18 Reacties

3 jaar geleden

M'n beste vriendinnetje wordt z'n tante en m'n beste maat z'n oom (nou krijgen zij beide ook een 'speciale rol' in het leven van de kleine man) ... verder wordt iedereen die geen familie is gewoon bij zijn of haar voornaam genoemd..

3 jaar geleden

Tantes en ooms voor de vrienden... Leg ik later wel 's uit met wie ik n biologische en met wie n harteband heb 😁

3 jaar geleden

Gewoon bij de voornaam. Enkel die voogd of Peet tante oid worden zullen de titel tante/oom krijgen

3 jaar geleden

Bij mij word t wel tante genoemd. Iedereen die goede vrienden zijn worden oom of tante genoemd. Ook de ouders van de goede vrienden worden oom of tante genoemd maar ik denk dat dit iets uit indo is

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Bij mij word t wel tante genoemd. Iedereen die goede vrienden zijn worden o ...
Dat denk ik niet. Mijn ouders lieten mij vroeger ook vrij veel mensen die geen familie waren oom en tante noemen. En ik kom uit een mega Nederlandse familie 😉 Wij gebruiken voor vrienden gewoon de voornaam. Voor familie vaak ook nog. Ook al is de kleine al bijna 2, ben ik er nog niet aan gewend om mn broertje en zusje oom en tante te noemen 😆

3 jaar geleden

Ik ben ook tante Stef voor mijn vriendinnen hun kindjes, als ik binnen kom bij één van hun roept hun zoontje altijd keihard “tante Steeeeeeeef”. Ik vind dat super leuk 😁 we kennen elkaar ook al ruim 25 jaar allemaal dus dat worden gewoon 3 tantes! 🥰

3 jaar geleden

Het kindje van mijn beste vriendin noemt mij Auntie Loes. Dus geen tante maar auntie, toch iets anders dan wat hij voor z'n echte tante gebruikt!

3 jaar geleden

Reactie op Loes123-24

Het kindje van mijn beste vriendin noemt mij Auntie Loes. Dus geen tante ma ...
En zo gaat het visa versa ook denk ik met onze dochter straks!

3 jaar geleden

Tante/tantie

3 jaar geleden

Ik noem ze sugaraunties haha! Klinkt wat leuker en vrolijker dan het nederlandse: suikertante 😂

3 jaar geleden

Wij vroeger bij kennissen en vrienden van mijn ouders noemde wij meneer of mevrouw Dus meneer klaas en mevrouw pollewop. Ik weet nog niet hoe wij het gaan doen met onze vriendengroep

3 jaar geleden

Mijn kinderen noemen onze vrienden gewoon bij de voornaam. Wel ooit begonnen met ze tantes en ooms te noemen maar ze hebben al zoveel 'echte' tantes en ooms dat het verwarrend werd. Dus nu gewoon bij de voornaam, is voor iedereen duidelijk en niemand heeft er problemen mee.

3 jaar geleden

Gewoon bij voornaam!

3 jaar geleden

Tante

3 jaar geleden

Beetje wat ze zelf ook willen...tante of voornaam...

3 jaar geleden

Gewoon bij voornaam. Tantes en ooms worden ook bij voornaam genoemd, alleen opa's en oma's niet.

3 jaar geleden

Reactie op Richelle01

Gewoon bij voornaam. Tantes en ooms worden ook bij voornaam genoemd, alleen ...
Zelfde hier! 😊