54 Reacties

5 jaar geleden

Hebben ze allemaal in het ziekenhuis! Zelfde als kraamverband, flesjes, voeding, etc. Heb zelf ook naviva aangevraagd en die gaf aan dat dat echt niet nodig was om in te pakken. Verloskundige stemde daarmee in dus.😊

5 jaar geleden

Kraamzorg zei gisteren ook dat ze idd luiers in het ziekenhuis hebben

5 jaar geleden

Reactie op nvsbo

Hebben ze allemaal in het ziekenhuis! Zelfde als kraamverband, flesjes, voe ...
Klopt, gaf de gynaecoloog bij ons ook aan!

5 jaar geleden

Reactie op nvsbo

Oke super. Ging ik al wel vanuit. Maar als je het niet inpakt en je hebt het nodig. Is ook zo vervelend! Ben druk bezig met alles inpakken. Merk wel dat ik spullen voor de baby sneller klaar heb dan voor mezelf. Daar ben ik nog heel erg zoekende in.

5 jaar geleden

Hier ook twijfel want kregen van de gynaecoloog wel te horen dat ik het kraampakket mee moest nemen naar het ziekenhuis. Dus die staat klaar en koffer is ingepakt! Iemand nog de gouden tip over wat echt niet mag ontbreken in de vluchtkoffer?

Reactie op MrsNan

Hier ook twijfel want kregen van de gynaecoloog wel te horen dat ik het kra ...
Lippenbalsem 😉 en stuk van 2€ ( rolstoel moest het nodig zijn )

5 jaar geleden

Ik ben zelf nu 34 + 4 dagen en heb net me ziekenhuistas af. Want ga ook in het zieke huis bevallen maar ik heb er alles ingedaan waaronder ook luiers en babydoekjes want ja je weet maar nooit. En tuurlijk hebben ze die ook in het ziekenhuis maar wil zelf voorbereid zijn.

5 jaar geleden

Reactie op nvsbo

Tenzij je iets anders kwa flesvoeding wilt geven. Wij willen geitenmelk geven, en dat mogen we zelf meenemen incl flesjes.

5 jaar geleden

Ik heb ook naviva kraamzorg en zij vertelde mij dat het ziekenhuis voorzien is van luiers, dus niet nodig is om mee te nemen. 😊

5 jaar geleden

Tip: Wellicht ook een tasje voor je partner mee (als het lang duurt is een setje extra kleren voor hem en een pak muesli repen oid niet verkeerd)

5 jaar geleden

Reactie op Suuzzz

Tenzij je iets anders kwa flesvoeding wilt geven. Wij willen geitenmelk gev ...
Dat is een goede tip! Wij hebben er nog niet bij stilgestaan, maar gaan ook voor de geitenmelk als kunstvoeding mocht de borstvoeding niet direct op gang komen.

5 jaar geleden

Ik heb zelf een lijst gemaakt met wat ik allemaal (eventueel) nodig heb. Het zal zeker veel te veel zijn en zal de helft waarschijnlijk niet nodig hebben, maar vind het een prettig idee om het mee te hebben 😌 We pakken de dingen die we zeker nodig gaan hebben in de ene tas en de spullen die nodig zijn voor als we in het ziekenhuis moeten blijven in de andere tas. Deze kunnen we dan gewoon in de auto laten staan. Wie weet heb je er wat aan!

5 jaar geleden

Zo is het hopelijk iets beter leesbaar!

5 jaar geleden

.

5 jaar geleden

.

5 jaar geleden

Wij zijn overigens een vrouwenstel, bepaalde dingen zul je dus niet nodig hebben (zoals de donorverklaring 😜)

5 jaar geleden

Hopelijk is het leesbaar. Maar dit lijstje zat in het informatie boekje van de kraamzorg. (de Waarden) Liefs

5 jaar geleden

Reactie op Marije1819

.
Bedankt voor het delen! Fijn uitgebreid lijstje. Eén opmerking: als je borstvoeding wilt proberen te geven kun je de eerste week/weken beter niet aan de speen laten wennen is mij verteld, ivm andere zuigtechniek.

5 jaar geleden

Reactie op RAvV91

Bedankt voor het delen! Fijn uitgebreid lijstje. Eén opmerking: als je bor ...
Dit had ik ook gelezen idd, maar zag wel de speen op een lijstje staan, dus heb hem er ook maar bij mij op gezet 😂

5 jaar geleden

Luiers hebben ze in het ziekenhuis