68 Reacties

vor 4 Jahren

Reactie op Maeve266

Geen extra foliumzuur? Zou dat er dan toch echt wel bij halen hoor. En je k ...
Vorige zwangerschap ook helemaal goed gegaan. Omdat ik geen vlees en vis eet wilde de verloskundige mijn ijzerwaardes wat vaker controleren, maar (zelfs) daar was helemaal niets aan de hand. Hoewel ik bij veel zwangeren om me heen hoor dat ze extra ijzer moeten slikken ivm de waardes. Ik hou het dus op voeding 😊

vor 4 Jahren

Ook trouwens met het idee dat ik denk dat het niet goed is om over te doseren. En volgens mij gebeurt dat al snel met een multivitamine.. Ik heb telkens 2 berichtjes nodig om iets te zeggen 😅

vor 4 Jahren

Reactie op ENF

Ook trouwens met het idee dat ik denk dat het niet goed is om over te doser ...
Het ene lichaam is het andere ook niet idd. En op de b12 en A na kan het niet heel veel kwaad. Extreem veel vitamine C is ook niet goed (Kan je nierstenen van krijgen). Ik heb een maagbandje en kan niet alles meer uit mijn voeding halen. En zonder voel ik me echt na een tijdje niet zo lekker meer. Ijzer krijg ik uit voorzorg ivm tweeling. Zou het ook liever alleen met voeding doen maar gaat hem voor mij helaas niet worden.

vor 4 Jahren

Ik nam eerst ook nog visolie in. Maar daar ben ik mee gestopt, want werd er erg misselijk van. Nu slik ik alleen nog foliumzuur, daar mag ik volgende week mee stoppen, en vitamine D

vor 4 Jahren

Reactie op Maeve266

Het ene lichaam is het andere ook niet idd. En op de b12 en A na kan het ni ...
Klopt zeker. Voor jou is het door het maagbandje én het krijgen van een tweeling wel een heel ander verhaal ja.

vor 4 Jahren

Zou als ik jou was, als je extra vitamines wilt nemen met je verloskundige overleggen. Want wat goed voor jou is hoeft per definitie niet goed te zijn voor je baby. Of Davitamon mama compleet nemen die is erg goed.

vor 4 Jahren

Reactie op ENF

Vorige zwangerschap ook helemaal goed gegaan. Omdat ik geen vlees en vis ee ...
Ik neem wel algenolie (plantaardige omega 3) ipv vis. Zo krijg ik toch die belangrijke vetzuren binnen voor de hersenen van de baby. Ken je algenolie al? Aanrader om te gebruiken.

vor 4 Jahren

Ik neem wel algenolie (plantaardige omega 3) ipv vis. Zo krijg ik toch die ...
Ja inderdaad, algenolie slik ik nu een aantal jaar. Net als vitamine D in de donkere maanden 😃

vor 4 Jahren

Overleg even met je verloskundige zij kan je het beste helpen. Ikzelf slik mama compleet van kruidvat.

vor 4 Jahren

Een multi mama is een mooie aanvulling die is afgestemd op een zwangerschap.

vor 4 Jahren

Ik neem VSM mama. Zit alles in. En ik eet geen vis dus neem aanvullend nog visolie.

vor 4 Jahren

Slikte al maanden voor de bevruchting foliumzuur en sinds de positieve test overgestapt op mama compleet van kruitvat eigen merk, hier zit alles in wat je nodig heb 😊

vor 4 Jahren

Te veel vitaminen is niet nodig. Ik slikte foliumzuur tot 11 weken en nu vitamine D na bloedprikken. De rest is als je goed eet niet nodig en soms kan te veel van iets ook slecht zijn. Beste is advies van je verloskundige volgen.

vor 4 Jahren

Ik ben in week 12 overgestapt van alleen foliumzuur naar Davitamon mama compleet en die bevalt prima

vor 4 Jahren

Mijn verloskundige raadde ook nog eens 1000mg calcium aan. Dat is veel! Heb elke dag moeite om het te halen! Iemand van jullie ook aangeraden?

vor 4 Jahren

Reactie op mandarijn1985

Mijn verloskundige raadde ook nog eens 1000mg calcium aan. Dat is veel! Heb ...
Drink je geen zuivel of plantaardige zuivel?

vor 4 Jahren

Foliumzuur van Kruidvat (zit ook vitamine D) in. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik overggaan op davitamon mama plus met visolie, maar na 6 tabletten kreeg ik enorme pijnscheuten. Niet meteen bedacht dat het daardoor kon komen (ben nooit ergens allergisch voor ofzo), maar gestopt en de enorme pijnen waren verleden tijd. Ik heb direct weer het slikken van het foliumzuur met vitamine D opgepakt. De verloskundige gaf aan dat foliumzuur echt voldoende is. Dat is het enige wat wetenschappelijk bewezen een meerwaarde is voor de baby. Dus ik houd het daarbij.

vor 4 Jahren

Reactie op mandarijn1985

Mijn verloskundige raadde ook nog eens 1000mg calcium aan. Dat is veel! Heb ...
Mijn verloskundige raadde dat ook aan. Ik slik nu 1 tablet van 500mg van Kruidvat. De rest verwacht ik binnen te krijgen via mijn eten.

vor 4 Jahren

Ik slik VSM mama, zit foliumzuur en vitamine D in. Daar buiten slik ik nog visolie capsules van Etos eigen merk

vor 4 Jahren

Reactie op mandarijn1985

Mijn verloskundige raadde ook nog eens 1000mg calcium aan. Dat is veel! Heb ...
Ook voor niet zwangeren is dit de adh. Als je 250 ml kwark, 250 ml melk en 1 plak kaas eet dan zit je er al aan. Je kan ook kiezen voor de plantaardige variant met toegevoegd calcium. En daarnaast haal je calcium uit nog vele andere dingen. Even beetje uitzoeken in het begin wat je dan precies aan hoeveelheden moet eten wat binnen je voedingsstijl past. Maar zodra je het uitgepuzzeld heb zal je zien dat het prima te doen is.