9 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje is 3,5 jaar en na school kan hij hem meestal ook niet wakkerhouden enkel de woensdag slaapt hij pas later na thuiskomen van school ook in de weekends doet hij nog onregelmatige dutjes maar heeft soms dagen dat hij niet slaapt dus ik denk dat ze dat zelf wel afbouwen.

2 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je van het dutje af wil? Gewoon benieuwd hoor, want mijn zoontje stopte vanaf 2 met dutjes en dat vond ik echt niet chill.

2 maanden geleden

Reactie op Mc43

Mag ik vragen waarom je van het dutje af wil? Gewoon benieuwd hoor, want m ...
Ze wordt in augustus 4 en gaat dan naar de basisschool. Ik dacht laat ik nu gewoon langzaam beginnen. Laatstging ze met mijn nichtje naar de bios, en dan wordt ze doodmoe omdat ze eigenlijk toe is aan t slaapje…

2 maanden geleden

Reactie op Mc43

Mag ik vragen waarom je van het dutje af wil? Gewoon benieuwd hoor, want m ...
En nog een reden is dat ze ‘s avonds heel moeilijk in slaap komt omdat ze ‘s middags nog steeds slaapt…. Altijd drama nu naar bed gaan.😟

2 maanden geleden

en hoelang duurt het dutje? misschien kun je het langzaam afbouwen door dutjes in te korten..m

2 maanden geleden

Reactie op Sansje

en hoelang duurt het dutje? misschien kun je het langzaam afbouwen door dut ...
Zit nu aan Max 1 uur. Ik ga na dit weekend eens met 45 minuten beginnen en bouw zo wel langzaam af idd

2 maanden geleden

Reactie op Mandy93

En nog een reden is dat ze ‘s avonds heel moeilijk in slaap komt omdat ze ‘ ...
Ik zou me niet zo zorgen maken om school, dat duurt nog een hele tijd. Maar als ze in de avond er last van lijkt te hebben dan zou ik inderdaad steeds korter proberen. Wat ik ook heb gehoord is dat het helpt om op het moment dat de normaal een dutje zou doen een rustig moment in te lassen. Dus een speciaal moment om bijvoorbeeld een uur lang heel rustig aan te doen, boekjes lezen enzo. Veel kindjes lijken namelijk wel een soort oplaadmoment nodig te hebben nadat het laatste dutje wegvalt.

2 maanden geleden

Reactie op Mandy93

Zit nu aan Max 1 uur. Ik ga na dit weekend eens met 45 minuten beginnen en ...
het is een pittige periode vond ik dat ze geen slaapje meer doen...maar ik deed idd samen even rustig op de bank een film kijken..en nog steeds nu bijna 3.5 moet die zich tussen de middag even rustig houden....

2 maanden geleden

Hier op de bank met een dekentje en dan een luisterverhaaltje van woezel en Pip op. Rust hij in ieder geval nog wat uit. We zijn er nu aardig doorheen, maar vond het een pittige periode toen hij ineens besloot niet meer te willen slapen. Ook omdat hij het soms nog wel nodig heeft, al is het maar een slaapje van 30 min. Vooral als hij vroeg wakker is ‘s ochtends. Soms rijden we dan een rondje in de auto, als we nog iets hebben ‘s middags, en slaapt hij vrijwel direct. Anders echt niet te genieten.