23 Reacties

4 jaar geleden

Ze tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie ☺️

4 jaar geleden

Dan ben je 3-4 weken zwanger

4 jaar geleden

Die 2 weken cadeau krijg je vanwege een andere telling dan clear blue: Artsen en verloskundigen berekenen de duur van je zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Clear blue vanaf het moment van bevruchting.

4 jaar geleden

Omdat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij de termijnecho kan het zijn dat je nog een paar dagen naar voor of achter wordt gezet. Bij de clearblue moet je 2 weken optellen.

4 jaar geleden

Whooo, ik had t ook echt niet helemaal aan zien komen nl, al een jaar bezig en met de huisarts afgesproken om in januari weer een afspraak te maken om verder te kijken mocht het nog niet lukken... Nu dus gewoon na een jaar gelukt, en zo blij!

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Whooo, ik had t ook echt niet helemaal aan zien komen nl, al een jaar bezig ...
Ahh gefeliciteerd!! Wij zijn ruim een jaar bezig geweest en ik had ook het plan om in jan naar de huisarts te gaan, en toen was het ineens zover! :) Vorige keer deed ik er bijna twee jaar over om zwanger te worden dus dit viel me mee :)

4 jaar geleden

Reactie op Mars1

Ahh gefeliciteerd!! Wij zijn ruim een jaar bezig geweest en ik had ook het ...
Dankjewel! Ook gefeliciteerd! Dit is ons eerste 😊

4 jaar geleden

Er wordt uitgegaan van 40 weken zwangerschap. En ze tellen zoals iedereen ook al aangeeft vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Ze gaan bij die 40 weken uit van een cyclus van 28 dagen waarbij de eisprong bij 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie zou zijn. Maar dit is natuurlijk helemaal niet bij iedereen zo. Veel dames die zwanger willen worden doen ovulatie testen. Misschien jij ook wel? Als je weet wanneer je ovulatie was dan weet je ook wanneer je bevruchting (ongeveer) is geweest. Daar tel je dan 2 weken bij op. Daarnaast is het zo dat als je bijvoorbeeld 5 weken zwanger bent je 'in week 5' zit. Je zit dan eigenlijk in de 6de zwangerschapsweek maar alle apps en informatie die je hierover leest hou je week 5 aan.

4 jaar geleden

Reactie op Team-Leckers

Er wordt uitgegaan van 40 weken zwangerschap. En ze tellen zoals iedereen o ...
Heb geen ovulatie testen gedaan. Gewoon geduldig afgewacht totdat het raak zou zijn. Alleen na een jaar ga je dan wel afvragen hoe je lichaam in elkaar steekt. Ik had een zwaardere pil, dus dat heeft heel lang moeten duren voor het uit mijn systeem was.

4 jaar geleden

Rekenen van de eerste dag van je laatste menstruatie x je krijgt zogezegt 2 weken cadeau

4 jaar geleden

Dat is omdat niemand precies kan zeggen wanneer de innesteling heeft plaatsgevonden. Zo wordt het dus makkelijker om te berekenen hoe ver je bent

4 jaar geleden

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben precies hetzelfde. Maar dan gisteren 😍 Ik heb geen regelmatige cyclus. 32 a 36 dagen zo'n beetje. Tel ik er dan ook 2 weken bij op, of dan 3? Ik wil vooral weten in welke week ik van de App moet kijken voor info!

4 jaar geleden

Reactie op Loes Loes

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben precies hetzelfde. Maar dan gisteren � ...
Ze tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. :)

4 jaar geleden

Reactie op Loes Loes

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben precies hetzelfde. Maar dan gisteren � ...
Wij ook gisteren!!

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Wij ook gisteren!!
2 weken denk ik want ook bij een onregelmatige cyclus vindt de eisprong 2 weken voor de NOD plaats toch?

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Wij ook gisteren!!
Ooh wat een toeval!! 😍

4 jaar geleden

Reactie op Mars1

Ahh gefeliciteerd!! Wij zijn ruim een jaar bezig geweest en ik had ook het ...
Wat grappig, hier hetzelfde. Begin januari gestopt met de pil, afgelopen jaar maar eigenlijk 1x echt een cyclus gehad en was eigenlijk van plan om in januari naar de dokter te gaan. Maar ineens was ik toch zwanger, echt mega blij mee!

4 jaar geleden

Vandaag de verloskundige gebeld en we mogen met 8 weken langskomen voor de eerste echo! :)

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Vandaag de verloskundige gebeld en we mogen met 8 weken langskomen voor de ...
Ooh wat leuk! Wij gaan 13 januari. Voor m'n gevoel veelste laat, maar dat is natuurlijk al bijna! 😍

4 jaar geleden

Reactie op Loes Loes

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben precies hetzelfde. Maar dan gisteren � ...
Als je een lange cyclus hebt tellen ze niet vanaf eerste dag laatste menstruatie, degene die dit als antw heeft geschreven heeft het gout. Dat geldt alleen voor een regelmatige cyclus. Op internet heb je bepaalde sites waar je de lengte van je menstruatie kunt invullen, deze rekent het best goed uit. Als je de verloskundige belt en zij vragen om je cyclus vullen zij het ook in een soort rekentool en kunnen zij je vertellen hoe ver je bent! Succes