11 Reacties

3 jaar geleden

Misschien een buikband?

3 jaar geleden

Geen tip. Ook gehad met mijn eerste zwangerschap. Kon ik geen auto meer rijden. Maar ik deed wel elke avond even pittezak erop leggen.

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem aan mijn rechterkant en ben daarvoor bij de huisarts geweest. Helaas is er niets aan te doen, maar let eens op je houding. Misschien leun je onbewust meer op de pijnlijke kant? Ik ontzie mijn rechterkant nu en slaap op mijn linkerzij en leun op de bank naar links (ipv rechts, wat ik deed). Verder kreeg ik het advies van de huisarts om voor het slapen gaan paracetamol te nemen, maar ik gebruik het liefst geen medicijnen tijdens de zwangerschap, maar het mag dus wel als het echt te pijnlijk is. Hopelijk wordt het dragelijker voor je!

3 jaar geleden

is geen tip voor.. wordt helaas alleen maar erger. baby wordt steeds groter en gaat steeds meer duwen.. probeer zo normaal mogelijk te bewegen

3 jaar geleden

Hier ook last van. Helaas niets aan te doen, buiten houdingsbewustzijn. Ik heb ook last van bekkeninstabiliteit, al een paar keer kinesist opgezocht voor oefeningen en massage. Al pak minder last nu, maar het is je zwangere lichaam leren kennen en dat is voor iedereen anders. Ik ondervind juist deugd van op mn pijnlijke kant te liggen, beetje druk op te zetten.

3 jaar geleden

Een warm bad ontlast alles ... en idd een hittepit gebruik ik ook, sterkte!

3 jaar geleden

Ik heb wat oefeningen gekregen van de fysio, daarmee train ik mijn rug en rek ik het wat op zegmaar en sindsdien geen last meer gehad!

3 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Ik heb wat oefeningen gekregen van de fysio, daarmee train ik mijn rug en r ...
Zou je me de oefeningen willen door geven?

3 jaar geleden

Warm houden ontspant beter de spieren.

3 jaar geleden

Ik heb hier sinds enkele weken ook last van! Ben nu 28+2. Heb het alleen links, het is erg lastig te masseren. Als ik mijn rug met een tennisbal tegen de muur rol dan kan ik het even losmaken, maar dit is soms wel erg gevoelig. En ik probeer te rekken en strekken. Maar heb geen professionele oefeningen. Daar zou ik ook wel ge茂nteresseerd in zijn!

3 jaar geleden

Ik heb ook last bij mijn ribben. Weet niet of het hetzelfde is. Bij mij helpen (tijdelijk) oefeningen om m鈥檔 middenrif te ontspannen. Als je via YouTube hierop zoekt vind je diverse video鈥檚. Gaat met name om ruimte maken bij je ribben. Gaat veel over ademhaling Maar ik ben ook wel erg ge茂nteresseerd in oefeningen! Af en toe is de pijn zo erg dat ik niet weet hoe ik moet zitten of staan. Bh鈥檚 dragen trek ik dan ook slecht, wat erg onhandig is als ik bijvoorbeeld op m鈥檔 werk ben 馃槄