12 Reacties
5 jaar geleden
Oh wat een pijn. Heel herkenbaar. Ik kolf ook dagelijks 4-5 keer (bijna fulltime eigenlijk). Bij mij was het te wijten aan een te groot borstschild. Toen ik eentje kleiner ging EN een zachtere kolfstand ging gebruiken ging het veel beter. Bijkomende luxe is dat ik plots meer opbrengst had.
Ik gebruikte om te herstellen hydrogel pads van Rite Aid. Die houden het vochtbalans op peil. Bied vooral ook verkoeling en werkt heel snel.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes.
5 jaar geleden
Klinkt wel serieus genoeg om te overwegen of je een bacterie of schimmel op je tepel hebt. Ik heb bijna 2 maanden pijn gehad (gevarieerd tussen oncomfortabel en huilen van de pijn). Bleek eerst spruw en toen bacterie en werkte de antibiotica zalf de spruw weer in de hand. Ook roze tepels met een duidelijke kring eromheen, zo zagen ze dat het op dat moment spruw (of andere schimmel) was. Spruw hoeft niet over te gaan op je kindje als je ook nog gewoon borstvoeding geeft. Momenteel nog volledig borstvoeding en als ik te veel voed (6 of meer per dag) krijg ik alsnog last, dus mijn tepels zijn nog steeds gevoelig ervan.
5 jaar geleden
Toen mijn tepels pijnlijk werden en gebroken waren in het begin door verkeerd aanhappen, gebruikte ik Multi Mam op advies van de lactatiekundige. Gewoon bij de Kruidvat te krijgen. Dat heeft bij mij echt geholpen!!
5 jaar geleden
Misschien ben je overgevoelig voor wolvet? Dit zit in bijna alle tepelzalven. De kans is klein, maar misschien het proberen waard om even een weekje te ontwijken. Een alternatief om te gebruiken is Vaseline cetomacrogol cr猫me van de apotheek. Wel schoonmaken voor voeden/kolven.
Ik heb zelf zwaar eczeem en ook op mijn tepels en een heftige wolvet allergie, maar heb op advies van mijn arts deze cr猫me ook voor mijn tepelkloven gebruikt inc. En tijdelijk een standje zachter kolven.
5 jaar geleden
Klinkt idd als spruw... even wat minder kolven als het kan? Heb er ook lang last van gehad. Nog steeds heb ik nu lichtere tepels dan ik had. Tepel cr猫me heeft mij nul geholpen helaas. Wat bij mij gek genoeg hielp, is mijn dochter steeds in dezelfde houding aanleggen en zo min mogelijk kolven. Sterkte!!!