19 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb nu pas last van striae en iedere dag komen er wel meer .. heb veel opgezocht en gevraagd maar uiteindelijk komt het er op neer dat het niet echt is bewezen dat iets zou helpen. Van familie hoor ik dat het na de zwangerschap bijna niet zichtbaar is, maar ze zijn dan allemaal ook getint (ik niet). Weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik probeer heb het idee dat al die olies en crèmes meer helpen tegen de jeuk dan tegen striae.

3 jaar geleden

Ik probeer alles*

3 jaar geleden

Wat vervelend! Ik denk dat heel veel vrouwen hier last van hebben tijdens hun zwangerschap. Ik heb er tot nu toe ook geen last van en zit in ook in het laatste trimester, maar je weet het maar nooit! Ik smeer iedere dag uierzalf, heel vet maar werkt wel enorm.

3 jaar geleden

De striae die blijven ook na de zwangerschap alleen worden ze dan lichter . Maar ze gaan nooit helemaal weg . En ik denk dat insmeren geen zin heeft .. maar dat weet ik niet zeker 🙈

3 jaar geleden

Striae kan je niet tegen houden door een creme of olie. Als je er aanleg voor hebt, heb je helaas pech. Smeren is wel goed om de huid soepel te houden. Ik heb zelf ook veel striemen gekregen bij de eerste zwangerschap. Uiteindelijk vervagen ze een beetje qua kleur (wit ipv paars) maar helemaal weg gaan ze helaas nooit meer. Nu bij mij 2de zwangerschap zijn ze ook weer duidelijk aanwezig.

3 jaar geleden

Ik ben nu 31 weken zwanger , en bij mij begint het nu ook erger te worden. Ik smeer me ook elke dag in. Maar heeft niet veel zin. Ik heb gehoord dat het na de zwangerschap weer minder word. Hoewel ik me er ook best onzeker over voel. Helaas hoort het er bij.

3 jaar geleden

Helaas is het inderdaad zo dat crèmes niet bewezen helpen. Wat ik ervan begreep is dat de huid van binnenuit scheurt en het smeren op de buitenkant helpt dus niet. Striae is ook echt heel vervelend en snap je onzekerheid. Na de zwangerschap vermindert dit wel, het gaat niet weg maar het wordt wel minder zichtbaar.

3 jaar geleden

O lieve mama niet doen... Helaas hoort erbij en laat je niet gek maken!!

3 jaar geleden

Vanaf welke week is het begonnen bij jou?

3 jaar geleden

Niets is zo hydraterend als olijfolie 💕

3 jaar geleden

Het is genetisch bepaald.... Ik ben 31 weken zwanger en heb ze niet... mijn moeder en zus ook niet. Vriendin van mij is 2.5 week later zwanger dan ik en heeft ze ook. Haar moeder en zus idem. En smeren is goed voor je huid maar eenmaal striae dan heb je die straks ook alleen zijn ze dan lichter. Wees er ergens ook trots op want het zijn jouw krijgerstrepen, he hebt iets wonderbaarlijks op de wereld gezet ✨🙌🤰

3 jaar geleden

Trekt na de tijd weg word in plaats van paarsig iets lichter dat je huidskleur dus je ziet het wel maar niet heel duidelijk dan. Het is indd genetisch bepaald dus smeren helpt miss alleen iets tegen de jeuk maar niet daadwerkelijk tegen striae

3 jaar geleden

Ik had tot de laatste week geen enkele stiae, daarna leek ik van de een op andere dag een soort van zebra 🤣. Ik heb gesmeerd of mijn leven er vanaf hing. Maar mocht toch niet baten. Na een aantal maanden na de bevalling werd dit echt een stuk minder. Ze werden minder, heb toen overigens hier niks aan gedaan. Nu bij de 2e krijg ik ze weer. Ik weet dat ze over een tijd weer weg gaan. Dus heb me er bij neer gelegd. Niet onzeker zijn, komt echt goed♡

3 jaar geleden

Het heeft met verschillende factoren te maken. Het zijn scheuren in de onderhuid, wat te diep is voor crèmes om te bereiken. Dit helpt idd alleen tegen de jeuk. Het heeft te maken met of he genetisch aanleg er voor hebt maar ook hoe snel je buik groeit. Gaat het heel langzaam dan heb je minder kans dan wanneer het snel gaat.

3 jaar geleden

Ik heb er (Nog) geen last van nu ik zwanger ben (31wkn) maar wel vanuit vroeger door groeien en dikker worden. En echt, de kleur vervaagd (langzaam) naar zeer licht en het gaat minder erg opvallen. Zoals het nu is blijft het niet, wees daar bedacht op. Helaas is er weinig aan te doen, het hoort er een beetje bij helaas.

3 jaar geleden

Ik smeer tummy creme 1 keer per dag en ben nu 32 weken. Gelukkig nog nergens last van... maar valt weinig aan te doen ben ik bang. Beste is soepel houden van de huid.

3 jaar geleden

Een vriendin van me had het tijdens de zwangerschap ook niet. Toen de baby geboren was en dr lichaam weer naar haar oude maat ging begon zij het pas te krijgen. Ik vond heel mooi en bij haar was het symmetrisch. En je hebt als vrouw letterlijk je strepen verdiend. Zij deelde die mening niet. Toen ik dit tegen kwam en naar haar stuurde zag ze wel wat ik bedoelde. https://www.google.com/search?q=glitters+striae&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk02V5ufoxkSlVWmvdftObvHboGBuAg:1591467697592&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjF9qSW5-3pAhUssKQKHQRNDOoQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=619#imgrc=4NmFBB4cNk9MjM

3 jaar geleden

Ik ben nu 32 weken en heb nog geen striae. Smeer niet dagelijks (te lui voor) maar om de paar dagen wanneer ik er toevallig zin in heb smeer ik voor 't slapen gaan mijn buik in met vaseline advanced repair bodylotion. Geen andere speciale middeltjes. Weet natuurlijk niet of het zo blijft, kan zomaar zijn dat ik over een paar weken ineens wel onder de strepen zit. 🤷🏻‍♀️ Heb aan mijn puberteit wel striae overgehouden op mijn heupen en bovenbenen, maar die zijn zo licht van kleur dat ik me er niet echt aan kan storen.

3 jaar geleden

Mijn moeder heeft geen streepje gekregen tijdens 2 zwangerschappen. Mijn vader echter wel (bij sporten, zwaarder worden, afvallen) en “helaas” heb ik zijn huid geërfd en krijg ik ooo striae, ook al had mijn moeder dus niks. De zussen van mijn vader hadden ook striae, je kan het dus ook vanuit je vaders kant krijgen (kleine aanvulling aangezien iedereen het altijd heeft over mijn moeder had het wel/niet dus kans is groot dat...) Verder heb ik tijdens de pubertijd al aardig wat striae gekregen, op mij heupen en bovenbenen. Deze zijn inmiddels wit/zilverkleurig en mijn eigen huid is ook erg wit. Als je er met je neus bovenop staat zie je het wel, maar als ik in bikini voor je sta valt het niet op 😊 Het trekt dus echt ver weg, of je nu getint of heel wit bent.