138 Reacties

4 jaar geleden

Wij vertellen het in februari op ski vakantie als alles goed gaat ben nu bijna 5 weken zwanger. Hoe moeten we nog bedenken. Maar ik vind dat fotolijst idee top

4 jaar geleden

Ik wil het binnenkort mijn puberende zoon gaan vertellen en ben op zoek naar iets leuks wat ik hem symbolisch kan geven. Iemand ideeën? Opa & oma wil ik een Nijntje boek geven logeren bij opa & oma.

4 jaar geleden

Komend weekend gaan wij het vertellen. Nu 7 weken. Met alle kerstborrels en etentjes zijn we liever eerlijk IPV het geheime gedoe. Ons dochtertje van 1,,5 krijgt een'grote zus' shirt aan. Straks een vitaliteits echo en ik ben zoooo zenuwachtig.

4 jaar geleden

Wij hadden een tien weken termijnecho en zouden het daarna vertellen. Het bleek echter al te zijn gestopt met groeien bij acht weken. Mijn lichaam heeft mij dus twee weken voor de gek gehouden. Een hele familie route uitgestippeld maar helaas het mocht niet baten. We zijn daarna wel langs de ouders gegaan om het slechte nieuws direct te vertellen. Nu zijn wij weer zwanger maar mogen nu gaan voor acht weken echo wat niets zegt over de tien weken echo en nog steeds even cruciaal is. We blijven de zwangerschap zeker tot aan tien weken voor onszelf houden. Vroeger was er pas een termijn echo met twaalf weken dus sssttt mondjes dicht. In mijn ogen heeft het eerder en in onzekerheid vertellen toch geen zin. 🌸

4 jaar geleden

Ik ben ongeveer 7 weken nu. Deze namiddag eerste echo, als daar alles goed is, vertellen we het volgende week met kerst als de hele familie samen is. Voor de (schoon) ouders hebben we een rompertje met tekst. Voor de (schoon) broers/zussen een fotokader met tekst. SPANNEND!! 🙌🏽

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Ik wilde eigenlijk wachten tot sowieso de eerste echo ( volgende week vrijd ...
Poeh, ik zou dit niet vertellen. Als je een maand later zwanger zou zijn geweest had je het misschien nog wel niet geweten. Of zelf nog maar 1-2 dagen. Het werk is echt het laatste waar ik het pas ga vertellen. En ik ken deze situatie als geen ander, drukke bouwvak en dan kom jij er ook nog tussen door. Echter laat je hierdoor niet van je gedachten afhalen. Wat niet goed voelt, niet doen!! Eerst maar eens zorgen dat het goed blijft gaan, familie en vrienden op de hoogte zijn en dan pas denken aan het werk. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne1986

Ik wil het binnenkort mijn puberende zoon gaan vertellen en ben op zoek naa ...
Lees even mee. Zoek ook een leuke manier om het mijn puberende zoon te vertellen

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Mijn zoontje van 1 krijgt dit shirt aan met kerst bij mijn schoonfamilie 😊 ...
Ik laat mijn zoontje van 10 maand een inkleurtekening van een kleine jongen inkleuren die aan mamas bij luistert. Als cadeau voor oma

4 jaar geleden

Ik ga mijn ouders morgen op de hoogte brengen. Vooral omdat ik toch mijn mond niet kan houden. Ik heb voor allebei een appart cadeautje. 2e foto zal ik appart posten, want kan er maar 1 uploaden

4 jaar geleden

En voor mijn moeder...

4 jaar geleden

Vanavond het mijn ouders verteld, hen een sprei gegeven met daarop 'Hotel opa en oma'. Zo mooi hun reactie. Mijn vader had tranen in zijn ogen. Wordt hun 5e kleinkind (maar ik ben hun enige dochter) en is nog zo pril (6+5) maar desondanks blijkbaar nog steeds heel speciaal en hun reactie onbetaalbaar ❤

4 jaar geleden

Hoi hoi. Wat een leuke ideeën allemaal! Ik ben nu zwanger van de tweede. Bij mijn zoon was ik ook van alles aan het bedenken, maar daar kwam ik niet meer aan toe. Want het liep zo: Toen ik bijna 13 weken was, hadden we een verjaardag. Doordat we nog een andere afspraak hadden, waren we wat later bij mijn broer thuis aangekomen. Hele familie was er al. Ik was best moe, dus zei al bijna gelijk... wie staat er op zodat ik kan zitten? Waarop een nicht van me toevallig reageerde met: ik sta alleen op voor zwangere vrouwen. Mijn vriend en ik schoten in de lach en voelden dat dat het moment was. Dus zei ik fijn! Sta op! Niemand geloofde het. Dat was best grappig. Pas na het tonen van de echo werd ik geloofd. Bij deze zwangerschap gaan we niks zeggen. Kijken wie als eerste durft te vragen :-D. Als ik het zwijgen volhou natuurlijk. Vader en schoonouders weten het trouwens al. Gefeliciteerd allemaal en veel plezier met het grote nieuws vertellen.

4 jaar geleden

Wij hebben koekjes gebakken... Gaan ze door elkaar heen op een bord neerzetten en dan maar wachten tot dat de eerste het ziet. Ze hebben trouwens nog wel een glazuur gekregen, hoor.

4 jaar geleden

31 december hebben wij onze eerste echo. Mocht deze goedzijn gaan wij het onze ouders en broers vertellen. Voor mijn broers zelf een rompertje beschreven. Voor mijn ouders een verrassings doosje gemaakt.

4 jaar geleden

Dit voor mijn broers

4 jaar geleden

Reactie op Sst

Ik laat mijn zoontje van 10 maand een inkleurtekening van een kleine jongen ...
Ook leuk!!

4 jaar geleden

Dit geven wij

4 jaar geleden

Reactie op Jave1605

Dit geven wij
Hebben wij 2,5 jaar gelden ook gedaan! Kreeg leuke reacties😁

4 jaar geleden

wij hebben kraskaarten gegeven waar de tekst instaat dat ze opa of opa en oma worden!! leuke kras verrassing

4 jaar geleden

Momenteel 6weken ver. Normaal gingen we wachten tot na de 1ste echo, maar het kerstdiner zou alles heel duidelijk maken. Op de menu staan heel wat dingen die ik heel erg graag mag, maar helaas nu niet meer mag eten.. Rosbief, parmaham met meloen, tomaat garnaal, gerookte en gekookte zalm.. Dus geven we aan het begin van het kerstfeest een EHBK cadeau ( eerste hulp bij kleinkinderen koffertje) gevuld met pampers, flesje, fopspeen, romper, slab met tekst "jullie worden opa & oma" en al een knuffel voor ons kleintje. ( deze hebben we al x3 gekocht :-) zodat het overal dezelfde knuffel is).