Vorige zwangerschap eerder bevallen ?

Verwijderd lid
2 jaar geleden
Volgen
Hoi hoi, Bij mijn eerste was ik toen 6 mei uitgerekend. Echter bij 32 weken begon ik met “plassen in mijn broek” Met 36.0 dacht ik, ik zit in de 37e week dus ik mag nu bevallen en belde de verloskundige om te vertellen dat ik in mijn broek plaste. Ze vroeg of het zoet rook, naja ik had aloe vera inlegkruisjes, ruikte prima gewoon. 🤣 Ze kwam een paar uur later kijken en ik moest gewoon wat opvangen van mijn “urine” Hier zaten witte “visjes” in en het bleek dus vruchtwater te zijn. Al die tijd verloor ik vruchtwater en was dit dus geen plas. Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis en in plaats van bevallen moest ik nog minimaal een week daar onder controle liggen. Ze hebben me met 37.0 ingeleid. Ons dochtertje was voor mijn gevoel ook mega klein. Kleding maat 42 en woog maar 2600 gram. Nu ben ik bang dat ik weer ingeleid moet worden of iets in die zin? Moet ik zodra ik weer in mijn broek plas weer aan de bel trekken? Ik ben blij dat ik dat veel later pas heb gedaan want een week in het ziekenhuis slapen is echt niks Dat het bij de eerste zo is gegaan, wilt toch niks zeggen over de tweede? Het hoeft toch niet zo te zijn dat ik weer vruchtwater verlies oid? Ik wil geen tijd in het ziekenhuis door moeten brengen 😖 Iemand ervaringen?
Reageer
Typ hier je reactie
2 reacties
Saskiaaa346
2 jaar geleden
Bij mij zijn de vorige keer met 35+1 de vliezen gebroken en ons zoontje is geboren met 35+2. Ik zelf ben 6 weken te vroeg geboren en ook mijn moeder is te vroeg geboren. Het enige wat onze verloskundige nu zegt is dat de kans verhoogd is dat de tweede ook te vroeg komt en zodra ik straks tegen het eind loop meteen aan de bel moet trekken zodra ik iets merk. Maar een keer te vroeg bevallen hoeft geen zekerheid te bieden dat een tweede ook te vroeg komt. Het is meer dat bij ons in de familie de allemaal niet lang blijven zitten.
Mom Of 2 Girls
2 jaar geleden
Bij mijn vorige zwanger schap ook eerder bevallen met 31 weken weeen gekregen weeen remmers gehad uiteindelijk met 32.4 weken is de kleine meid geboren. Nu onder strengen controle in het ziekenhuis. Je kunt beter 1 keer te veel bellen of op controle gaan als 1x te weinig. En naar jezelf luisteren als het niet goed voelt. Bij mij werd het in het begin ook gewoon weggeschreven als oefen weeen of voor weeen. Maar had het idee dat het niet goed was dus ze bekant gedwongen om me te laten komen en had toch gelijk.