154 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Wendyarnaud

Als je ondernemer bent in een klein bedrijf waarin moeilijk personeel te vi ...
Als je de reacties van vele moeders hierondrr zou hebben gelezen, zou je lezen dat velen zich bezwaard voelen om hun zwangerschap lang voor zich te houden. Helaas is de realiteit dat veel werkgevers zwangere vrouwen discrimineren en contracten niet verlengen, ook al bestond de intentie daartoe wel. Vanuit dat oogpunt bezien is het volstrekt logisch dat vrouwen pas na zekerheid te hebben verkregen over het dienstverband het heugelijke nieuws van hun zwangerschap met de werkgever delen. Je moet in deze harde realiteit aan jezelf denken. Wie gaat er anders aan je denken of voor je zorgen?

4 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Dat is een goede tip, dankjewel!!
Ik heb dit ook allemaal op me nieuwe verlening staan trouwens. Dus ik ga ook ff opletten wat er gaat gebeuren bij mij nu. Want ze leken t bij mij ook goed op te vangen vorige week maar sinds gisteren word er een beetje apart naar me gereageerd. Maar ik hoorde dat ik midden mijn nieuwe contract vast in dienst ben. Maar volgens mij zijn de regels met contracten en aantal jaar in dienst ook veranderd sinds 2020.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook allemaal op me nieuwe verlening staan trouwens. Dus ik ga oo ...
Ja klopt het is of 3 contracten of 3 jaar ( hiervoor 2 jaar )dus als je al 2 verlengingen hebt gehad hoor je vast te krijgen en anders een hele lange verlenging.

4 jaar geleden

Reactie op Denaila

Ja klopt het is of 3 contracten of 3 jaar ( hiervoor 2 jaar )dus als je al ...
Ik heb nu mijn derde contract gekregen. Mijn eerste was 7 maanden, mijn 2e was een jaar en nu mijn 3e weer een jaar. Dus ik weet niet precies hoe het nu allemaal zit. Maar volgens mij kunnen ze mij over een jaar alsnog eruit tikken

4 jaar geleden

Ik heb nu mijn derde contract gekregen. Mijn eerste was 7 maanden, mijn 2e ...
Is dan weer een voor bepaalde tijd inderdaad. Maar overbrugd wel je zwangerschapsverlof e.d.

4 jaar geleden

Ik heb nu mijn derde contract gekregen. Mijn eerste was 7 maanden, mijn 2e ...
huh? derde moet toch volgens de wet een voor onbepaalde tijd zijn

4 jaar geleden

Even een update over mijn situatie... uiteindelijk heeft mijn uitzendbureau (tot mijn verbazing) ineens super snel het nieuwe contract klaar gemaakt.. dus kon alles mooi tekenen voordat ik het aan mijn leidinggevende zou vertellen. Vandaag heb ik iedereen verteld van ons wondertje met de zekerheid dat ze mij niet zomaar de laan uit kunnen sturen 😉😉😉

4 jaar geleden

Ik heb nu mijn derde contract gekregen. Mijn eerste was 7 maanden, mijn 2e ...
Als ze je er dan uitknikkeren heb je volgens de nieuwe regels wel recht op een transitievergoeding. Hier moet je wel zelf om vragen dus niet vergeten ! Is bij iedereen waarbij het contract niet verlengt wordt. Als je zelf ontslag neemt krijg je niks

4 jaar geleden

Reactie op jan knilles

huh? derde moet toch volgens de wet een voor onbepaalde tijd zijn
Dat is dus veranderd. 3 losse contracten max of 3 jaar max

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Als ze je er dan uitknikkeren heb je volgens de nieuwe regels wel recht op ...
Wat is dat precies? Dat is dus na mijn derde contract dus als ze me dan geen vast contract gaan aanbieden toch

4 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Dat is dus veranderd. 3 losse contracten max of 3 jaar max
Ja dus de volgende kunnen ze mij eruit tikken. Ja t leuke is dat ik in dit contract jaar er dus 4 maanden uit ga liggen.. staan ze vast niet om te springen

4 jaar geleden

Ja dus de volgende kunnen ze mij eruit tikken. Ja t leuke is dat ik in dit ...
Dat is misschien zo, maar ze knikkeren ook mensen eruit voor hun verlof aan. Jij kan nog weer terugkomen, en je weer bewijzen dat je het waard bent, dat is al een betere positie dan veel anderen. Voor hun is het lastigst dat ze iemand moeten inwerken voor jou taken. Financieel is het niet erg

4 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Dat is misschien zo, maar ze knikkeren ook mensen eruit voor hun verlof aa ...
Ik heb een plan van aanpak gemaakt en dat ik iemand zelf wil inwerken in de maand juni en juli. Mijn ideale planning is om 20 juli met verlof te gaan. Dus ja ik laat wel zien dat ik meedenk en graag iemand zelf wil inwerken om die last van hun af te nemen.

4 jaar geleden

Ik zat met het zelfde probleem. Ik heb nog niks gezegt ik heb nu sins 2 weken wel een vast contract ben nu 17 weken en ga het na de 20 weken echo vertellen. Aangezien ik mijn leidinggevende nooit zie werk in de zorg via een flexcontract maar wel met vasten uren per week Al zou ik het wel verteld hebben had ik geen contract gekregen dat heeft een collega gehad en je ben niet verplicht om het gelijk te melden.