34 Reacties

4 jaar geleden

Mijn moeder heeft een zwangerschapsvergiftiging gehad en is met 34 wk van mij bevallen. Ik ben kerngezond!

4 jaar geleden

Dikke knuffel mama hier was ons zoontje ook dysmatuur gelukkig wel hier goed gegaan. Ben benieuwd met deze 2 zwangerschap of het ook een kleintje zal zijn en hopelijk ook gewoon zwangerschap als bij de 1ste mag bij jullie ook alles goed verlopen. 😘

4 jaar geleden

Reactie op Amel14

Mijn moeder heeft een zwangerschapsvergiftiging gehad en is met 34 wk van m ...
Mijn vraag was meer van na een dysmatuur zwangerschap of je dan terug evenveel kans had om terug een dysmatuur kindje te hebben en zw vergiftiging. Op zich is men zoontje nu ook relatief gezond maar het was toch zeer heftig begin

4 jaar geleden

Reactie op kva

Mijn vraag was meer van na een dysmatuur zwangerschap of je dan terug evenv ...
Misschien verstandig om je vraag aan de verloskundige te stellen. Dan krijg je een goed onderbouwd antwoord terug. Stelt je misschien meer gerust.

4 jaar geleden

Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik na 25 weken pre eclampsie, mijn dochtertje is na 26 weken per keizersnede geboren en was maar 570 gram. Zeer dysmatuur dus, én prematuur. Alles is helemaal goed gekomen en tijdens mijn 2e zwangerschap ging alles van een leien dakje:). Mn zoontje is na ruim 38 weken gezond geboren, wel ook met een keizersnede. Nu voor de 3e keer net zwanger, dus weer een leuke maar spannende tijd. Geniet van je zwangerschap!!

4 jaar geleden

Ik zou je laten verwijzen naar de gynaecoloog. Het is bewezen dat het slikken van ascal/acetylsalicylzuur beschermend werkt tegen zwangerschapsvergiftiging en de daarbij behorende dysmaturiteit door placenta insufficiëntie. Je moet hier wel voor de 16e week mee beginnen en is verder niet schadelijk voor de baby. Ik ken meerdere mensen die het gebruikt hebben en 2e zwangerschap uitgedragen met normale groei van kind door gebruik ascal. Ik zou het zeker overwegen ter preventie en je goed voor laten lichten. Helaas weet ik hoe het is om een prematuur te krijgen en welke angsten dat meebrengt in volgende zwangerschappen.

4 jaar geleden

Reactie op Didado

Ik zou je laten verwijzen naar de gynaecoloog. Het is bewezen dat het slikk ...
Ik ga het zeker donderdag bespreken en bevragen. Toen ik op na controle ging na men bevalling zei de gynae dat ze me de volgende zwangerschap wel meer gingen opvolgen. Ik hoop dat ze me donderdag wat meer kan geruststellen🙈

4 jaar geleden

Mijn zoontje was met 39,4 weken zwangerschap 2420 gr, erg klein dus met de geboorte. Ik heb ook geen idee wat er nu met mn 2 e zwangerschap gaat gebeuren. Ik had van aspirine slikken nog nooit gehoord..

4 jaar geleden

Reactie op xfleurtjux

Mijn zoontje was met 39,4 weken zwangerschap 2420 gr, erg klein dus met de ...
Hier 44cm en 2kg270. Op zich vind ik het niet erg dat hij zo klein was, wel het feit dat hij bijna gestorven was mocht hij langer in de buik gezeten hebben.. Hopend nu op een “normaal” gewicht 😬én verloop

4 jaar geleden

Mijn zoontje was ook dysmatuur. Heb nu ascal voorgeschreven gekregen vanaf 8 weken!

4 jaar geleden

Ik heb met 37,6 een spoedkeizersnede gehad. Placenta was voor 70 procent afgestorven. Mn dochter was 2 kilo en 40 cm. Ben nu 9,1 weken zwanger en kans dat dit een klein kindje word is aanwezig. Ik slik vanaf dag 1 acetylsalicylxuur. Dit om te zorgen dat placenta goed doorstroomt en daarnaast heb ik om de week grondige controle. Je kan alles navragen bij gyno als je dingen spannend vind of extra controle wil. Mijn dochter heeft wel zuurstof tekort gehad helaas en is nu halfzijdig verlamd. Maar ik vertrouw erop dat het nu goed zal gaan!

4 jaar geleden

Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik na 25 weken pre eclampsie, mijn dochter ...
Fijn om te lezen. Zelf ook een prematuur van 27 wk gehad, alleen geen dysmatuur. Dus was ook even aan het smachten naar verhalen van goede zwangerschap/bevalling daarna! 🙂

4 jaar geleden

Reactie op sterret

Mijn zoontje was ook dysmatuur. Heb nu ascal voorgeschreven gekregen vanaf ...
Ik bevraag dit donderdag eens aan de Gynae! Thanks ! Succes ook he!

4 jaar geleden

Reactie op Babynumberthree

Ik heb met 37,6 een spoedkeizersnede gehad. Placenta was voor 70 procent af ...
Oh heftig zeg! Niet evident 😓 Ik duim voor jou op een goede zwangerschap / bevalling! Ik bevraag het donderdag eens bij de gynea

4 jaar geleden

Reactie op L e o n i e

Fijn om te lezen. Zelf ook een prematuur van 27 wk gehad, alleen geen dysma ...
Ik duim met je mee!!❤️

4 jaar geleden

Reactie op L e o n i e

Fijn om te lezen. Zelf ook een prematuur van 27 wk gehad, alleen geen dysma ...
Mijn 1e was prematuur (30wk gebroken vliezen) en tweede bij 38 weken geboren. Ik heb utrogestan gehad tweede zwangerschap en ben nauwlettend gecontroleerd bij de gyn. Succes met deze zwangerschap, ik hoop dat jullie ook een gewone kraamtijd mee mogen maken.

4 jaar geleden

Ik heb alles gemaakt! Oudste dochter is gekomen met een spoed keizersnede met 36weken ze woog maar 1290 gram prematuur en dysmatuur had ook pre-celampsie. Daarna een nieuwe relatie gekregen met mijn huidige man. Onze dochter is met 39weken geboren maar woog maar 2465gram was dus dysmatuur. Onze zoon is ook met 36 weken geboren en woog 2500 prematuur. Onze 2e zoon is helaas stil geboren met 36weken als gevolg van een loslatende placenta en had zware pre-celampsie waardoor ik 3,5 liter bloed ben verloren. Nu 10 weken zwanger en krijg volgende week ascal en calcium en mijn gyn gaat contact zoeken met prof dr spaanderman uit Maastricht ,want daar zou ik 10 februari naartoe gaan,maar als je zwanger bent mag je daar niet heen🙈

4 jaar geleden

Sorry er hoort te staan heb alles meegemaakt

4 jaar geleden

Mijn zoontje is met 42 weken met een keizersnede geboren en was ook dysmatuur maar wel 56 cm lang. Dit wordt nu in deze zwangerschap wel mee in de gaten gehouden. Gelukkig heb ik nu een bink van een zoon van 91cm en 20 maanden. Loopt met alles voor en is zelden ziek. Bij mijn schoonzus met 3 dysmature kindjes allemaal door Hellp is het ook allemaal goed gekomen. Maar die heeft wel 3x pech gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Laris85

Ik heb alles gemaakt! Oudste dochter is gekomen met een spoed keizersnede m ...
Oh wat heftig zeg! Elke keer iets anders maar toch.. Ingrijpend 😕❤️❤️ik duim voor deze keer een goede zwangerschap voor u!