42 Reacties

3 jaar geleden

Nu 38 + 4 en heb er een weekje zo last van.. ze zeggen voeten omhoog als je zit, water drinken.. maar niks helpt bij mij. Doe nu met de warme dagen me voeten in een emmer met koud water, me benen omhoog op de bank maar zie niet echt verandering.. succes!

3 jaar geleden

Bij warm weer en naar het einde van de dag toe ook last van. Ik probeer overdag een ventilator in de buurt te hebben en die wat op mijn benen te richten als ik zit. Gaat zwelling tegen. 's avonds met de benen en voeten omhoog liggen met een ijshanddoek op helpt ook. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op caak

Nu 38 + 4 en heb er een weekje zo last van.. ze zeggen voeten omhoog als je ...
Ik heb er nu ook opeens behoorlijk last van en doet best pijn. Lijken wel worsten tenen 😳 me enkels en knieeen alles staat stijf van het vocht

3 jaar geleden

Heb het al vanaf week 30 ongeveer. Vreselijk heb alles al geprobeerd maar niets helpt. In de avond masseert mijn man mijn voeten, dit haalt de druk weg, dat is heel fijn maar maakt ze niet minder dik. Denk dat je er weinig aan kan doen verder

3 jaar geleden

Brandnetelthee en veel water drinken, zo min mogelijk zout en suiker eten, compressiekousen dragen, voeten omhoog (niet in combi met de kousen, anders beschadig je juist de aderen in je benen)

3 jaar geleden

Ik ben nu 35 weken en ik heb hier inderdaad ook last van, nu doen ze "nog" niet zeer dus dat scheelt... Ja ik probeer ook van alles maar nog niet DE tip tegen gekomen helaas 🙈

3 jaar geleden

Niet normaal, begint bij mij al als ik uit mijn bed kom vreselijk..ik leg ze dan gelijk hoog dan trekt het wel weer een beetje weg of koel houden maar met dit warme weer kan je er toch niks tegen doen..en als ik naar bed ga leg ik ze op een kussen.

3 jaar geleden

Reactie op caak

Nu 38 + 4 en heb er een weekje zo last van.. ze zeggen voeten omhoog als je ...
Bij mij werkte dat allemaal ook niet. Vooral een koud voetenbadje maakte het alleen maar erger maar vooral pijnlijker. Donderdag controle gehad en die zei dat ik zelfs vocht vasthoud in m’n buik 😖😭 ben er zo klaar mee.

3 jaar geleden

Hier de laatste weken ook last van voetjes omhoog en ijspack er op helpt bij me

3 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Ik heb geen idee of het hieraan ligt maar ik eet sinds week 29 zwangerschap elke dag wel bijna twee komkommers en heb hier geen last van! Wie weet helpt het haha (vochtafdrijvend) , succes!!!

3 jaar geleden

Ik kreeg daar afgelopen zondag ook ineens last van... inderdaad braaf voetjes omhoog want ik moest donderdag toch op controle. Ondertussen ook veel vocht in m'n handen/ vingers. Bij de controle in de ziekenhuis, hoge bloeddruk en afwijkende leverwaarde gevonden. Dus ben ik opgenomen met 36+3. En met 36+6 gaan ze starten met inleiden.

3 jaar geleden

Ik heb het ook! Alleen wanneer in gember met citroen in de ochtend drink is het de dag echt stukken minder.

3 jaar geleden

Voeten omhoog leggen, veel water drinken zodat je veel naar het toilet kan & zoveel mogelijk je voeten in het koud water steken of een koude handdoek er rond leggen.

3 jaar geleden

Ik heb het ook sinds 3 dagen. Ben nu 38+2 zwanger maar wat mij helpt is badje met koud water. Ook hou ik me voeten hoog en veel water drinken

3 jaar geleden

Reactie op Suuzzz

Ik kreeg daar afgelopen zondag ook ineens last van... inderdaad braaf voetj ...
Zelfde meegemaakt net terug thuis. Mijn bloeddruk was niet verhoogd maar wel slechte leverwaarden en een te kort aan bloedplaatjes gehad.. maandag terug controle..

3 jaar geleden

Veel met mijn benen schuin omhoog. Helpt heel goed. En koud water badjes

3 jaar geleden

Ik draag nu steunkousen tegen de zwelling.. het geeft me ook een verlichtend gevoeld, anders kan ik niet meer lang rechtstaan 🥴

3 jaar geleden

Reactie op fairy

Ik draag nu steunkousen tegen de zwelling.. het geeft me ook een verlichten ...
Gevoel *

3 jaar geleden

Reactie op Suuzzz

Ik kreeg daar afgelopen zondag ook ineens last van... inderdaad braaf voetj ...
O gatsie, meen je niet! Ik heb het ook sinds 3 dagen.... maar moet woensdag pas weer voor controles.

3 jaar geleden

Ik heb het ook en kan soms de warmte niet goed kwijt. In bad zitten en koud water over mn voeten en handen helpt goed. Mijn vriend zegt pijnlijk, ik vind het een verlichting. In bed kan mijn voeteneind ook wat omhoog, in de ochtend bijna nergens meer last van.