22 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon doen! Uiteindelijk is het jullie Luca ;) dan kunnen er nog 100 andere Luca's zijn, maar die zijn nooit niet zo leuk als die van jullie 😊

3 jaar geleden

Gewoon doen! Straks krijg je spijt, je ziet ze toch niet elke dag 😊

3 jaar geleden

Doen!!

3 jaar geleden

Gaat het om een goede vriendin of slechts een kennis? Daar zit naar mijn mening wel een verschil.

3 jaar geleden

Gewoon doen! Wij hebben ook al de hele tijd een naam in ons hoofd en toen het dochtertje van mij man z'n collega werd geboren was het die naam die wij in gedachte hadden. Vind het ver genoeg van me af dus doen we het toch

3 jaar geleden

Gewoon doen! ;)

3 jaar geleden

Ik zou het gewoon doen! Hele leuke naam trouwens 😊

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook , wij hadden een jongensnaam bij de zwangerschap van mijn dochter en sindsdien hoor ik de naam wel vaker. Maar wij vinden hem toch echt te mooi en gaan hem nu wel gebruiken voor onze toekomstige zoon.

3 jaar geleden

Ik zou het gewoon doen als je die naam nog steeds erg mooi vind. Voor je eigen gevoel misschien kun je die mensen alvast op de hoogte ervan brengen.

3 jaar geleden

Reactie op Leentje2020

Gaat het om een goede vriendin of slechts een kennis? Daar zit naar mijn me ...
Luke is van een goede vriendin, Lucas wat verdere vrienden

3 jaar geleden

Heb ik ook, collega is pas bevallen en haar dochter heeft dezelfde naam gekregen als wij onze dochter gaan noemen. Wij laten het zo, ons kindje is toch een heel ander kind als die van hen!

3 jaar geleden

Ik zit met hetzelfde, maar ik denk dat het lastig is een naam te vinden die, en leuk is, en nog niet aan iemand gegeven is in je omgeving. En om je dan in allerlei bochten te wringen en dan maar een 'originele' naam te verzinnen terwijl je eigenlijk liever een andere naam wilt geven, dat is ook best wel raar toch? Gewoon lekker voor Luca gaan! Ps: iemand uit ons dorp heeft precies dezelfde namen als onze zoontjes. Ik vind het alleen maar leuk dat zij die namen ook leuk vindt. Dus het kan ook een compliment zijn dat iemand dezelfde naam kiest.

3 jaar geleden

Als jullie het beiden eens zijn over die naam, zou ik het gewoon doen! Dan moet het zo zijn ❤️Luke en Lucas zijn ook nog net een tikkeltje anders, dus go for it!

3 jaar geleden

Ik vind dat dus ook een hele lastige! Heb al snel de neiging om, als ik ook maar iemand ken met eenzelfde naam, daar de naam mee te associëren. Terwijl als het verder weg is dan je directe familie, omgeving en belangrijke collega's dan zou ik eigenlijk tegen jou zeggen: neem gewoon de naam die je al zo lang in gedachten hebt. Alleen zelf moet ik me daar ook nog in overtuigen haha want ik heb een beetje hetzelfde met onze naam, alleen dan is het geen collega met dezelfde naam maar een client van een collega die ik 1 x heb waargenomen, waar ik nu dus een andere associatie bij heb (al schrijf je onze naam wel anders, uitsoraak is hetzelfde). Maar ik denk dat je dit inderdaad altijd zal houden dus ik zou gewoon lekker bij de naam blijven die je altijd al wilde!

3 jaar geleden

Gewoon lekker doen hoor. Als je die naam al graag wilde. Het is sowieso anders geschreven dan die andere. Ik had toen der tijd met mijn 1e zoon had al jaren in mijn hoofd als ik een zoon krijg noem ik hem Jayden. Nou toen ik een zoon kreeg was die naam opeens hip. Mij boeide dat echt niet en hij heeft die naam ook gekregen.

3 jaar geleden

Zou ik ook doen, er zit toch ook wel wat verschil in stijl en uitspraak tussen luca en luke.

3 jaar geleden

Doen!

3 jaar geleden

Ik snap je twijfel wel! Ik vind Lucas en Luke wel echt iets anders dan Luca, dus daar zou ik het niet voor laten. Die collega van je man is ook ver genoeg weg als je die niet vaak of niet privé ziet. Een nicht van mij is een tijdje geleden bevallen en heeft ook onze naam, alleen net anders geschreven. Ik baalde echt heel erg, vooral omdat onze naam nu niet meer origineel is in de familie... Aan de andere kant zie ik ze mss 2x per jaar en ons kindje heet in onze gedachten al echt zo, dus we hebben besloten het niet te veranderen tenzij er echt nog een véél leukere naam voorbij komt! Oftewel, gewoon lekker jullie naam houden! ☺️

3 jaar geleden

Gewoon doen!!!

3 jaar geleden

Doen! Hele mooie naam en heel anders! Sterker nog ik ga hem onthouden 😉 want onze dochter gaat Bella heten (ook Italiaans) dus zou eventueel goed bij elkaar passen mocht er een 2e komen