22 Reacties

4 jaar geleden

Ik eet ook vega, raad je aan om vooral ook linzen te eten, zit vol met ijzer en super gezond en lekker!

4 jaar geleden

Reactie op Jasmijnchahid

Ik eet ook vega, raad je aan om vooral ook linzen te eten, zit vol met ijze ...
Goeie! Linzensoepjes maken 🤗

4 jaar geleden

Ik eet ook helemaal vegetarisch! Zorg dat ik iedere dag voldoende gevarieerd eet. Nam al voordat ik zwanger werd ook al iedere dag multivitamine, en die dat nu helemaal. Verder eigenlijk geen tips voor je. Laatst wel op Netflix de documentaire ‘game changers’ gekeken. Daar hebben ze het ook over B12 bij veganisten. Misschien dat je daar tips uit kunt halen

4 jaar geleden

Fijn deze topic! Ik ben ook een vega Jasmijn ;) ik ga er idd op dezelfde manier mee om als jullie. Heb ook vegan omega besteld omdat ik las dat visolie ook goed is en dat niet vega is . Slik eigenlijk altijd in de herfst en winter vitamine D, heb daar weleens een tekort aan gehad.

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben ook 20 jaar al vega en eet ook geen vis. Slik nu krillolie. Omdat ik niet per se tegen het eten van vlees ben maar meer tegen de bio-industrie heb ik nu dus wel echte visolie maar deze is juist heel duurzaam en wordt veel beter opgenomen dan de vega/vegan omega pillen. Die heb ik geprobeerd maar had niet het idee dat dat nou echt goed was. Koop de krillolie tabletten ook bij bio reform huis.

4 jaar geleden

Leuk, een vega topic :) Ik eet al 17 jaar geen vlees of vis, voor de zwangerschap heb ik een bloedonderzoek gehad. Ijzer en b12 etc waren in orde. Nu vooral extra gezond en gevarieerd aan het eten, foliumzuur en vit D erbij. Linzen zijn inderdaad héél goed, en ik werk nogal wat bakjes hummus weg.

4 jaar geleden

Reactie op Eva123

Leuk, een vega topic :) Ik eet al 17 jaar geen vlees of vis, voor de zwange ...
Ohja, voor ijzer is het goed om volkoren brood te eten (bruin brood is geen volkoren brood, check de ingrediënten), en natuurlijk spinazie 💪😊

4 jaar geleden

Ik ben ook vegetariër, maar heb gehoord dat vis heel goed is voor de groei van de hersenen. Nu twijfel ik of ik weer 1 of 2 keer per week vis ga eten.. hoe denmen jullie daarover?

4 jaar geleden

Reactie op Lis17316

Ik ben ook vegetariër, maar heb gehoord dat vis heel goed is voor de groei ...
Zelf ga ik wel wat meer vis eten, alleen moet je wel letten op wat voor vis het is. Pangasiusfilet en tilapia zijn bijvoorbeeld helemaal geen goede vissen om te eten. Hier zit meer troep in dan dat het gezond is. Dit komt door de manier van kweken dacht ik. (Op internet is er veel over te vinden).

4 jaar geleden

Goede vraag! Ben zelf ook erg benieuwd. Ik ben veganist maar eet soms wel eens zalm. Ik gebruik multi mineralen voor zwangeren en slik daarnaast vitamine C en Algen voor de omega en soms nog wat celzout 7 (magnesium). Goede inderdaad, linzen!

4 jaar geleden

Reactie op fenna88

Goede vraag! Ben zelf ook erg benieuwd. Ik ben veganist maar eet soms wel e ...
Voorste 3 slik ik iedere dag en met de achterste 3 vul ik het heel soms een beetje aan. In principe zijn de voorste voor mij voldoende

4 jaar geleden

Ik slik folaat (is de natuurlijke vorm van vitamine B11) in combinatie met vitamine B12 en vitamine D! Voor verhaal over verschil foliumzuur/folaat: https://www.ahealthylife.nl/foliumzuur-versus-folaat-wat-is-het-verschil/

4 jaar geleden

Ik zou wat meer vega willen eten. Hebben jullie leuke kookboeken/recept inspiratie tips voor een kneus chef? Lijkt me goed om gewoon wat te minderen in vlees. Game changers is zeker een goede serie alhoewel ik toch meer een gebalanseerd dieet als omnivoor overweeg dan vol carnivoor of vega.

4 jaar geleden

Ik ben vegan!

4 jaar geleden

Ik zou wat meer vega willen eten. Hebben jullie leuke kookboeken/recept ins ...
https://veggiechallenge.app/recipes Hier kun je veel lekkere recepten vinden, via de filters kun je zelfs aanpassen of je een makkelijk of moeilijk gerecht wil :)

4 jaar geleden

Reactie op Eva123

https://veggiechallenge.app/recipes Hier kun je veel lekkere recepten vinde ...
Ah top, dank je wel! Ga ik eens naar kijken 😃

4 jaar geleden

Sinds mijn 14e eet ik geen vlees meer. Mijn vriend vindt dit met de zwangerschap een risico en wil graag dat ik af en toe toch vlees eet. Ik doe dit liever niet. Zijn er nog anderen die dit herkennen? Tips misschien?

4 jaar geleden

Reactie op AnneAnneAnne

Sinds mijn 14e eet ik geen vlees meer. Mijn vriend vindt dit met de zwanger ...
Je kan misschien je huisarts vragen of je een bloedtest mag op ijzer, b12 etc. Gaat wel van je eigen risico af. Misschien helpt het je vriend te overtuigen.

4 jaar geleden

Reactie op Eva123

Je kan misschien je huisarts vragen of je een bloedtest mag op ijzer, b12 e ...
Dankje! Goede tip!

4 jaar geleden

Reactie op AnneAnneAnne

Sinds mijn 14e eet ik geen vlees meer. Mijn vriend vindt dit met de zwanger ...
Ik heb per ongeluk vorig jaar vlees gegeten (niet zwanger hoor, maar zat door een soep en kwam er later pas achter) Omdat ik al zo lang geen vlees eet, was ik een dag later ontzettend aan de diarree, buikkrampen, misselijkheid. Je lijf is het echt niet meer gewend. Idd goed je b12 en ijzer in de gaten laten houden; doe ik ook. ;)