154 Reacties

4 jaar geleden

Welke datum loopt je contract af? Begin of eind maart

4 jaar geleden

dat je je omgeving t verteld, betekend niet dat je t al op je werk hoeft te vertellen.. ik weet niet hoeveel weken je dan bent.. ik ga zelf ook pas week 15 vertellen, week 12 termijn echo en daarna gaan we 3 weken op vakantie

4 jaar geleden

Hm.. Erg lastig! Loopt je contract begin maart af? Dan zou ik het nog even stil houden... Eind wordt lastig.. Het hangt natuurlijk ook van je functie.

4 jaar geleden

Ik persoonlijk zou eerst weten of je de garantie hebt dat je mag blijven. En mag je blijven wacht dan eerst tot je je contract heb getekend. Paar dagen na dat je je contract getekend heb zou ik het zeggen en dat je niet wist dat je zwanger was(klein leugentje om bestwil) maar nogmaal dit zou ik doen. :)

4 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Welke datum loopt je contract af? Begin of eind maart
Begin maart! 6 maart om precies te zijn maar vorig jaar toen mijn contract werd verlengd, waren ze ook 2 weken te laat met het melden

4 jaar geleden

Begin maart! 6 maart om precies te zijn maar vorig jaar toen mijn contract ...
Oké, dat is jammer dan is dat niet iets waar je op kan wachten. Hoeveel weken ben je nu?

4 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Oké, dat is jammer dan is dat niet iets waar je op kan wachten. Hoeveel we ...
Precies. Dat dacht ik dus ook. Nu 9 weken

4 jaar geleden

Reactie op N1992

Ik persoonlijk zou eerst weten of je de garantie hebt dat je mag blijven. E ...
Dat leugentje was ik idd van plan hahaha. De vorige keer toen mijn contract was verlengd heb ik niks ondertekend. Toen had ik gewoon een brief gehad dat mijn contract was verlengd onder dezelfde voorwaarden. Dus ja ik weet even echt niet hoe ik dit moet aanpakken

4 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Hm.. Erg lastig! Loopt je contract begin maart af? Dan zou ik het nog even ...
Yes begin maart! Opzich kan ik t nog stil houden maar ja t knaagt wel aan me

4 jaar geleden

Precies. Dat dacht ik dus ook. Nu 9 weken
Nouja het is logisch dat je het pas na 12 weken zou vertellen. Dan is er kans dat je al meer weet over je contact. Ookal ben ik voorstander van schoon schip spelen, zou ik het lekker nog even niemand vertellen op werk als ik jou was. Ik ben 11 weken, met vast contract en heb ook nog niks gezegd.

4 jaar geleden

Ik vind t nogal schokkend dat mensen hier aanraden om het niet te vertellen. Wil je de relatie met collega's en werkgever echt zo onder spanning zetten??

4 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Ik vind t nogal schokkend dat mensen hier aanraden om het niet te vertellen ...
Met 9 weken hoef je echt nog niks te zeggen toch?

4 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Nouja het is logisch dat je het pas na 12 weken zou vertellen. Dan is er ka ...
Ja precies 12 weken toch inderdaad. Dat dacht ik ook inderdaad!

4 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Ik vind t nogal schokkend dat mensen hier aanraden om het niet te vertellen ...
Ik las dit gisteren. Dus ja daarom me twijfels

4 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Ik vind t nogal schokkend dat mensen hier aanraden om het niet te vertellen ...
Zo schokkend is dat helemaal niet. Het is eerder schokkend dat zoveel vrouwen zich genoodzaakt voelen om zo lang mogelijk hun nieuws en blijdschap over hun zwangerschap op het werk te verbergen omdat werkgevers dan steeds vaker gewoon ontslag geven. Ongeacht hoe tevreden ze over je zijn. En waarom? Uit eigenbelang. Is het dan zo shockerend dat de meeste vrouwen die gewoon een gezin en vaste lasten hebben dan ook gaan handelen uit eigenbelang? Dat jij dat shockerend vindt vind ik eerder naïef.

4 jaar geleden

Je bent niet verplicht om het te vertellen , gewoon lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik heb het zelf wel al optijd verteld maar dit komt omdat ik zelf best zwaar werk doe waarin het niet echt handig is om bepaalde dingen nog te doen. In mijn geval kon ik ook niet echt anders.

4 jaar geleden

En ik vind mijn werk echt mega leuk. Mijn werk heeft tot nu toe niet geleden onder mijn 9 weken misselijk, moe zijn etc. Ben elke dag gewoon netjes op kantoor en doe mijn werk goed en wat gedaan moet worden. Maar ja ik vind t klote als ik “afgerekend” zou worden op het feit dat ik zwanger ben ( ook al mag dat niet de reden zijn ).

4 jaar geleden

Niet iedereen zou het netjes vinden maar persoonlijk zou ik wachten tot je getekend hebt. Bazen blijven af en toe rare wezens, zo zijn ze 100% tevreden en zo slaan ze om omdat je zwanger bent. Te vaak gehoord en zelf ook meegemaakt. Ik had mijn contract getekend. Paar dagen later kwam ik er achter dat ik zwanger was en verteld omdat ik bij gynaecoloog onder controle ging met de meest rare tijdstippen. Kreeg gelijk de opmerking of ik dat niet een paar dagen eerder had kunnen vertellen, dan hadden ze me niet laten tekenen!

4 jaar geleden

Reactie op NCLBB

Zo schokkend is dat helemaal niet. Het is eerder schokkend dat zoveel vrouw ...
En dit had ik precies nodig. Iemand die dit zegt. Dank je wel 💗

4 jaar geleden

Ik zou het risico niet nemen dat je contract straks niet verlengd wordt vanwege je zwangerschap. Hoewel het wettelijk niet mag, gebeurt het vaak zat. Als ik jou was, zou ik het nieuws pas na de contractsverlenging delen.