11 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben 37.5 week. Mijn buik is bijna altijd hard en de kleine beweegt zoveel. Alsof mijn hele buik van binnen blauw is.

3 jaar geleden

Hier ook veel harde buiken en voel os kleintje nog heel goed als je het echt niet vertrouwd kan je altijd eens bellen naar de verloskundige

3 jaar geleden

Ja sinds 2 dagen heb ik hier ook last van, ik voelde haar altijd zo goed en mijn baby ligt in stuit dus ik kon zelf voelen hoe ze precies ligt, en sinds 2 dagen heb ik zoveel harde buiken waardoor ik haar minder voel bewegen..

3 jaar geleden

Ook veel last van. Ben wel 36w. Op advies van vk eet ik nu meer bananen (iedere dag minstens 1) het is wel minder geworden nu

3 jaar geleden

Vroedvrouw raadde bij ons aan als ik het gevoel had dat er iets niet klopte om aan de monitor te gaan. Beter een keer teveel dan te weinig. Anderzijds gelezen dat een baby moe kan worden van harde buiken

3 jaar geleden

Ik ben 39+4. Heb zelf ook geregeld harde buiken en ook het gevoel dat de kleine wat rustiger is. Goed bijhouden of de kleine wel 10x in 2 uur voelt. Is het minder of vertrouw je het niet, gewoon even verloskundige bellen. Liever een CTG teveel dan te weinig. Had van de week ook gebeld, maar de kleine maakte het gelukkig goed.

3 jaar geleden

Reactie op BrigitteS

Ik ben 39+4. Heb zelf ook geregeld harde buiken en ook het gevoel dat de kl ...
Moet je de baby zo vaak voelen in 2 uur?

3 jaar geleden

Reactie op 3Boysmom

Moet je de baby zo vaak voelen in 2 uur?
Als je je zorgen maakt, moet je op je linkerzij gaan liggen (beste doorbloeding) en kijken of je baby 10x voelt in 2 uur tijd (of minder tijd natuurlijk). Een reeks bewegingen telt als 1. Zo heb ik het altijd begrepen. Als je het niet vertrouwt, gewoon bellen. Vorige zwangerschap vanwege minder leven voelen ook paar CTG's gehad en bij 39 weken ingeleid.

3 jaar geleden

Reactie op 3Boysmom

Moet je de baby zo vaak voelen in 2 uur?
Verschilt per persoon. Ik ben 37+2 en voel de baby overdag altijd vrij weinig. Heb het al vanaf begin af aan dus is niks geks.

3 jaar geleden

Reactie op BrigitteS

Ik ben 39+4. Heb zelf ook geregeld harde buiken en ook het gevoel dat de kl ...
De gynaecoloog gaf aan dat vanaf een week of 35 ongeboren baby’s 2-3 uur achter elkaar kunnen slapen.. dus logisch dat je hem of haar dan niet voelt. Maar goed, bij twijfel altijd aan de bel trekken!