35 Reacties
6 jaar geleden
Dag dag, ik heb ook gevoelige darmen en nu met de zwangerschap nog erger. Met kerst heb ik enorme pijn gehad. Zo danig dat ik moest huilen van de pijn. We zijn naar de huisartsenpost gegaan. Ook uit angst natuurlijk voor de baby. Blijkt dat ik een cyste heb van 7 cm welke geen gevaar is voor de baby maar wel enorme pijn kan geven en druk op de darmen kan geven. Ik moet veel vezels eten geen deegwaar en veel drinken. Sinds ik oplet is het echt veel minder. Sinds kort drink ik ook arabische gom voor een betere stoelgang. Dat werkt echt super!
6 jaar geleden
Reactie op Fox88
Hier ook last van. Drink nu elke dag een glas met roosvicee laxo, mag je ge ...
Oké dat is een goede tip, bedankt.
6 jaar geleden
Reactie op Martiye
Dag dag, ik heb ook gevoelige darmen en nu met de zwangerschap nog erger. M ...
Ow wat vervelend zeg. Hopelijk verloopt je herstel goed, bedankt voor onderstaande tips
6 jaar geleden
Heyhoi, ik heb nu ook last van obsipatie. Al 2 weken geen ontlasting gehad. Ik heb thuis nog movicolon liggen en zie dat zwangeren dit mogen gebruiken, dus ik begin daar vanavond mee. Misschien is het slim om even de huisarts te bellen en raad vragen?
6 jaar geleden
Ik heb t ook! Vooral mega misselijk en veel spugen.. wat ik 's ochtends ook doe, overgeven moet sowieso. Vandaag ook op m'n werk, dat is écht niet fijn want ik ben pas 6+3 zwanger dus wil het echt nog wel even stil houden. Nu onopvallend gelukt gelukkig, maar pff.. zo lastig! Ik gebruik sinds gister SEA bands en dat maakte gisteravond wel dat mijn avondeten erin bleef. Vanmorgen heb ik ook een gember tablet genomen, dat gaf ook wel even verlichting! Verder zeggen ze dat rusten helpt, maar ik merk daarin nog geen verschil.
6 jaar geleden
Hier ook nog steeds verstopt. Ben naar de huisarts gegaan vorige week maandag en heb zakjes gekregen voor 30 dagen. Daarnaast adviseerde de verloskundige om roosvicee laxo te kopen en daar 2 glazen per dag van te drinken. Ook veel vezels nemen. Dus heb crackers van wasa gekocht, vezelrijk. Het begint nu eindelijk wat meer los te komen. Ik heb er vooral savonds last van na al het eten/drinken op de dag dat ik mij misselijk voel etc. Ik hoop dat het snel over gaat bij je, het is totaal geen pretje!
6 jaar geleden
Ik neem volkoren boterhammen, peren voor extra vezels, yakult groen met extra vezels en meer groenten bij het avond maaltijd! Dat heeft geholpen tegen mijn obstipatie. Tegen de misselijkheid zoveel geprobeerd, niks werkt. Dus vandaag naar de huisarts gegaan en medicijnen gekregen. Ik hou namelijk geen eten/drinken binnen.
6 jaar geleden
Op aanraden van iemand in een ander topic heb ik vandaag de huisarts gebeld. Lag al 4 dagen non stop in bed vanwege misselijkheid, werd alsmaar slapper en slapper. En ben pas 6.5, dus wat kan er allemaal nog gaan komen?
Ik heb van de huisarts medicatie gekregen en na het eerste tabletje voel ik me zoveel beter! Pijnig jezelf niet... er is medicatie als het echt niet meer gaat!
6 jaar geleden
Ik heb ook erg last van obstipatie. Eerst Roosvicee laxo geadviseerd gekregen van de verloskundige. Daarna lactulose, dit kan je bij de etos of de apotheek kopen. Je kan het proberen. Ik heb daarnaast ook best wel veel last van mijn maag trouwens. Heeft iemand anders hier ook last van?
6 jaar geleden
Vezels inderdaad! Ik haal ze uit groente: (eet geen brood) ui, prei, koolsoorten incl. broccoli, wortel, schorseneren, aardpeer, koolrabi, artisjok, rode biet, cassave, knolselderij, zoete aardappel, pastinaak, peterseliewortel, peulvruchten, paddenstoelen en bonensoorten, noten, zaden & pitten...
Vocht is ook super belangrijk. Vocht heb je nodig zodat de vezels dat kan opnemen. Deze ‘vochtige vezels’ houden je ontlasting soepel, dus zachtere poep = minder obstipatie :-).
Ik merk dat met de misselijkheid ook mijn zin in drinken minder is. Een dag te weinig gedronken is gelijk obstipatie 😞.
Vet heb je ook nodig. Olijfolie, kokosolie, roomboter, noten, zaden, pitten...
En beweging. Als je lang zit (omdat je super moe bent van de zwangerschap ;-), komt er minder bloed bij je darmen en kunnen zijn minder goed hun werk doen.
Succes!
6 jaar geleden
Ik heb ook PDS en jaa bij mij t zelfde verhaal een tip, eet watermeloen elke dag dat werkt echt okal zeg ik eerlijk ik ook echt verslaaft eraan ben maar bij mij helpt t ik kan nu om de 2 dagen naar de wc ipv 3a 4 dagen en een eetlepel olijfolie helpt als je het echt echt vast hebt zitten dan zit je zo op de toilet
6 jaar geleden
Ik heb ook PDS, vandaag eindelijk nog eens kunnen gaan na 5 dagen!
Zooooo vervelend! Ik ben dan al hondsmisselijk, en dan die last van mijn darmen er nog bij, is geen pretje. Ik ben aan de Aquarius gegaan, moest van mijn huisarts. Zitten ook veel mineralen en vitamines in. Hopelijk voel ik me daarmee wat lichter en kan ik weer wat vaker gaan. Ik let zo al op met wat ik eet, omwille van mijn PDS. Kan niet alle groentes verdragen, geen frisdrank etc...