25 Reacties

5 jaar geleden

Geef nu maand pyjama papjes en hij slaapt nu 10 uur aan een stuk door. Hiervoor maar uur of 4 a 5

5 jaar geleden

Is dat hetzelfde als rijstebloem?

5 jaar geleden

Reactie op Cheyvdt

Geef nu maand pyjama papjes en hij slaapt nu 10 uur aan een stuk door. Hier ...
Vanaf wanneer? Dus bij hoeveel maanden kan het?

5 jaar geleden

Mag pas vanaf 6 mnd en is super slecht zit heel veel troep in je kan beter beginnen met wat rijstebloem dan

5 jaar geleden

Niet aan beginnen, alleen maar troep

5 jaar geleden

Het is vooral waar dat het vol met onnodige suikers zit. Kan je beter zelf pap maken. Rijstebloem mag vanaf 4 maanden al :)!

5 jaar geleden

Het verschilt per kind, maar laat wel duidelijk zijn dat het nut van pyjamma papjes e.d. niet bewezen is, het is absoluut niet te garanderen en ik zou eerder stilstaan bij gedegen en wel wetenschappelijk onderbouwde adviezen dat tot 6 maanden het exclusief borstvoeding (of kv for that matter..) is en dus geen papjes, ik heb het mijn oudste nooit gegeven en die slaapt goed, mijn jongste (nu 4,5maand) slaapt rond 7u bij mij op de arm tot ik naar bed ga rond 10u dan drinkt ze, slaapt bij mij in bed en drinkt snachts naar behoefte (vaak 1 a 2x om 1u en 3u snachts) en wordt om 7u wakker. Ik geeft borstvoeding.

5 jaar geleden

Ik geef sinds dat ze 4 maanden is rijstebloem. Ze slaapt er wel beter van door. Pyjamapapjes gaat ze niet krijgen. Ik blijf haar de granenpappen geven welke bij de leeftijd past. Zonder smaakje.

5 jaar geleden

Mijn oudstw heeft nooit pyjamapapjes gehad en mijn jongste zometeen ook niet.

5 jaar geleden

Pyjamapapje is rijstebloem en word afgeraden ivm arseen

5 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Dus als ik het goed begrijp die eerste groene in de rij mag ik wel geven ? daar zit geen suiker in of is het alsnog slecht zoals mama’s hier reageren ben beetje in de war

5 jaar geleden

Mag je wel Rijstebloem geven Of is dat ook ongezond ?

5 jaar geleden

Reactie op Evelienheide

Mag pas vanaf 6 mnd en is super slecht zit heel veel troep in je kan beter ...
Troep? Ook pyama papjes etc zitten strenge regels op.. ja er zitten suikers in dat weet iedereen.

5 jaar geleden

Op arseen zitten ook hele strenge regels op. In 2017 was het zo dat er teveel arseen etc in zat. Maar tegenwoordig zitten daar super strenge regels op zeker voor baby voeding zoals rijstebloem. Wel word aangeraden maar 3-4 eetlepels per dag. Mensen die zeuren over troep etc moeten zelf maar is nagaan wat ze allemaal in hun mond stoppen. Oke ja babys zijn gevoelig tuurlijk, en ik hou mezelf ook zeker aan de maximums die worden aangegeven. Papjes geef je niet je ook niet in de hoop dat je kindje langer gaat slapen maar puur omdat ze moeilijk volzadigd zijn

5 jaar geleden

Reactie op Aliciiaa

Op arseen zitten ook hele strenge regels op. In 2017 was het zo dat er teve ...
Klopt! Grote hoeveelheden zijn idd schadelijk maar het is zeker niet erg om af en toe rijstebloem te geven. Maar je moet van niets moet je TE veel geven 😉 de groene rijen zijn in ieder geval de "beste keus" om te geven zonder toegevoegde suikers etc.

5 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Klopt! Grote hoeveelheden zijn idd schadelijk maar het is zeker niet erg om ...
Indd ☺️

5 jaar geleden

Er zijn ook andere papjes ipv rijstebloem die je kan geven. Denk aan biobim en holle (gierst, haverpap, etc.). Deze mogen vanaf 4 maanden. Sommige baby's slapen er idd beter op door, omdat ze langer vol zitten. Dit geldt lang niet voor allemaal

5 jaar geleden

Reactie op My Baby35

Er zijn ook andere papjes ipv rijstebloem die je kan geven. Denk aan biobim ...
Wij hebben ook gekeken naar BioBim, hoorde daar veel goede verhalen over maar als je de ingrediënten vergelijkt met de olvarit granen dan schrik je. Wij hebben dus geen BioBim aangeschaft vanwege de suikers en zouten in die papjes

5 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij hebben ook gekeken naar BioBim, hoorde daar veel goede verhalen over ma ...
De havervlokjespap van biobim bevat havervlokken. Als j naar de suikers kan zit er 1.5g suiker in op 100 gram. In een fles meer, maar dat komt door de suikers in de zuigelingenvoeding (aldus mijn verpakking)..dit is een pak voor 4 maanden. Hoe die van 6 maanden eruit ziet weet ik niet.