misselijkheid is gelukkig afgenomen. Ik start met 30 min op de loopband, snelheid 4.0 opbouwend naar 5.0..... dus gewoon een goede wandeling. En daarna mat oefeningen, ik gebruik de app Fit in 30 dagen, de benen en billen workouts, kijk wel of de oefeningen geschikt ( niet op je buik liggen, iig bij mij gevoelig of springen). Ik hoop dat je miss hier wat aan hebt. Fijne zwangerschap allemaal!

4 jaar geleden

Hallo, ik heb een jaar geleden een totale heupprothese gekregen en ben nu 10weken zwanger. Mijn wervels in de rug hebben extreem afgezien tijdens de operatie en tijdens de revalidatie. Nog maar te zwijgen over mijn spieren rondom de heup.. Wat me momenteel heel goed helpt, is het samentrekken van de bekkenbodemspieren, zoals je je pipi moet ophouden. Dit doe ik een paar 100keer per dag(sneltempo). Aan de bureau opt werk, in de zetel, in bed, in de auto. Het versterkt enorm je rug ook... succes!!