3 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, Mijn partner en ik waren al enige tijd bezig om zwanger te worden. Maar omdat dit niet wilde lukken werden doorgestuurd naar de gynaecoloog. Deze constateerde dat ik een vleesboom heb can zo'n 3 bij 2 cm. Hij zou niet in de weg zitten om op een natuurlijke wijze zwanger te worden maar mogelijk wel bij een eventuele bevalling. We zouden het traject ingaan van inseminatie om het proces om zwanger te worden een handje te helpen. Maar tot onze verbazing zijn we nu 5.3 weken zwanger, op natuurlijke wijze. Ik heb 27 december mijn eerste echo. Gynaecoloog heeft al aangegeven in eerste gesprekken dat ze de vleesboom goed gaan monitoren gedurende de zwangerschap.

4 jaar geleden

Hoi, Ik heb 2 vleesbomen op mn baarmoeder. Beide ongeveer 2 centimeter. Volgens de gynaecoloog kan dit helemaal geen kwaad voor de zwangerschap. Wel werd het gister tijdens de eerste echo nogmaals bekeken en houden ze deze gedurende de zwangerschap wel in de gaten omdat ze door de hormonen groter kunnen worden. Ondanks dat ze zeggen dat het geen kwaad kan vind ik het evengoed spannend dat ze er zijn..

4 jaar geleden

Hoi, Ik heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ik voelde van buitenaf een bobbel zitten. Dit bleek een vleesboom te zijn van 6 bij 8. En er zat er nog 1. Hierdoor werd ik medisch en werd ik meer in de gaten gehouden. Ze groeiden bij mij onwijs door de hormonen. Ik heb nooit pijn gehad tijdens de zwangerschap en ook niet tijdens de bevalling en erna. Volgens de vk zou het een volgende zwangerschap niet in de weg staan. Ik ben nu zwanger van de tweede (wel een miskraam gehad, maar geen idee of dat door de vleesbomen kwam) Dus zolang het geen pijn doet kan het er gewoon blijven zitten.