44 Reacties

5 jaar geleden

Slaap regressie, sprong 4 speelt nu ook. Hier ook een drama met slapen nu. Het is een 'fase' 😅

5 jaar geleden

En als je hem overdag wakker maakt voor meer voedingen? Hier heb ik een jongen die 8 voedingen moet overdag, krijgt hij er maar 7 dan komt hij extra snachts... is misschien het proberen waard?

5 jaar geleden

Reactie op CVH2020

Slaap regressie, sprong 4 speelt nu ook. Hier ook een drama met slapen nu. ...
Pfoeee hee... En dan zit ie naar me te lachen en zich verstaanbaar proberen te maken om fucking 3 uur snachts. Terwijl ik denk vriend ik ben gebroken 😂

5 jaar geleden

Ik weet niet of het een fase is hoor... het klinkt alsof hij altijd al een nachtmens is geweest? Mijn zoontje had een soort biologisch ritme dat hij rond middernacht pas echt de nacht in ging en dan sliep tot 12:00 (laat ik het maar niet over de hoeveelheid nachtvoedingen hebben 😖). Hem in bed krijgen duurde uren en uren en uren. Ik hou sinds 12/11 zijn bedtijdroutine met tijden bij en ik ging steeds met kleine stapjes eerder beginnen. Na ongeveer een maand begon zijn bedtijdroutine om 19:30/20:00 en sliep hij rond 22:00 en dan tot 10:00/11:00! Dat vond ik al geweldig, maar sinds 2 dagen nu slaapt hij ineens tussen 20:30 en 21:00 (routine begint om 19:15). We doen hem ook elke avond in bad zodat hij een duidelijk signaal krijgt dat het nacht wordt. Ik zou dat in jouw geval alleen aanraden als je er heel erg consistent in kan zijn want anders werkt het denk ik niet. Onze routine is uitgebreid, namelijk: 1e borst, fruithapje, massage, badje, pyjama, 2e borst (eerst ook boekje maar daar werd hij de afgelopen week juist meer alert van). Soms gaat het nog fout hoor, dan gaan we wandelen of een rondje met de auto. Ik dacht ook dat ik het nooit eerder kon krijgen en was minimaal 3 uur elke avond bezig met hem in bed krijgen, ookal is het in jouw geval nog wat erger omdat hij zooo laat slaapt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het snel beter gaat! 🤗

5 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

En als je hem overdag wakker maakt voor meer voedingen? Hier heb ik een jon ...
Ga ik rekening mee houden! Thanks

5 jaar geleden

Klinkt als het 4e sprongetje.. Onze meid meldt zich ook opeens snachts met huilen en niet kunnen slapen. Hou vast aan je ritme, het komt wel weer goed

5 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ik weet niet of het een fase is hoor... het klinkt alsof hij altijd al een ...
De issues waren altijd wel in de nacht inderdaad maar het is nu wel echt gekkenwerk haha. Van dat badje etc deden we al, maar het lijkt wel alsof ie er uiteindelijk fitter van wordt. Hij slaapt zn ergste vermoeidheid er dan uit in een halfuurtje en daarna begint het feest. Hij is sowieso de hele dag aan het brabbelen, geluiden maken etc maar dat gaat snachts dus ook gewoon door. Als hij rond 4 uur gaat slapen en ik zou geen wekker zetten wordt hij pas 12/13 uur wakker. Dus het consultatiebureau zei al, hij doet t verder perfect maar niet op de goede tijden. Nee dat klopttt 💁🏻‍♀️ Maar ja hoe ik het in vredesnaam anders krijg... Jij hebt dus niet met een wekker gewerkt? Gezien je aangeeft dat hij eerder ook tot 12 uur lag te slapen.

5 jaar geleden

Slaapt hij niet veel te veel overdag? Ik heb geleerd dat een baby van 3/4 maanden oud maximaal 5 uren mag slapen overdag voor een goede nachtrust. En ook maximaal 2 uren achter elkaar. Ik geef borstvoeding en moet ongeveer elke 2,5 - 3,5 uur voeden. Sinds ik me hieraan houdt hebben we nooit meer dat hij in de nacht wakker is en is het 's avonds op bed brengen ook geen strijd meer. Onze zoon is ook niet van nature een hele goede slaper namelijk en heeft ook nog steeds minimaal 2 nacht voedingen, maar hij valt wel direct weer in slaap dus dat vind ik geen probleem

5 jaar geleden

Reactie op Classkey

Slaapt hij niet veel te veel overdag? Ik heb geleerd dat een baby van 3/4 m ...
Ga ik dan rekening mee houden, eerder wakker maken misschien dan ja. Ik geef ook borstvoeding inderdaad, maar dat is soms 3 uur, soms 4 uur. Ik wacht echt tot wanneer hij komt zeg maar.

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Ga ik dan rekening mee houden, eerder wakker maken misschien dan ja. Ik gee ...
Ja op verzoek voeden ongeveer binnen die tijden lijkt me prima, maar ik zou die maximaal 2 uren eens proberen, want daardoor krijgt hij wel automatisch meer wakkertijd overdag. Ongeveer 2x 2 uren slapen en dan aan het eind van de dag nog een uurtje. Daarna nog 1,5 tot 2 uur wakker in de avond ofzo en hopelijk dan lekker moe om goed te slapen in de nacht. En in bad voor het slapen gaan werkt hier soms ook volledig averechts dus dat doe ik ook wel eens gewoon op ochtend als het uitkomt

5 jaar geleden

Reactie op Classkey

Ja op verzoek voeden ongeveer binnen die tijden lijkt me prima, maar ik zou ...
Dankjewel ik ga ermee aan de slag! Ik bracht hem altijd naar bed bij moeheidssignalen en als hij zolang slaapt dacht ik ja dan is ie ook echt moe toch 😂 Maar ja in de nacht werkt t schijnbaar averechts denk ik..

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Dankjewel ik ga ermee aan de slag! Ik bracht hem altijd naar bed bij moehei ...
Succes! Ik hoop echt dat het werkt ☺

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

De issues waren altijd wel in de nacht inderdaad maar het is nu wel echt ge ...
Nee ik heb het echt aan de voorkant aangepakt. Dat vind ik vooral voor de kleine fijner want ik maak hem over het algemeen nooit wakker. Ik hou gewoon heel strak vast aan het bedtijdritueel tenzij iets niet in zijn voordeel werkt. Bij ons vindt hij badjes juist heel leuk dus hij blijft erin tot hij het zat is, ergens tussen 10 en 30 min. Als we dit nu overslaan dan is de hele avond weer een drama. Hebben jullie een strak avondritueel? Trouwens als mijn zoontje binnen 2 uur weer wakker is blijf ik in het donker. Eerst met hem lopen en als dat niet werkt krijgt hij op bed nog een borst. Weet niet of jij dat al doet. Misschien kan je zeggen na 02:00 bijvoorbeeld komen we zijn kamer niet meer uit, dan komt wellicht beter over dat het geen speeltijd is?

5 jaar geleden

Reactie op Mc43

Nee ik heb het echt aan de voorkant aangepakt. Dat vind ik vooral voor de k ...
Hij is al die uren al op de kamer inderdaad in het donker. Dat vind ik zelf ook het meest moeilijke eraan omdat ik zelf zo moe wordt van in het donker zitten haha. Dus het is stil en rustig boven. Ons strakke avondritueel met douchen/badje was er altijd. Maar gezien dit niet meer werkt, is t nu 1x per 2 dagen, want vindt zijn huid slechter worden door de combinatie met kou buiten denk ik (probeer elke dag te lopen). Alles is vrijwel de hele dag voorspelbaar voor hem, vanaf het begin al.

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Hij is al die uren al op de kamer inderdaad in het donker. Dat vind ik zelf ...
Hmm dat waren al mijn oplossingen... misschien reageert mijn zoontje beter op het dagelijkse badje door de massage met babyolie. Ik wou dat ik meer kon helpen, maar dit was alles wat ik kan adviseren 😕 Komt erop neer dat het bij ons werkte om op de avond te focussen ipv ochtend en vooral door zijn ritueel met kleine stapjes te vervroegen. Ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie.

5 jaar geleden

Reactie op Mc43

Hmm dat waren al mijn oplossingen... misschien reageert mijn zoontje beter ...
Ik doe ook na elk badje of douche met lekkere olie maar de uitwerking is dat ie dus een halfuurtje slaapt en dan begint het feest haha. Ik zal alsnog met alle tips aan de slag gaan waardoor ik het hopelijk ook naar voren krijg. Het is sowieso veel momenteel, zn ontwikkeling en het afbouwen van het inbakeren. Er zal heus wel een combo van alles in zitten dat ie het nu zo oprekt in de nacht. Eerder kreeg ik t namelijk wel richting 12 uur of op zn laatst 1 uur, maar dat is al een aantal weken geleden 🤣

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Ik doe ook na elk badje of douche met lekkere olie maar de uitwerking is da ...
Ah ja dan zal het een combinatie zijn, misschien ook wel tandjes? Bij ons werkte het stoppen met inbakeren totaal niet. Twee weken geprobeerd in slaapzak maar ik hoorde hem gewoon wakker worden als ik me omdraaide (ligt in de cosleeper en we hebben nog geen babykamer). Kwam minimaal 1 voeding extra in de nacht, dus minimaal 3 keer per nacht. We bakeren hem nu weer in en dan overdag met dutjes wennen aan die slaapzak 😅

5 jaar geleden

Die van mij slaapt vanaf het begïn van ongeveer 12 uur snachts tot 11 Smorgens. Tijdens de slaap regressie die nu gelukkig over lijkt te zijn, sliep ze soms pas om 2, 3 of 4 uur snachts en dan sliep ze Smorgens ook langer door. Ik lied haar toen 1,5 uur wakker zijn voor de slaap regressie maar toen ze dus niet moe leek savonds begon ik met 2 uur wakker en merkte toen de regressie weg ging dat ze eerder in slaap viel snachts.. nu wil ik het beetje bij beetje ver vroegen maar wel lastig als je erg moe bent en je het vervroegd en ze niet eerder slaapt.. ik probeerde het in die regressie tijd te vervroegen maar gaf het op.. omdat de nachten zo onvoorspelbaar waren. Nu het wat constanter is ga ik het binnenkort weer proberen.. Misschien heb je hier wat aan want vind het heel herkenbaar en dacht dat ik de enige was tussen al die vroege vogels 🤣

5 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ah ja dan zal het een combinatie zijn, misschien ook wel tandjes? Bij ons w ...
Hij kwijlt als een gek sowieso haha maar nog geen tandje te zien. Het afbouwen gaat hier wel goed eigenlijk, heb de afbouwdoek van Pacco gezien hij ook ingebakerd lag in Pacco. Eigenlijk het enige slaapje dat niet lukt is die lange 9 urige. Alle andere slaapjes met armpje los. Slaapzak hielp hier eerder ook niet. Hij slaapt hier ook op de kamer ondanks dat ie z’n kamertje heeft. We verhuizen op 1 januari dus dan mag ie daar op z’n nieuwe kamer direct slapen als dat lukt 🤪

5 jaar geleden

Reactie op Lorea

Die van mij slaapt vanaf het begïn van ongeveer 12 uur snachts tot 11 Smorg ...
Toch fijn dit te lezen inderdaad 😂🥳 We zijn nu weer aan het proberen hem nu te laten slapen, hopelijk voor de komende uren....