16 Reacties

3 jaar geleden

Geboorteplan vul je in zoals jij dat graag zou willen! Vaak loopt het toch anders dan dat je gehoopt had of wat in jou plan staat! Je kan het ter plekken bespreken wat je fijner vind enzo of je maakt er ook 1 voor thuis. Ik wil het liefst thuis bevallen daar is mijn geboorte plan ook voor gemaakt maar ik heb er wil bij staan stel dat ik toch naar het ziekenhuis moet... ik geen ruggenprik wil en alleen mijn vriend en geen andere familieleden of vrienden..

3 jaar geleden

Ben bang thuis sneller als kip zonder kop in paniek te raken. Dus leek mij een soort van planning wel een fijn idee als houvast.

3 jaar geleden

Zorg dat je een kraampakket in huis hebt. Verder wil een vk graag een rol vuilniszakken tijdens de bevalling en een emmer/prullenbakje. Een warm washandje voor tijdens het persen in handig. Verder zou ik ook zorgen dat je een hoeslaken hebt met een plastic laagje. Mocht je vruchtwater breken en het toch buiten het matje (wat in het kraampakket zit) terecht komen, dan hoeft alleen het hoeslaken vervangen te worden. Overleg het wel met je vk, ook zij moet hier achter staan, je moet bijvoorbeeld niet op de begane grond wil bevallen een trap hebben waar ook ambulance medewerkers met een brancard op kunnen. En zorg dat sowieso een vluchtkoffer klaar staat mocht je toch onverhoopt naar het ziekenhuis moeten of willen..

3 jaar geleden

Volgens mij is het ook zo dat je bed op een bepaalde hoogte moet staan en anders klossen eronder zetten

3 jaar geleden

Weet dat je bed minimaal 70cm hoog moet zijn(omdat mijn bed niet te verhogen is ga ik een bed huren voor de bevalling). De nummers van de vk en de kraamzorg hang ik volgende week op de koelkast. Als je vliezen breken bel je de vk en maak je een melding bij de kraamzorg zodat zij ook alvast iemand op stand by kunnen zetten(de vk regelt de rest met de kraamzorg). Voor thuis zal ik het kraampakket, luiers, 2 thermometers( 1 voor de baby en 1 voor mij) flesjes en voeding klaar leggen. Hoop dat het niet nodig is maar heb ook ziekenhuistassen voor mij, de baby en me zoon klaar staan.

3 jaar geleden

Je kunt evt een tens huren voor de pijn. En je kunt evt een bad huren als je dat fijn zou vinden.

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Je kunt evt een tens huren voor de pijn. En je kunt evt een bad huren als j ...
Wat is een tens?

3 jaar geleden

Reactie op Lisababy

Wat is een tens?
https://www.mamalogisch.nl/elle-tens-huren/ Natuurlijke pijnbestrijding dmv elektrostimulatie

3 jaar geleden

Ik zou een badje huren. Daarnaast de geboorteTENS en even flink oefenen op ademhaling. Er zijn hypnobirthing lessen online ook! Babyopkomst heeft die eind juni weer beschikbaar! Ik heb daarnaast een yogabal om onder de douche de weeen te pakken

3 jaar geleden

Gooi je oude geboorteplan niet weg! Zo'n 50% van de thuisbevallingen eindigt in het ziekenhuis. Zelf wil ik ook thuis bevallen, maar mijn wensen voor in het ziekenhuis heb ik wel in mijn geboorteplan verwerkt. Just in case.

3 jaar geleden

Wat je moet regelen; - Overleg met je vk praktijk en bespreek daar je geboorteplan voor thuis. Zij kunnen je helpen met aanvullende vragen. Bijv of ze de baarkruk mee moeten nemen of niet, op welke verdieping je bevalt, hoe je trap is enz. - zorg dat je je kraampakket thuis hebt en bestel eventueel een aanvullend pakket met extra broekjes en inleggers voor na de bevalling - bestel bij een organisatie als Icare of medipoint een bevallingspakket. Hierin zitten bedverhogers, een ondersteek (voor het opvangen van de placenta) maar bijv. ook een douchekruk. - je moet twee emmers, een rol vuilniszakken, en een thermometer in huis hebben. - het is handig als je deurbel het doet, je huisnummer goed zichtbaar is en je een buitenlamp aan kunt doen voor jet geval verloskundige en kraamzorg 's nachts moeten komen. -Licht je kraamzorg in over deze wijziging. Zij willen vaak dan eerder gebeld worden en assisteren de vk bij de bevalling. Veel succes!! Ik hoop ook thuis te mogen/kunnen gaan bevallen. Lijkt me super fijn in mijn eigen omgeving. Duimen dat het gaat lukken!

3 jaar geleden

Reactie op Tuintje

Weet dat je bed minimaal 70cm hoog moet zijn(omdat mijn bed niet te verhoge ...
Nieuwe regels zijn toch 80 cm? Tenminste bij Kraamvogel is dit de nieuwe richtlijn..

3 jaar geleden

Reactie op Deen1993

Nieuwe regels zijn toch 80 cm? Tenminste bij Kraamvogel is dit de nieuwe ri ...
Kom je uit omgeving hoorn, enkhuizen?

3 jaar geleden

Reactie op Inny

Kom je uit omgeving hoorn, enkhuizen?
Nee, het oosten 😉 omgeving Slagharen/Emmen.

3 jaar geleden

Reactie op Deen1993

Nieuwe regels zijn toch 80 cm? Tenminste bij Kraamvogel is dit de nieuwe ri ...
Mijn bed is moeilijk te verhogen. De kraamzorg gaf daarom aan dat als ik hem op 70 zou zetten dat het goed was. Maar ben er nu achter dat ik het bed helemaal niet kan verhogen. Dus ga nu een kraambed huren die gaat in de babykamer. Dan kan de baby gelijk wennen aan zijn of haar nieuwe kamer.