Tips bij verstopte neus (rhinitis)

SanneKarsten
2 maanden geleden
Volgen
Hoi allemaal, Ik ben nu 10+3 weken zwanger en heb sinds een week last van een vervelende verkoudheid, dacht ik tenminste. Mijn neus zit al een week lang potdicht, ik heb een enorme druk op mijn voorhoofd en ondertussen ook op mijn oren. Paracetamol helpt niet meer tegen de pijn. Huisarts gebeld, langs geweest en hij zegt rhinitis. Ik heb een neusspray gekregen die ik net voor het eerst heb gebruikt en die niet helpt. Ik slaap zowat niet meer, heb een enorme druk op mijn hoofd, proef en ruik zowat niks meer, ben snel buiten adem en mijn keel is continu droog. Super irritant en gewoon echt vervelend. Het zorgt er ook voor dat ik mij vandaag ziek heb gemeld op het werk. Mijn werk bestaat voor 80% uit telefoneren en dat lukt me nu niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat doen jullie eraan? Ik heb nog een neusspray van mijn dochter met 0,5 mg/ml Xylometazoline, die ik best veel heb gebruikt totdat de huisarts zei dat dat niet mocht. Stomen heb ik geprobeerd, gaat mijn neus niet van open.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
6 reacties
Lisaaaaaa
2 maanden geleden
Dat neusspray niet mag is achterhaald, staat nu ook op apotheek.nl dat het mag en mijn gynaecoloog zei het ook, ik word gek van die verstopte neus en neem dan ong 1a 2x per dag een spraytje 0,5 mg! Voordat dat bij de doorbloeding van de placenta is zeiden ze! Er zijn ook mensen die roken; dΓ‘t is pas slecht voor de doorbloeding. Alleen die spray mag je niet langer dan een week maar dat is altijd zo.
  • Rapporteren
Dominique23
2 maanden geleden
Rhinohorn kopen bij de apotheek en flink spoelen, een of 2 spraytjes helpt amper
  • Rapporteren
Eilram
2 maanden geleden
Reactie op Lisaaaaaa
Dat neusspray niet mag is achterhaald, staat nu ook op apotheek.nl dat het mag en mijn gynaecoloog zei het ook, ik word gek van die verstopte neus en neem dan ong 1a 2x per dag een spraytje 0,5 mg! Voordat dat bij de doorbloeding van de placenta is zeiden ze! Er zijn ook mensen die roken; dΓ‘t is pas slecht voor de doorbloeding. Alleen die spray mag je niet langer dan een week maar dat is altijd zo.
Niet langer dan 7 dagen aansluitend gebruiken! Zie dat niet vermeld in je berichtje, wel belangrijk!
  • Rapporteren
Lisaaaaaa
2 maanden geleden
Reactie op Eilram
Niet langer dan 7 dagen aansluitend gebruiken! Zie dat niet vermeld in je berichtje, wel belangrijk!
Staat in mijn berichtje er onder al😁
  • Rapporteren
Ticia
2 maanden geleden
Ik gebruik physiomer en dat helpt wel 😊 vrij te verkrijgen bij apotheek en toegelaten tijdens zwangerschap
  • Rapporteren