34 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Laris85

Ik heb alles gemaakt! Oudste dochter is gekomen met een spoed keizersnede m ...
Heftig zeg! Ik duim voor een goede gezonde zwangerschap zonder complicaties voor jullie! 😘

4 jaar geleden

Hier dochter geboren in 2010, met spoedkeizersnede geboren ivm loslatende placenta. Woog 2450 gram en was 47cm, dysmatuur ook met een zwangerschap van 39,5. Placenta liet los, placenta was veels tw klein, was verkalkt en er zat trombose in. Allemaal goed gekomen met haar, de gyneacoloog noemde haar echt een wonder. Allemaal goed gekomen op ontwikkelingsachterstanden na maar inmiddels is ze 9 en doet het voldoende goed op de gewone school. Zuurstoftekort is niet te laat geweest voor ernstige schade. In november 2018 een zoon gekregen met mijn nieuwe partner. Vanaf 10 weken zwangerschap (net voordat de placenta het gaat overnemen) begonnen met aspirine (officiële naam is iets met zuur), voor betere doorbloeding van de placenta. Hij is geboren wederom met een spoedkeizersnede om een andere reden. Ik werd ingeleid maar zijn hartslag zakte elke wee te ver weg. Hij bleek de navelstreng om zijn nek te hebben. Gezond geboorte gewicht van 3110 gram en 48 cm. Dit keer was deplacenta wel goed, al vonden ze hem met goed 39 weken al wel aardig verkalkt en daarom werd ik ingeleid. Nu zwanger van onze 3e, 2e kindje van ons samen en zal weer streng onder controle staan van de gynaecoloog en vanaf 10 weken weer aspirine moeten slikken. Wordt nu sowieso een keizersnede ivm 2 eerdere.

4 jaar geleden

Hier ook een dysmatuur zoontje. Ook geboren op 37+6. Placenta en mijn zwangerschap waren wel normaal. Ze hebben de oorzaak tot op heden niet gevonden. Hij wordt opgevolgd want groeit niet goed, ook gehoorverlies. Genetisch onderzoek gehad maar ook daar geen duidelijkheid. Nu opnieuw zwanger en zit met dezelfde bezorgdheid.

4 jaar geleden

Reactie op OnsK

Hier ook een dysmatuur zoontje. Ook geboren op 37+6. Placenta en mijn zwang ...
Hier is de oorzaak ook niet gevonden, ook genetisch onderzoek. Groeit ook niet goed en blijft mager. Immuniteitsproblemen. Ik duim voor jou dat het bij je 2de goed gaat ❤️krijg jij extra opvolging?

4 jaar geleden

Reactie op kva

Hier is de oorzaak ook niet gevonden, ook genetisch onderzoek. Groeit ook n ...
Ik zit nu te wachten bij de gyn (eerste echo) dus zal het zo meteen horen 😉. Gewicht is bij mijn zoon geen probleem, hij volgt mooi het onderste lijntje van de curves. Alleen lengte zit er een stuk onder. Voor de rest qua ontwikkeling heel normaal (zelfs taal ondanks gehoorproblemen). Immuniteitsproblemen lijken me ook lastig! Word jij wel extra opgevolgd? Ik vermoed dat ze mij niet extra gaan opvolgen omdat ze het toch niet kunnen voorkomen denk ik als het wel zo is.

4 jaar geleden

Reactie op kva

Hier is de oorzaak ook niet gevonden, ook genetisch onderzoek. Groeit ook n ...
En ik duim uiteraard ook heel hard voor jou dat het goed gaat. Niets zo erg als je zorgen moeten maken over je kind.

4 jaar geleden

Reactie op OnsK

Ik zit nu te wachten bij de gyn (eerste echo) dus zal het zo meteen horen � ...
Ik mag om 14u30 gaan 🙂 Ik ga het met men gynea bespreken. Het is iemand anders omdat ik verhuist ben, maar vorige gynea sprak daar wel van. Momenteel is men zoontje nu 2j10m, heeft een heel traject gehad / uitwerking in het UZ. Ik heb wel het gelukkig dat hij eruit zal groeien (uit de immuniteitsproblemen), maar dat het wel even kan duren. Doordat hij ook vaak ziek is, komt ie niet goed bij en groeit hij nauwelijks. Weegt 10,6 kg en meet 88cm. Klein en fijn. Hoop bij dit wondertje een iets makkelijker traject 🙈🤭

4 jaar geleden

Reactie op OnsK

Ik zit nu te wachten bij de gyn (eerste echo) dus zal het zo meteen horen � ...
Hoe was de echo ? 😘

4 jaar geleden

Reactie op kva

Hoe was de echo ? 😘
Heel goed! Kloppend hartje ❤. Jij over 10 minuten, spannend, laat maar iets weten. Mijn zoon is 17 maanden nu, 9 kilo en 70cm.

4 jaar geleden

Reactie op OnsK

Heel goed! Kloppend hartje ❤. Jij over 10 minuten, spannend, laat maar iets ...
Ooooh super zeg!! Ja ik zit nu in de wachtzaal! Zenuwen

4 jaar geleden

Reactie op OnsK

Heel goed! Kloppend hartje ❤. Jij over 10 minuten, spannend, laat maar iets ...
Hier ook een zeer goed kloppend hartje, alles zag er perfect uit volgens gynaecoloog ❤️❤️ we zagen het zelf even bewegen

4 jaar geleden

Reactie op kva

Hier ook een zeer goed kloppend hartje, alles zag er perfect uit volgens gy ...
Proficiat!!!!

4 jaar geleden

Reactie op Didado

Heftig zeg! Ik duim voor een goede gezonde zwangerschap zonder complicaties ...
Dank u wel. Voor jullie geldt het zelfde 🙏😘❤

4 jaar geleden

Reactie op kva

Oh wat heftig zeg! Elke keer iets anders maar toch.. Ingrijpend 😕❤️❤️ik du ...
Ja het was zeker heftig je ergste nachtmerrie. Dank u wel. U ook een goede zwangerschap toegewenst ❤😘🙏