74 Reacties

4 jaar geleden

maandag bij de tweede echo erachter gekomen dat er een eeneige tweeling zit.. erg schrikken

4 jaar geleden

Hier ook zwanger van een twee eiige tweeling. Eerste zwangerschap dus ook heel erg schrikken.

4 jaar geleden

Ja ik! alleen kunnen ze niet zeggen of het 1 of 2 eiig is. De Co-assistent had het eerst over dat er een mooi tussenschot zat, dus dat het dan twee-eiig is, maar dat werd de gynocoloog al ontkracht🤣 dus het blijft bij mij nog even een raadsel

4 jaar geleden

Yes 🙋‍♀️! Wij hadden 17 Dec onze eerste Echo, dit was met 6 weken en 5 dagen en toen kregen wij ook te horen dat we in verwachting zijn van een Twee eiige tweeling. Nu onderhand wel gewend aan het idee. Onderhand ook al 11 weken zwanger 😊!

4 jaar geleden

Op 2 januari, 7,2 weken zwanger, ook ontdekt dat het een twee eiige tweeling was. Wel met een weekje verschil in grootte. Gynaecologe was niet zeker of de 2e het zou halen, maar hadden beide wel een mooi kloppend hartje. Morgen heb ik opnieuw een echo, dan ben ik 9,2 weken. Heel spannend dus voor mij. Bij ons was de kans sowieso groot omdat ik zwanger ben via eiceldonatie, en ik 2 5-daagse embryo's heb laten terugplaatsen.

4 jaar geleden

Reactie op au3-24

maandag bij de tweede echo erachter gekomen dat er een eeneige tweeling zit ...
Dus bij de eerste echo zagen ze er maar 1?

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! wat leuk een tweeling een twee-eiige!. Mag ik misschien jullie leeftijd weten? Gezien ik tegen de 40 jaar aanloop en ivm eerdere mk ligt de kans groter voor mij op een twee-eiige tweeling - Ook omdat er geen eeneiige in de familie voorkomt. 🌸🍀Ben heel benieuwd.

4 jaar geleden

Gefeliciteeerd! Super super leuk!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! wat leuk een tweeling een twee-eiige!. Mag ik miss ...
Ik ben 30

4 jaar geleden

Hier ook 10 weekjes zwanger van een eeneiige tweeling. Eerst was het even schrikken maar nu beseffen we ook zeker hoe bijzonder het is!

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ik ben 30
Dan heb je het mooi voor elkaar. Heel bijzonder dit. Geniet ervan. 🍀🌸

4 jaar geleden

Dan heb je het mooi voor elkaar. Heel bijzonder dit. Geniet ervan. 🍀🌸
Was wel ff schrikken hoor! Eerste zwangerschap en meteen 2! Komt bij ons totaal niet voor. En niemand lijkt te begrijpen dat twee eiig niets met de familie van de partner te maken heeft 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Was wel ff schrikken hoor! Eerste zwangerschap en meteen 2! Komt bij ons to ...
Oh, echt zó herkenbaar! ‘Ja maar, de broer van zijn vader heeft een twee-eiige tweeling’🙄

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! wat leuk een tweeling een twee-eiige!. Mag ik miss ...
Ik ben 31. Bij ons een ‘natuurlijke’ zwangerschap trouwens. (Natuurlijk tussen aanhalingstekens omdat ze dat uiteindelijk allemaal zijn, maar weet geen betere benaming)

4 jaar geleden

Ik ben net als jou geschrokken.. Ik ben 26 en voor de eerste keer zwanger. Vorige week had ik mijn allereerste echo.. Zou acht weken zwanger moeten zijn, maar de verloskundige gokt dat ik op max vijf zat.. Snapte er niks van.. Liet ze me ineens op de echo twee baby's zien!? Tweelingen komen bij mijn vriend en mij niet tin de familie voor, dus schrokken er enorm van. Even schakelen in je gedachten en zo. Ze kon helaas alles nog niet goed genoeg zien. Volgende week woensdag opnieuw echo. Hopelijk ziet ze alles dan beter, waaronder of de hartjes kloppen.

4 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Oh, echt zó herkenbaar! ‘Ja maar, de broer van zijn vader heeft een twee-ei ...
Ja, precies. Moest heel duidelijk uitleggen dat ik de gene ben die twee eitjes heeft losgelaten en dat de partner daar geen invloed op heeft behalve het te bevruchten. Duurde echt ff 🙄😅. Mijn vriend maakt daar nu wel dankbaar gebruik van dat ik hem niet de schuld kan geven als het lastig wordt 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ja, precies. Moest heel duidelijk uitleggen dat ik de gene ben die twee eit ...
Met een twee-eiige tweeling bedoel ik natuurlijk niet jouw eitjes maar dat ze wellicht niet identiek zijn en een jongen en meisje onderweg is. 🤗🤰🏼🌸🍀 Ook omdat één eiig tweeling niet in de familie voorkomt.

4 jaar geleden

Met een twee-eiige tweeling bedoel ik natuurlijk niet jouw eitjes maar dat ...
Een één-eiige tweeling is ook niet erfelijk 😊

4 jaar geleden

Reactie op HBW

Een één-eiige tweeling is ook niet erfelijk 😊
De kans op een twee-eiige tweeling is groter dan een eeneiige tweeling. Leeftijd, erfelijkheid en vruchtbaarheidsbehandelingen hebben invloed op het ontstaan van een tweeling zwangerschap Vaak is pas na de geboorte door middel van bloed- of DNA-onderzoek vast te stellen of je een eeneiige of twee-eiige tweeling bij je draagt 🤰🏼🌸

4 jaar geleden

De kans op een twee-eiige tweeling is groter dan een eeneiige tweeling. Lee ...
Erfelijkheid is alleen verbonden aan een twee-eiige tweeling. Check maar bij je arts/verloskundige! 😊