35 Reacties

5 jaar geleden

Sokjes om handjes 😱

5 jaar geleden

Hier net zo erg gehad! (Sowieso geen zwitsal gebruiken, werd het alleen erger van...) Hier bleek 't uiteindelijk toch n lichte vorm van baby exceem, het bleef maar duren, ondanks allerlei olies en crèmes. Toen van de kinderarts een lotion gekregen, die hielp pas echt goed. Geen jeuk en wondjes meer.. Zou 't even aankijken met natuurlijke olie, zoals calendula van weleda, maar als 't niet betert toch naar n arts gaan..

5 jaar geleden

Reactie op Tientie

Sokjes om handjes 😱
Ja onze dochter heeft inderdaad ook krabwantjes aan.

5 jaar geleden

Strikmutsjes 😊

5 jaar geleden

Reactie op LOL11

Hier net zo erg gehad! (Sowieso geen zwitsal gebruiken, werd het alleen erg ...
Welke lotion heb je gekregen? Mijn dochter heeft over haar lichaam eczeem. Hormoonzalf gekregen en dat werkt goed maar zodra ik stop komt het weer terug.

5 jaar geleden

In Zwitsel olie zit parfum en dat zou het verder kunnen irriteren. Alleen pure oliën zouden kunnen helpen. Maar als er open wonden zijn moet het echt even aan de lucht drogen. Je kan het dan beter even niets er op smeren en alleen met water douchen/badderen. Geen zeep/shampoo etc. Desnoods kan je het vettig houden met baby Bepanthen zodat het met krabben niet verder open gaat. Als het weer dicht is kan je voor de berg de berg crème van Dr Leenarts gebruiken.

5 jaar geleden

Aloë vera creme werkt hier perfect bij een onrustige huid!

5 jaar geleden

Dit is goed spul voor berg ! Geen zwitsal gebruiken. Hier zit parfum in.

5 jaar geleden

De berg zalf van drs Leenarts werkte hier perfect. Ook aangeraden aan 2 vriendinnen en ook zij zijn helemaal enthousiast want de berg is gewoon weg. Maar wel gebruiken als wondjes weg zijn lijkt me? Eerst de wondjes laten drogen en inderdaad zoals hieronder ook een reactie is; gewoon zo puur mogelijk, laten drogen, even niks er op smeren. Zwitsal werd ons echt afgeraden(en merk het ook nu), onze dochter heeft een droge/gevoelige huid en in zwitsal zit gewoon veel wat de babyhuid kan irriteren.

5 jaar geleden

Ach arme. We gebruiken Weleda calendula baby olie.

5 jaar geleden

Super, bedankt voor de reacties!

5 jaar geleden

Reactie op Kaatje1988

De berg zalf van drs Leenarts werkte hier perfect. Ook aangeraden aan 2 vri ...
Werkt deze zalf ook bij baby's met veel/langer haar? Onze dochter heeft ook last van berg, maar heeft veel haar waardoor het lastig is erbij te komen.

5 jaar geleden

Reactie op Renske20

Werkt deze zalf ook bij baby's met veel/langer haar? Onze dochter heeft ook ...
Onze dochter heeft ook veel haar. Heb ‘t er helemaal tussen gesmeerd 🙈. Je moet het op doen en in laten trekken en daarna wassen. Ik plande het zo dat het op een bad dag was. Het wordt namelijk onwijs vettig haha. Dus daarna een lekkere douche / bad kan geen kwaad.

5 jaar geleden

Heeft hij erg scherpe nageltjes? Wij kregen als tip van de kraamzorg om nageltjes in te smeren met vaseline, zou het minder scherp maken. Misschien dat dat nog helpt tegen het open krabben. Voor de berg zelf geen tips. Mijn zoontje heeft het ook maar geen last van dus ik blijf er nog even van af. Wel heel vervelend hoor, zo veel last er van!

5 jaar geleden

Wij doen sokjes om zijn handen! En heeeeeel vaak nageltjes knippen. En smeren het af en toe in met naïf, was eigenlijk een keer perongeluk, maar dat hielp best goed!

5 jaar geleden

Reactie op elin

Welke lotion heb je gekregen? Mijn dochter heeft over haar lichaam eczeem. ...
De lotion (op voorschrift dermatoloog/kinderarts) is echt enkel voor op het hoofdhuidje met exzeem (bleef na berg zeer geïrriteerd), op de flacon staat dat mometasonfuroaat het werkzame bestanddeel is.. Best heftig spul. Hebben het 3 nachten op z'n hoofdje gedaan en was volledig weg, is niet meer terug gekomen.. Nu n superzacht fris baby bolletje. Hopen dat het zo blijft!

5 jaar geleden

Reactie op Tientie

Sokjes om handjes 😱
Hadden wij ook, maar arts raad dit erg af ivm verstikkingsgevaar. Wanneer de kleine zo hard zuigt kan ze de sok uit krijgen en in haar keeltje belanden

5 jaar geleden

Reactie op Kaatje1988

Onze dochter heeft ook veel haar. Heb ‘t er helemaal tussen gesmeerd 🙈. J ...
Oke slim! Bedankt voor de tip 😊.

5 jaar geleden

Kokosolie kan ook nog wel goed werken. Werkt heel goed bij het genezingsproces. (wel de koudgeperste nemen dan)

5 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de reacties over Dr Leenarts bergzalf, mijn zoontje had suuuuuper veel last van berg en ik had het 1x gebruikt en alles was gelijk weg, na 2 maanden kwam het nog een keer terug en dus weer gebruikt en sindsdien is het over