46 Reacties

3 jaar geleden

Heyhey wij hebben een mannetje van net 4 weken en wij zelf zijn na 2 weken even weg geweest maar dan deden we eerst voeden en dan in de wandelwagen even naar oma een uurtje zo dat we thuis weer zijn als die verzorgt moest worden.. voor ons werkt het prima en dan ben je er toch eventjes uit 🥰

3 jaar geleden

Tweede dochter is nu 6 weken en net zoals met de eerste gaan we af en toe (zeker niet elke dag dus) ergens heen maar meestal maar een paar uurtjes max (incl. reistijd) omdat ik rust en regelmaat erg belangrijk vind. Tuurlijk slapen ze onderweg/op bezoek waarschijnlijk veel maar ook die onbewust opgepikte prikkels moeten verwerkt worden snachts, dus in ‘gewoon overal mee naartoe nemen daar worden ze makkelijk van’ geloof ik tot op zekere hoogte. Plus, ik wil zelf toch ook het liefst slapen in m’n eigen bed zonder allemaal gedoe om m’n heen, gun ik m’n kind dus ook 😉

3 jaar geleden

Ik ben naar 8dagen bij vriendin geweest en met twee weken op verjaardag met ons zoontje ik neem me baby dus overal mee heen maar geef ook borstvoeding dus hij slaapt ook niet in ze eigen bed maar slapen samen vind zoiezo de eerste paar maanden niet direct je baby in eigen kamer en bed 🙈 je heb 9 mnd gedragen dus altijd bij mama geweest dus mag je ook wel 9 mnd uit mama's buik bij mama haha

3 jaar geleden

Overal mee naar toe, maar dat is ook afhankelijk van je kindje denk ik. Doen waar jij je goed bij voelt want hoe jij je voelt is het belangrijkste. Baby’s voelen alles :)

3 jaar geleden

Ik neem.mijn beide kindjes overal mee naartoe, heb wel altijd canpingbed mee zodat ze gewoon kunnen slapen, de jongste is nu 3 weken en ben nog niet echt weg geweest. Hij had een erg zware start dus even rustig aan.

3 jaar geleden

Dochter is geboren op 8 augustus. Voor de eerste keer op restaurant geweest op 31 augustus. Ik probeer ze zoveel mogelijk mee te nemen, maar meestal ook maar een paar uurtjes. Als ik merk dat het voor haar teveel wordt, ga ik gewoon terug naar huis. Echt op haar ritme.

3 jaar geleden

Ik neem onze kleine van 5 weken graag overal mee heen maar ze is nog zoo klein. Verzuipt in de maxi cosy zelfs met verkleiner! En al om al heeft ze veel last van niet goed kunnen poepen (borstvoeding). Ik merk dat ze toch alle prikkels opvangt. Laatst 1 dag ziekenhuis en halve dag bezig geweest met heen en weer rijden en ze was 2 dagen echt niet te genieten. Oververmoeid, huilen en alles. Nog steeds geen poep en ze heeft vandaag de hele dag geslapen. Inhalen dus en ze wilt rust. Heel veel rust. Bij papa of mama maakt niet uit ze wilt zoveel slapen nu. Ik ga even nergens meer heen met haar.

3 jaar geleden

Met vijf dagen voor het eerst naar buiten, anderhalf uur gewandeld en gewinkeld, sindsdien regelmatig, soms ook hele middagen (terrasje, restaurantje, verjaardag, op bezoek bij opa en oma) hij doet t prima en ook thuis niets van te merken. Wij geloven wel in het overal mee naartoe, maar we hebben denk ik ook gewoon geluk met n makkelijk ventje. Hij slaapt als we op pad zijn gewoon in de reiswieg of op schoot. Hij is nu 4 weken

3 jaar geleden

Onze tweeling is geboren op 16 juli (nu dus 8 weken). Wij nemen ze overal mee naartoe. Ook al aantal keer gewinkeld met ze en dan onderweg gevoed. Ook al een paar keer weg geweest naar opa en oma. Ook gaan we volgende week voor het eerst een weekje met ze weg. Gelukkig hebben we 2 hele makkelijke meiden en vinden eigenlijk alles prima 😊

3 jaar geleden

Wat ik hier al eerder las denk ik dat het gewoon heel belangrijk is dat je het doet zoals je er zelf goed bij voelt. Twijfel je en denk je dat het niet fijn is, dan zeker niet doen. Wil je gewoon de kleine meenemen en zo, gewoon proberen en kijken of dat goed gaat. Hier gaat het meenemen goed, maar ik wil het ook echt niet iedere dag. En ook niet teveel op een dag

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 4 weken, en winkelen , naar opa en oma wandelen en een verjaardag gaat ze gewoon mee.. volgende week hebben we een bruiloft en dan blijft ze overdag bij opa en oma voor het eerst een aantal uur zonder papa en mama.

3 jaar geleden

Belangrijkste om te doen wat bij jullie past, maar vooral om te kijken wat je kindje aankan. Het wil niet zeggen dat als je zelf als ouder 'makkelijk' bent en je kind overal mee naartoe neemt, je kind ook makkelijk wordt. Veel babys hebben moeite met een te veel aan prikkels en hebben last van dagjes uit. Als dat jouw kindje is, zou ik zeggen doe voorlopig lekker rustig aan en neem hem nog even in bescherming tegen die intense wereld. Wij zijn vorige week een terrasje gaan pakken met baby in de draagzak. Niets gemerkt verder aan hem, dus gaan we vaker doen 😁

3 jaar geleden

Ik heb gewacht tot we een beetje ritme hadden met de borstvoeding. Dat was op haar 3weken. Ze gaat nu gewoon mee naar mijn ouders en binnrn 2weken gaat ze mee het communiefeest van haar neef vieren :)

3 jaar geleden

Wij namen onze andere 2 kinderen ook vanaf het moment dat ik me weer wat fitter voelde en erop uit wilde overal mee naar toe.. onze oudste dochter ging niet zo makkelijk overal slapen en deed overal gezellig mee. Onze zoon sliep overal maakte hem niet uit waar hij was. Nu hebben we 3 kinderen.. uitstapjes zijn wel minder. Voordat alles ingepakt is.. en we komen nu met een heel gezin ergens aanzetten. Onze baby is nu 4 weken. Hebben al wel aantal familiebezoekjes gedaan en gister voor het eerst naar kinderboerderij. Was een geslaagde middag! Ik durf nog niet zo goed naar openbare ruimtes.. zit nog erg met de corona-angst voor ons kleintje of onszelf. Al die bacteriën waar ze mee in aanraking komt (bij andere 2 geen last van gehad). We gaan nog niet zo makkelijk naar een restaurant, hebben jullie daar geen moeite mee?

3 jaar geleden

Met 3 weken oud zijn we langs mijn ouders geweest en namen we 'm mee voor boodschappen. Met 4 weken oud zijn we een nachtje blijven slapen in Groningen bij m'n schoonouders. Dat ging zo goed, dat we hem tegenwoordig vaker meenemen met uitstapjes. Volgende week hebben vrienden een huisje in Zeeland geboekt en gaan we daar een paar daagjes heen!

3 jaar geleden

Wij zijn met 3 weken bij mn schoonouders gaan eten (en alle broers/schoonzuster en hun kinderen waren er) in het nabijgelegen dorp. Met 4 weken zijn we naar mijn ouders gegaan. Verder wandelen we dagelijks in de buurt en nemen we de kleine makkelijk mee 6ib de maxicosi als wij er even uit moeten/willen - hij slaapt daar heerlijk in

3 jaar geleden

Wij zijn na de eerste week erop uit gegaan met onze kleine. Als we even na de stad willen of ergens op bezoek nemen we hem mee. Hij vind het heerlijk in de kinderwagen en gaat niet uit zn ritme erdoor. Het is denk ik ook hoe je er zelf mee omgaat en hoe je zelf bent. Ik ben niet iemand die thuis kan zitten en ga er graag op uit dus vandaar.

3 jaar geleden

Voor het eerst de deur uit met 6 dagen, toen zat hij al weer boven geboortegewicht. Gingen we even koffie drinken op terras, dat was voor mij zwaarder dan voor hem 😂 Ik probeer elke dag even te gaan wandelen en als ik zelf weer fitter ben gewoon kleine uitstapjes te doen. Meestal even tussen de voedingen door dus dat is max 2 uurtjes weg? Ik heb nog niet buiten huis gevoed. Hij is nu pas 9 dagen oud, gaat bij ons goed, slaapt overdag vrijwel overal. Zeker in de draagzak is hij snel tevreden want dan voelt hij zich niet alleen.

3 jaar geleden

Wij zijn na 2 weken naar buiten gegaan. Gingen gelijk overal naartoe zoals op bezoek, naar de winkel etc

3 jaar geleden

Na 2 weken eerste keer op terras koffie gaan drinken, nu bijna elke dag buiten huis , al is het gewoon eens gaan wandelen. Mijn kleintje houdt enorm van de buiten lucht😅