29 Reacties

3 jaar geleden

Yep, moet ook infuus hebben bij de bevalling. Momenteel 37w 4dgn

3 jaar geleden

Ze zullen de kleine dan extra in de gaten houden na de bevalling qua temperatuur. Dat je alert moet zijn op koorts of ondertemp. Komt helemaal goed, geen stress

3 jaar geleden

Ik had t ook paar weken terug woensdagmiddag opnieuw getest met 36 weken en uitslag hoop ik morgen te hebben. Zowel hoeveel dagen moet je meestal blijven in het ziekenhuis?

3 jaar geleden

Ik heb de bacterie ook en ben erg blij dat we dat weten zodat ik bij de bevalling straks een infuus kan krijgen (de gynaecoloog had het over 4 uur infuus, 4 uur rust, etc.)

3 jaar geleden

Hoe ben je daar achter gekomen wat was het dat ze je daarop gingen testen?

3 jaar geleden

Wat zijn hier de symptomen van, hoe zijn jullie erachter gekomen dat je het hebt?

3 jaar geleden

Ik voelde dat ik een blaasonsteking had en dan zetten ze altijd je urine op kweek zo zijn ze er achtergekomen

3 jaar geleden

Ik heb het bij mijn vorige bevalling ook gehad. Infuus moest er 3 uur voor de bevalling inzitten. En toen moesten we 12 uurtjes blijven in het ziekenhuis zodat ze de baby konden controleren. Maar die 12 uurtjes zijn zo voorbij vond ik. Lekker rustig aan de baby wennen en rustig met hulp douchen. Daarna vrienden en familie bellen met het goede nieuws. Alles was goed gelukkig. Nu deze bevalling ook weer naar het ziekenhuis voor infuus.

3 jaar geleden

Ik had t ook paar weken terug woensdagmiddag opnieuw getest met 36 weken en ...
Tegen my had de gynocoloog gezegt dat als ze maar 1 shot kunnen geven omdat je bijv eerder dan 4 uur bevalt dat je 12 uur lang in het ziekenhuis moet blijven en als ze 2 shots gegeven hebben 24 uur en ze willen natuurlijk alle 2 de shot kunnen geven dus ga maar maar 24 uur uit

3 jaar geleden

Ik heb het gehad bij mijn dochter. Ik mocht meteen toen mijn vliezen braken al naar het ziekenhuis. Daar zijn ze begonnen met antibiotica. Ik heb geloof ik 2x een shot gehad voor ze werd geboren. Ze is helemaal gezond ter wereld gekomen. Enigste verschil met een niet-medische bevalling is dat je een infuus hebt in je hand en een band om de buik voor de hardslag vd baby.

3 jaar geleden

Is de bacterie dan ook uit je lichaam verwijderd na deze antibiotica shot? Ik vind daar niet zoveel informatie over

3 jaar geleden

Ik heb het ook. Ik heb de keuze gekregen of ik aan de antibiotica wil want daar zijn blijkbaar ook veel nadelen aan. Ga het toch doen want wil geen risico nemen..

3 jaar geleden

Reactie op Nisa

Tegen my had de gynocoloog gezegt dat als ze maar 1 shot kunnen geven omdat ...
Oke dank je wel!

3 jaar geleden

Reactie op aysse

Ik heb het ook. Ik heb de keuze gekregen of ik aan de antibiotica wil want ...
Hebben ze de nadelen ook benoemd? Want daar ben ik wel benieuwd naar, bij mij zijn die namelijk (niet zo duidelijk) naar voren gekomen.

3 jaar geleden

Reactie op MarielleS

Is de bacterie dan ook uit je lichaam verwijderd na deze antibiotica shot? ...
Het is geloof ik meer de actieve bacterie. De streptokokken zelf zal je altijd bij je dragen.

3 jaar geleden

Reactie op Miepje-24

Het is geloof ik meer de actieve bacterie. De streptokokken zelf zal je alt ...
Jaa dat had ik ook begrepen ja bij je volgende zwangerschap ben je ook weer drager van die bacterie

3 jaar geleden

Hier ook sb in urine. Nu 37+1 weken. Had met 36+6 veel harde buiken dus urine op kweek gezet. Had blijkbaar een blaasontsteking met sb in urine. Antibiotica voor geslikt. Moet laagdrempelig ziekenhuis bellen wanneer de weeën beginnen, want je krijgt half uur antibiotica (via infuus) en 4 uur later nogmaals een half uur infuus. Nadat baby geboren is wordt hij/zij nog 24 uur lang in het ziekenhuis geobserveerd.

3 jaar geleden

Ps: Vrouwen kunnen drager zijn van Streptokok bacterie. Zelf hebben we meestal nergens last van, maar een baby kan goed ziek van worden. Eigenlijk heel raar dat vrouwen niet standaard op getest worden. Het zou zomaar kunnen zijn dat het de ene keer wel in jouw urine aanwezig is en de andere keer niet. Mijn urine is in 37 weken tijd 3x getest en zat sb de eerste keer wel in, maar was het geen blaasontsteking. De tweede keer zat het niet in. De laatste keer zat het weer wel in mijn urine met andere soort bacteriën in een hogere hoeveelheid (blaasontsteking dus). Het kan dus zomaar komen en gaan. Mbv antibiotica kun je een tijdje vanaf zijn, maar niet perse permanent :)

3 jaar geleden

Ja ik heb die ook. Afgelopen dinsdag te horen gekregen. Ik heb nu geen antibiotica omdat ik op het einde loop. Ik moet daarom onder medisch indicatie in zh bevallen idd ook met infuus. Tijdens de weeen een stoot antibiotica en net voor de persweeen nog een stoot antibiotica. Deze bacterie had ik ook bij de derde. Hierna moet ik 24 tot 48 in zh blijven. Ben nu 37+1

3 jaar geleden

Heb geen blaasontsteking maar ben wel de drager hiervan.