17 Reacties

2 jaar geleden

Avocado! Die hebben wij in het begin wel eens gemengd met bijvoorbeeld kiwi of komkommer. Vond onze zoon in ieder geval erg lekker. Aubergine valt ook in de smaak. Succes!

2 jaar geleden

Maak je verse groente? Mijn zoontje at dat in het begin wel. Maar nu weigert hij ook alle groente ( vers). Nu haal ik potjes en dat eet hij wel....

2 jaar geleden

En als je fruit en groente samen mengt? Bv bloemkool met appel? Daarnaast denk ik blijven aanbieden en geen strijd van maken (verlies je toch). Zou het daarnaast een optie zijn om het op brood te geven? Ons zoontje at lange tijd slecht brood, dus heb toen gewoon tijdens zijn groente hapje en brood bij gegeven, ging steeds beter. Misschien werkt dit andersom ook, succes!

2 jaar geleden

Cocosolie toevoegen, dat is zoet. Maar wel ruwe, dus die echt ruikt en proeft naar cocos. Misschien dat dat helpt. Hier een succes. Hoewel mijn zoontje alles eet.

2 jaar geleden

Fruit en groente mixen...zoals wortel sinaasappelsap en aardbeien. Meer fruit groente mixen zijn wel op internet te vinden

2 jaar geleden

Reactie op Marijke Rozema

Fruit en groente mixen...zoals wortel sinaasappelsap en aardbeien. Meer fru ...
Kinderen mogen geen aardbei tot de eerste verjaardag. Iets met de stoffen in een aardbei

2 jaar geleden

Reactie op carolinemm

Avocado! Die hebben wij in het begin wel eens gemengd met bijvoorbeeld kiwi ...
Ooh, avocado en aubergine. Dat is ook nog een optie. Thanks, ga ik uitproberen.😊

2 jaar geleden

Reactie op Mama Van Noud

Maak je verse groente? Mijn zoontje at dat in het begin wel. Maar nu weiger ...
Ja ik maak vers. Wat gek dat jouw zoontje ineens geen vers meer wil. Welke potjes haal je? Zijn er nog smaken echt favoriet?

2 jaar geleden

Reactie op Cin24

En als je fruit en groente samen mengt? Bv bloemkool met appel? Daarnaast ...
Ook geprobeerd. Appel eet ze wel. Appel met een andere fruitsoort ook. Maar appel met groente niet...😅 Op brood is inderdaad een optie. Een soort groentebeleg. Ga ik eens uitproberen.😊

2 jaar geleden

Reactie op Astrid en Emma

Ooh, avocado en aubergine. Dat is ook nog een optie. Thanks, ga ik uitprobe ...
Succes! Zijn wat zachtere smaken dus wie weet 😀

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Cocosolie toevoegen, dat is zoet. Maar wel ruwe, dus die echt ruikt en proe ...
Ooh bedankt voor de tip! Waar kan je dat halen?😅

2 jaar geleden

Reactie op Cin24

Kinderen mogen geen aardbei tot de eerste verjaardag. Iets met de stoffen i ...
Daarover zijn de meningen verdeeld. Mijn dochter heeft het al een paar keer op en heeft hier geen allergische reactie op gehad. Het vreemde is dat aardbei afgeraden wordt vanwege die allergie, terwijl pinda en ei juist weer aangemoedigd worden om die allergie tegen te gaan. Het kinderdagverblijf raadde aan dan niet vaker dan eens per week aardbei te geven. Ik vind het lastig want het is een van de weinige dingen die ze dus eet, naast wat andere soorten fruit...

2 jaar geleden

Reactie op Astrid en Emma

Ja ik maak vers. Wat gek dat jouw zoontje ineens geen vers meer wil. Welke ...
Ja heel vreemd. En vond het zelf ook heel jammer maar heb me er nu bij neer gelegd dat hij potjes wel eet. Ik haal de potjes bij de jumbo, ah, kruidvat en dan eigenmerk en olvarit. Zodat je meer verschillende smaken hebt. Alleen broccoli hoeft hij niet de rest lust hij alles.

2 jaar geleden

Reactie op Astrid en Emma

Daarover zijn de meningen verdeeld. Mijn dochter heeft het al een paar keer ...
Oh dat wist ik niet. Blijft soms allemaal zo verwarrend.

2 jaar geleden

Hier eten we bijna alles ook al aardbeien en tomaat geprobeerd..helaas vindt ie kip,ei en advocado niet zo lekker en m'n kinderarts zei wat kruiden in doen en jawel t hielp ( natuurlijk geen zout en suiker maar wel nootmuskaat, peper ..ook peterselie en prei bijv )

2 jaar geleden

Reactie op Astrid en Emma

Daarover zijn de meningen verdeeld. Mijn dochter heeft het al een paar keer ...
Volgens het voedingscentrum mag het gewoon, ik vind het ook altijd verwarrend 🤷🏼‍♀️ https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/hoe-maak-ik-fruithapjes-voor-mijn-baby-.aspx#:~:text=Eigenlijk%20is%20al%20het%20fruit,en%20ontpitte%20en%20ontvelde%20druiven. En wat iemand hieronder al zei, kruiden helpt soms ook; een snufje kaneel doet hier soms wonderen! Bij de aubergine of wortel bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Volgens het voedingscentrum mag het gewoon, ik vind het ook altijd verwarre ...
Oh en verse basilicum vindt hij ook heerlijk, met tomaat bijvoorbeeld!