138 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op AmyS

Wij vertellen het met kerst aan onze ouders en broers/zussen. Ze krijgen fl ...
Super leuk idee!! Iedereen trouwens super leuke ideeën

4 jaar geleden

Wij hebben maandag de eerste echo gehad. Ben nu 7 weken. Wij gaan het met kerst aan de familie vertellen. We hebben kleine doosjes met daarin wat roze en blauwe wol en een hartje. Daar komt dan de echo bij met de tekst 'Er klopt een klein hartje in mij'.

4 jaar geleden

Wij gaan het met kerst aan de schoon families vertellen door deze manier. En de rest ook gewoon op deze manier alleen wachten we nog iets langer. Ben nu 5,5 week😁

4 jaar geleden

Reactie op Ingrid1995

Wij gaan het met kerst aan de schoon families vertellen door deze manier. E ...
Te schattig!!

4 jaar geleden

Wij hebben onze ouders, zussen en partners al heel snel ingelicht. Ook enkelen in de omgeving weten het al. Maar dat komt omdat wij een traject hebben doorlopen waar wij geen geheim van hebben gemaakt. Ouders en zussen hebben we het uit onszelf aan verteld. Anderen die van het traject weten vertellen we het als ze er naar vragen. Morgen hebben we onze eerste echo en komend weekend ben ik 8 weken. Als het er morgen goed uitziet, dan gaan we met de feestdagen onze opa's en oma's inlichten. Daar wil ik wel iets speciaals bij doen, weet alleen nog niet wat.

4 jaar geleden

Reactie op Geerdina Van Baaren

Wij weten het nog niet! Wij hebben 2 januari de eerste echo en willen het d ...
Ik heb alcoholvrije wijn (echt 0,0%) gekocht. We hebben het kerstdiner dit jaar bij ons thuis. Dus zet de fles niet te veel in beeld. ,, en dan maar hopen dat ze niets vermoeden... ook het kerstdiner zelf aangepast zodat ik niets over hoef te slaan (dit zou mijn moeder gelijk opvallen) ik heb 6 januari de eerste echo . Die wil ik graag afwachten

4 jaar geleden

Als alles goed mag gaan 10 januari met mij verjaardag. Hebben 2 januari de echo

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Het probleem is dat zoals het er nu voor staat niemand vakantie krijgt. We ...
Hier zelfde werk in de zorg moeste ook zelf de vakantie planning doen wist november nog niet dat ik zwanger zou zijn maar gelukkig ging het bij ons aardig. Maar ik snap jou situatie Ps je kunt net doen of je gek bent tja dan is het rond voor jou krijgt hij geld voor een andere werknemer in te zetten kijk de app van FNV

4 jaar geleden

Ik heb slabbetjes besteld voor mijn ouders en voor mijn schoonouders. 2 de kerst dag vertellen we het mijn schoonouders schoon zus en de oma’s ivm omdat de oma’s niet om de hoek wonen. Mijn eigen ouders vertellen we het na kerst En mijn broers en zus op 10 januari op mijn verjaardag.

4 jaar geleden

Hi Meiden, Wat een leuke en originele ideeën allemaal! Hebben jullie ook dat nu het rond kerst is, je het juist met kerst wil vertellen? Ik ben net 5 weken zwanger volgens mijn eigen berekening en we hebben 30 december de eerste echo (vitaliteitsecho bij de gyn). Dan zou ik 6.6 weken zijn. Het leek ons heel leuk om het met kerst te vertellen, maar we willen toch graag eerst een knipperend hartje zien. En met oud en nieuw vertellen is misschien ook wel heel leuk! We hebben een shirtje gekocht die we onze dochter aantrekken. 'Ik wordt grote zus' staat er op. We maken een kaart met een hartje gemaakt van onze vingerprint. Binnenin staat op de ene kant een vingerverf handje van onze dochter en aan de andere kant tekenen we met stippellijn een kleiner handje. We doen iets met de tekst 'onze liefde blijft zich vermenigvuldigen' Voor onze dochter hebben we vorig jaar best lang gewacht om het grote nieuws te vertellen. We hebben een fotoshoot gedaan met allemaal luiers, de hond kreeg een luier om, babysokjes aan, mijn man las een zwangerschapsboek. You get the picture. Deze hebben we ingelijst en op de borrel na ons trouwen hebben we die onthuld en iedereen een fles wijn gegeven met het etiket: de liefste ouders/broers/vrienden promoveren tot opa en oma/oom en tante. Nog even 2 weekjes wachten en het kerstdiner overleven... En dan is het geheim de wereld uit!

4 jaar geleden

Reactie op Team-Leckers

Hi Meiden, Wat een leuke en originele ideeën allemaal! Hebben jullie ook da ...
Wij hebben de 24e de echo.. Dus direct voor kerst. Ik twijfel heel erg om het dan met kerst te vertellen, want ik ben dan alsnog als het hartje klopt, nog maar 6 weken en 4 dagen naar mijn berekening. Toch best wel kort en pril nog.. Mijn vriend wil het wel graag delen aangezien het alleen familie is. Maar ik twijfel nog.. het is idd wel leuk met kerst...

4 jaar geleden

Wij gaan t onze ouders met kerst vertellen, wij doen aan kerst cadeautje s voor iedereen.. dus als alles goed is 23 dec (echo) dan laten we de echo foto in een lijstje inpakken en ligt t onder de kerstboom tot dat die word gepakt! Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Wij hebben de 24e de echo.. Dus direct voor kerst. Ik twijfel heel erg om h ...
Wat vroeg ik heb ook maandag eerste echo maar dan ben ik al 8,5 week

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Wij hebben de 24e de echo.. Dus direct voor kerst. Ik twijfel heel erg om h ...
Je moet doen waar jullie je goed bij voelen. We hebben mijn ouders met een kleine 6 weken al verteld. Je bent niet verplicht het een geheim te houden. Mocht het niet goed gaan dan hebben mensen meer begrip waarom je even niet lekker in je vel zit en het is toch heel fijn om er even over te kunnen praten met iemand anders dan je partner. Dit is mijn ervaring iig. Ik heb met mijn 2 miskramen ook een klein groepje mensen verteld over de zwangerschap en ook al ging het mis, ik vond het toch wel heel prettig dat ik even mn hart kon luchten. En het is natuurlijk ook super leuk om over te hebben als het allemaal goed verloopt want je, het is niet niks!! 🤗

4 jaar geleden

Hoi! Hier precies 7 weken zwanger volgens eigen berekening. 5 dec, de ochtend van pakjesavond een positieve test. Vriendlief was aan het werk en we vierden sinterklaas 's avonds. Ik heb de test ingepakt en in de zak met cadeautjes gedaan. Totale verrassing voor hem en voor de aankomende opa's en oma's 😂 het moment zelf gefilmd, moet nog steeds erg lachen om zijn reactie 😍

4 jaar geleden

Reactie op Kwa

Hai! Zelfde probleem hier, maar ik heb het 'geluk' dat ik een tijdje geled ...
Ja dat is heel handig dan! Helaas weten ze van mij allemaal dat ik er wel eentje of keer lust en het wordt ook nog bij ons thuis gedaan. Ik zit toch maar aan alcoholvrije wijn te denken 😂

4 jaar geleden

Reactie op D3B

Hier zelfde werk in de zorg moeste ook zelf de vakantie planning doen wist ...
Ik weet dat ik me daar niet druk om hoef te maken, ze krijgen idd geld om iemand anders in te huren alleen er is een gruwelijk te kort aan assistentes.. ( werk in een apotheek) we lopen al langer onderbezet rond omdat er niemand te vinden is. Tis meer naar mijn overige collega’s toe dat ik zo twijfel..

4 jaar geleden

Reactie op Kellless

Ik heb alcoholvrije wijn (echt 0,0%) gekocht. We hebben het kerstdiner dit ...
Overgieten in een andere fles?

4 jaar geleden

In mijn vriendinnengroep zijn we altijd van het namen raden. Ik probeer na de feestdagen een vriendinnen borrel te regelen (proosten op het nieuwe jaar) en bestel dan eerst zelf een wijntje. Dan als iedereen wat heeft zeg ik dat ik een klein nieuwjaarspresentje heb en haal dan een memoblok met pennen uit mn tas. Die leg ik op tafel en zeg; zo jullie mogen nu raden........

4 jaar geleden

De opa's en oma's vertellen we het door een klein ingepakt kerstcadeautje te geven. Een boekje van nijntje; logeren bij opa en oma Pluis. Gewoon helemaal niks zeggen, ze laten uitpakken en de verwarde reactie zien......