47 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb veel al klaarliggen om erin te doen. Heb zelf een lijst samengesteld aan de hand van alle lijsten online, de kraamzorglijsten & met hulp van m'n zus (is 4x bevallen in het ziekenhuis). Ik ga morgen beginnen met alles in m'n koffer te doen wat ik nu niet gebruik, zodat ik die dingen al kan afstrepen. Ben zwanger van een tweeling en momenteel bijna 30 weken. Dus heb hem liever alvast klaarstaan 😊!

3 jaar geleden

Ik ga er eens naar kijken als mn verlof begint. Dan ga ik ook beginnen met de andere dingen zoals kleding uitzoeken, wassen en eventueel wat nieuwe dingen kopen (heb al een zoontje, waar ik alles nog van heb liggen). Wat ik meeneem is t zelfde als wat ik mee zou nemen voor nachtje ergens gaan slapen + kraamverband, degelijk ondergoed en een ruim vallend t-shirt. Vorige keer heb ik UREN alleen in een t-shirt gelopen/gezeten/gehangen. Verder niets 😉

3 jaar geleden

Ik heb ze al klaar staan met de dingen die ik voorlopig niet nodig heb. Door de verhuis. Anders ligt alles bij mama als ik ineens met spoed naar het ziekenhuis moet

3 jaar geleden

Ik maak me er niet zo druk om, misschien omdat ik in een ziekenhuis heb gewerkt en weet dat ze heeel veel ook daar hebben mocht je iets vergeten. Ga in mn verlof er eens naar kijken, heb een lijst van de kraamzorgen gekregen. Lekkere dikken sokken iig!

3 jaar geleden

Ik had het er gisteren toevallig met mijn vriend er over, ben nu 26 weken en ik wil hem het liefst deze week of volgende week klaar hebben staan. Denk dat ik hem ook nu al klaar wil hebben staan omdat ik iemand ken die met 27 weken al was bevallen. Daarom ben ik soms bang dat dat bij mij ook gaat gebeuren. En dan heb ik hem liever al vroeg klaar staan😊

3 jaar geleden

Ik heb al een aantal dingen klaar gezet! Ik ben bijna 30 weken, maar veel ga ik pas later doen. Zoals kleertjes etc.

3 jaar geleden

Een tip, een extra lange kabel om je telefoon op te kunnen laden er in doen. Ik moest bij mijn vorige bevalling iets langer blijven dan verwacht, toen bleek dit erg handig !

3 jaar geleden

Overal op internet vind je handige lijstjes. Gewoon even googelen. Vriendinnen van me adviseerde me ook tijdschriften, eten (lekkers) en drinken mee te nemen. 1 had zelfs een kaartspel bij zich. Het kan even duren hè? 😉 Ik ben ruim 28 weken en hij staat al klaar. Je weet nooit... (ik heb al een paar keer in mijn omgeving meegemaakt dat het niet veel later dan nu kwam...)

3 jaar geleden

Bijna 29 weken en ik heb vandaag de eerste dingetjes gekocht voor erin zoals gewone tandenborstels en labello. Kreeg ook als tip dat een waterspray/facemist zeker bij zomer bevallingen even een heerlijke opfrissing kan zijn dus die ik heb ik ook gekocht. Moet zeggen dat ik hem het liefste nu ook klaar wil hebben :)

3 jaar geleden

Ik ben 30 weken. Ik maak me hier niet zo druk om. Bij mijn eerste met 33 weken bevallen ging alleen met mijn telefoon naar t ziekenhuis. Heb op dat moment mijn koffertje niet gemist. En alles was zo gehaald uiteindelijk.

3 jaar geleden

Vandaag mee aan de slag gegaan (29+6), meer op aandringen van mijn partner. Die krijgt het op zijn heupen schijnbaar als dat nog niet af is 🤪 Heb het meeste erin zitten, laatste spulletjes verzamelen in de aankomende tijd.

3 jaar geleden

Ik kreeg 2 handige tips van een vriendin: 1. Doe een oud goedkoop mutsje in je tas + een mooi mutsje als eerste pakje (als ze dan meteen na de geboorte en de baby is nog niet schoon het oude mutsje opzetten heb je daarna je 'mooie mutsje' nog over) 2. Doe de pakjes per maat in een zakje en schrijf daarop: 1e pakje maat 50 en 1e pakje maat 56. En dan evt nog een 2e pakje voor maat 50 en 56 voor het geval dat. Je partner hoeft zich dan niet suf te zoeken als de VK om het eerste pakje vraagt voor het aankleden. Ik vond het wel handige tips zelf!

3 jaar geleden

Nu 25w+3 zwanger, en ga mijn koffer pas rond de 30w inpakken. Maar wat ik sowieso niet ga vergeten is telefoon/oplader/camera en elastiekjes voor mijn lange haren.

3 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Bijna 29 weken en ik heb vandaag de eerste dingetjes gekocht voor erin zoal ...
En sportdrank! Wij hebben voor t racefietsen van die energietabletten voor in het water (niet zo zoet), maar de witte aquarius werkt ook goed!

3 jaar geleden

En sportdrank! Wij hebben voor t racefietsen van die energietabletten voor ...
Ah goede tip! Ga ik halen!

3 jaar geleden

Als ik met verlof ben (36wk dus) pak ik die tas in. Eerst even kijken of het keizersnede wordt (vorige keer spoedkeizersnede en bij 20wk lag mijn placenta te laag.. Dus afwachten of die omhoog is getrokken) Vorige keer moesten we 4dg in het ziekenhuis blijven dus manlief moest nog wel op en neer voor meer kleding voor de kleine en mij. Verder vond ik wat kleine snacks (al at ik 24u praktisch niks) en pakjes drinken denk ik het fijnst om mee te hebben.

3 jaar geleden

Reactie op ENF

Ik ga er eens naar kijken als mn verlof begint. Dan ga ik ook beginnen met ...
Haha ik was de laatste uren helemaal naakt ;) ben ook paar keer onder de douche gegaan in het ziekenhuis dus wel zo makkelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Mars1

Haha ik was de laatste uren helemaal naakt ;) ben ook paar keer onder de do ...
Hahaha okee jij wint 🤣 Zo bizar in wat voor staat je dan bent he! Nieuwe ronde van verpleging de hand schudden in je blote punani 😄

3 jaar geleden

Ik heb die bij beide zwangerschappen pas super laat klaar gezet 🙈 denk met 39 weken ofzo 😂

3 jaar geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap nog geen vluchttas klaarstaan toen onze zoon zich aandiende bij 36 weken. Dus nu ga ik er zeker voor zorgen dat er 1 klaarstaat voordat ik 36 weken ben. Ik moest destijds een paar dagen in het ziekenhuis blijven en had mijn vriend om een paar dingen uit mijn kledingkast gevraagd, maar die kon hij uiteraard niet vinden en kwam aanzetten met de meest vreemde dingen die ik nooit draag 🤣