138 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Geerdina Van Baaren

Wij weten het nog niet! Wij hebben 2 januari de eerste echo en willen het d ...
Hai! Zelfde probleem hier, maar ik heb het 'geluk' dat ik een tijdje geleden met een dieet begonnen ben ivm buikpijn waardoor ik sowieso geen alcohol mag, dus goed excuus! :)

4 jaar geleden

Wij gaan het met de kerstdagen vertellen aan de familie. Voor onze ouders heb ik een rompertje laten drukken en de rest van de familie geven wij een klein doosje met een persoonlijk bericht er in. Allebei mijn schoonzusjes zijn ook zwanger van hun eerste kindje, dus ik kan niet wachten om het met mijn lotgenootjes te delen!

4 jaar geleden

Wij hebben het telefonisch verteld 🙈. Dit is de 3e keer dat ik zwanger ben. Eerder 2 miskramen gehad dit jaar. We zitten in een fertiliteitstraject en iedereen wist ervan. Ik heb ook geen zin om met Kerst moeilijk te doen dus onze gezinnen weten het al. Eerder hebben we cadeautjes gegeven, bijv opa en oma mok. Voorleesboekje of iets dergelijks. Klinkt heel stom maar we zijn nog niet in de gloria uit zelfbescherming. Eerst zien dan geloven 🍀

4 jaar geleden

Hier ook nog geen idee🙈 ik durf het ook nog niet te delen omdat mijn vorige zwangerschap fout is gegaan. met 9 weken klopte het hartje niet meer. We hebben 31e eerste echo. Dan zijn we als het goed is 7,4 wk maar moet zeggen dat ik het lastig vind om voor me te houden.. Wou misschien wel iets doen met de eerste echo en nieuwjaarswensen maar vi d ook wel weer vroeg...

4 jaar geleden

Mijn beste vriendinnen weten het al. Zij waren immers ook betrokken bij het hele proces van zwanger willen worden en ik vertel ze alles. Mijn schoonmoeder en zus en broers van mijn vriend vertellen we het op 1e kerstdag. Mijn schoonfamilie is nog al van de wijn, dus heb een gepersonaliseerde wijnfles laten maken. Mijn ouders met oudjaarsdag (dan heb ik ook de echo gehad) en vervolgens de kids. De kids krijgen allebei een shirt aan met “big sis”, kijken of het opvalt!

4 jaar geleden

Ik wilde eigenlijk wachten tot sowieso de eerste echo ( volgende week vrijdag) maar heb op het werk zulke problemen met het vakantierooster ( iedereen wil in dezelfde weken) en tja dan ben ik met verlof als alles goed gaat. Ga het morgen uit collegialiteit maar vertellen op het werk ( sta er niet helemaal achter maar goed.. weet het anders ook niet) en ik moet volgende week eerder weg ivm echo. Met de kerst gaan we het mijn kant vertellen. Hebben voor mijn dochtertje een t-Shirt gekocht met tekst best sister ever. Ben benieuwd of het kwartje valt. En denk mijn man’s kant met oud en nieuw.

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Ik wilde eigenlijk wachten tot sowieso de eerste echo ( volgende week vrijd ...
Lief van je uit collegialiteit, maar als het van iedereen is goedgekeurd kunnen ze van niemand meer intrekken wanneer jij het nieuws later verteld. Dus mocht je het echt niet willen vertellen zou ik dat ook lekker niet doen! Leuk met het shirtje, benieuwd hoesnel het iemand op gaat vallen hihi

4 jaar geleden

Reactie op KellyRies87

Ik heb doorzichtige kerstballen gekocht daar doen we blauwe en roze muisjes ...
Wij doen ongeveer hetzelfde! We hebben ook doorzichtige kerstballen gehaald. Die vullen we met roze en blauwe muisjes en we willen er een fotootje van de echo bij doen! Die hebben we de 24ste gepland staan, dus dan kunnen we mooi met kerst iedereen een kerst cadeautje geven ❤️

4 jaar geleden

Reactie op JillE

Lief van je uit collegialiteit, maar als het van iedereen is goedgekeurd ku ...
Het probleem is dat zoals het er nu voor staat niemand vakantie krijgt. We zijn met zijn 6e waarvan er 4 dezelfde periode met vakantie willen. Ik had express al die periode opgegeven wetende dat rond die tijd me verlof wel in zou gaan. Hebben nu voor de tweede keer een mail gehad dat we het onderling moeten oplossen voor 1 januari. ( baas heeft geen “ballen”) zou zelf zeggen gezinnen met kleine kinderen gaan voor en rooster van vorig jaar erbij pakken wie ook die periode heeft gehad schuift maar. Als ik zelf nu schuif naar begin weken i.p.v. laatste 3 zodat het wel rond zou komen krijg ik later op mijn bord waarschijnlijk van je wist dit al... daarom zo in twijfel..

4 jaar geleden

Vraagje ? Ik zou graag willen wachten tot 12 weken met vertellen aan mijn ouders / schoonouders en familie en vrienden gewoon stil zwijgen 🤔! Ivb met een eerdere mk ... is dat raar ? Plus in februari word mijn oma 75 dacht misschien leuk om dan het nieuws te brengen ,met een taart waarvan de vulling blauw en roze is .🍰 of een cadeau 🎁 met baby spulletjes ... Btw jullie hebben allemaal leuke ideeën

4 jaar geleden

Reactie op x-Charrtje

Vraagje ? Ik zou graag willen wachten tot 12 weken met vertellen aan mijn o ...
Helemaal niet raar denk ik, wij wachten ook tot de eerste echo (ben dan 7 weken) en misschien zelfs tot de eerste termijn echo met het delen. Ik denk dat het ook aan je familie en eigen gevoel ligt wanneer het beste moment ervoor is

4 jaar geleden

Reactie op x-Charrtje

Vraagje ? Ik zou graag willen wachten tot 12 weken met vertellen aan mijn o ...
Nee is helemaal niet raar. Ik begrijp het heel goed. Ik twijfel om ook te wachten met 12 weken of een aantal met de echo en de rest met 12 weken..

4 jaar geleden

Ik ben nu 6+3 en gaan het vrijdag mijn ouders vertellen via een cadeautje. Ik heb bij hip en mamabox een laken besteld met daarop: Hotel opa en oma (omdat voor de kinderen van mijn broers het soms ook echt een hotel is bij hen haha), en dan zeg ik altijd ik het cadeau geef: een 'kleinigheidje' omdat jullie altijd voor iedereen klaarstaan. Zo benieuwd naar hun reactie! En dan zaterdag vertel im het mijn ene broer en schoonzus. 28 dec eerste echo waarna we het de meest dierbare vrienden en vriendinnen wel gaan vertellen stap voor stap en dan met 12 wk alle grotere vriendengroepen en collega's. Zo spannend allemaal!

4 jaar geleden

Reactie op Eli891

Ik ben nu 6+3 en gaan het vrijdag mijn ouders vertellen via een cadeautje. ...
Oh ja en met kerst geven we mijn schoonvader een handboek opa zijn en vertellen het hem en mn schoonbroertje op die manier. 😏😏

4 jaar geleden

Reactie op aliar

Nee is helemaal niet raar. Ik begrijp het heel goed. Ik twijfel om ook te w ...
Iedereen is hier toch vrij in? Wij hebben het wel al verteld aan de ouders. Het voelt goed en mocht het wel fout gaan dan wil ik ook graag hun steun. Dit weekend vertellen we het aan de broer en zus van mijn vriend en zijn tante en mijn lievelingstante. Tweede kerstdag aan mijn stief- zusjes en broertje. En zo breiden we het heel langzaam uit 🤗. Iedereen is anders en iedereen doet het anders 😉

4 jaar geleden

Reactie op Nodelijk1986

Wij hebben het telefonisch verteld 🙈. Dit is de 3e keer dat ik zwanger ben ...
Wat moeilijk dat het eerst 2 keer mis is gegaan. Heel begrijpelijk dat je er nu dan misschien wat anders in staat dan de 1e keer. Gefeliciteerd en fijn dat je nu weer zwanger bent!

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Iedereen is hier toch vrij in? Wij hebben het wel al verteld aan de ouders. ...
Eens...iedereen is hier idd vrij in en moet doen waar die zich prettig bij voelt.. Ik zit in twijfelzone.. wil het wel vertellen maar ook weer niet🙈

4 jaar geleden

Wij hebben het vanwege complicaties de eerste zwangerschap de ouders met 12 weken pas verteld dmv een zelf genaaid babyboxpakje en een speen. En sommige vriendinnen met 16 of 18 weken pas. Was nog zo plat als een dubbeltje. En ik beleef er niet veel "plezier" aan het te melden. Want alle aandacht gaat naar jou En ik ben meer een luisterend oor als een prater

4 jaar geleden

Wij gaan het met kerst vertellen! We hebben fotolijstje gekocht met een waslijn waar we datum etc. Opzetten en foto van de echo erin en leggen deze onder de kerstboom! 😊

4 jaar geleden

Wij vertellen het met kerst aan onze ouders en broers/zussen. Ze krijgen flessenpost en onderop het potje waar het toetje in gaat staat “hoi tante....” of “hoi opa” en dan aug 2020 erbij.