63 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben het met 8 weken al verteld aan iedereen middels een hele toffe fotokerstkaart.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 9 weken. Hebben het met kerst aan de toekomstige grootouders en ooms en tantes verteld. Nu langzaamaan vertellen we het aan vrienden enzo

4 jaar geleden

Mijn beste vriendinnen weten het, al heel vroeg, moest het delen, haha. Onze ouders, broertjes en zusje willen we het na de eerste echo met 8 weken vertellen als dan alles goed is. De rest na de termijnecho :) Moet zeggen dat sinds ik het met vriendinnen gedeeld had, het makkelijker was om de rest nog even niks te zeggen.

4 jaar geleden

Wij hebben het enkel onze ouders, oma en zus verteld. De rest moet gewoon even wachten tot we wat verder zijn en de kans op een miskraam (na twaalf weken) kleiner wordt

4 jaar geleden

Wij vonden het erg moeilijk om ons mond te houden aangezien wij al zelf een aantal weken op de hoogte waren🙈 dus met kerst hielden wij het niet meer vol en hebben het aan de meeste toen verteld (8 weken) dus best vroeg nog...

4 jaar geleden

Wij hebben het mijn ouders al wel verteld. De rest vertellen we het na de 1ste echo (9 weken dan). Dan weten we of het hartje klopt dus durf ik het wat meer te vertellen.

4 jaar geleden

Afgelopen mei het met 9 weken aan familie en vrienden verteld. Onze ouders wisten het al eerder. Helaas ging het toen mis met 11 weken. Bleek dat het hartje al gestopt was met 10 weken. Daarom ben ik nu iets voorzichtiger met vertellen.

4 jaar geleden

Wij hebben het nu met nieuwjaar aan dz familie gezegd (ben nu ook 9weken). Gynaecoloog zei dat de kans op miskraam minder dan 5% is nu. Alles perfect in orde met ons kleintje dus vonden wij dit nu het ideale nieuwjaarsgeschenk. (Moesten we geen andere cadeaus kopen)

4 jaar geleden

Wij hebben gewoon met kerst vertelt ondanks dat we toen pas misschien 5weken zijn want geen idee hoe ver we nog zijn. Maar dan kun je ook met de familie praten als het mis zou gaan.

4 jaar geleden

Wij hebben het tot nu toe alleen aan mijn ouders verteld van de familie. Daarnaast weet een collega het omdat ik advies nodig had. Erachter komen dat je zwanger bent is niet heel handig als je een sollicitatie hebt lopen. Mijn toekomstige baas weet het ook omdat ik te eerlijk ben en het aan mijn geweten knaagt als ik niks zeg voordat ik die handtekening zet. Verder wachten we tot we de eerste echo hebben gehad.

4 jaar geleden

Nu zwanger van de 2de. moet zeggen dat het toch minder een happening was/is dan bij de 1ste. afgelopen kerstavond was mijn zoon jarig en het toen verteld aan alle opa's, oma's, ooms en tantes! Ik was toen pas 5.5 week! Maandag pas de eerste echo en dan mag iedereen het weten.

4 jaar geleden

Wij zouden het ook zo graag willen vertellen!! Wij zijn nu ongeveer 6,5e week van ons 1e kindje. Dus voorlopig houden we het voor ons als we ons niet voorbij praten😅.. Rond 8e week hebben we de vroege echo, en 11e week termijn echo. Daarna gaan we het waarschijnlijk vertellen! Het is ook zo lastig om elke keer in de weekenden wéér een smoes te bedenken voor vriendinnen om niet mee uit te gaan/ of niet te drinken. Ik heb het idee dat mn sociale leven een beetje stil staat puur door de zwangerschap en mn smoesjes. Gelukkig komt er nu een rustigere maand aan kwa ' feestjes. Kan niet wachten om het mn fam te vertellen!! Nog even volhouden😁

4 jaar geleden

Ik heb het met de 1e rond 9 weken verteld ofzo dacht ik omdat ik toen jarig was was iedereen toch bij elkaar. Bij de 2e (nu rond de 6 weken zwanger) heb ik het alleen nog maar aan 2 vriendinnen verteld en m'n leidinggevende omdat ik super moe was en daarvoor ook niet heel lekker... En kan echt alles met d'r delen dus moest het wel vertellen knaagde teveel aan me..

4 jaar geleden

Wij zijn morgen volgens mijn eigen berekening 7 weken zwanger. De enige die het weet is mijn beste vriendin, zodat ik toch nog iemand heb die ik dingen kan vertellen. Mijn ouders en schoonouders weten nog van niks. Althans is mijn moeder echt niet dom. 🤷🏽‍♀️ Maandag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, en we zullen het denk ik volgende week ergens tegen onze ouders vertellen.

4 jaar geleden

Wij hebben het tot nu toe alleen aan mijn ouders verteld van de familie. Da ...
Wat was de reactie van je toekomstige werkgever? Ik ben benieuwd omdat ik dat zelf ook heb en mij afvraag wat nou handig is om te doen.

4 jaar geleden

Wij hebben het met 6 weken aan onze ouders verteld. Vervolgens met 7 weken een echo gehad wegens bloedverlies en toen een kloppend hartje mogen zien ♡ Vrienden en familie vertellen we het na de termijnecho!

4 jaar geleden

Mijn zus en beste vriendin die weten het, en de leidinggevende bij mij op het werk omdat ik een kok ben heb ik het hun verteld zodat ze weten dat zwaar tillen voor mij er niet in zit. Als we de 12 weken echoo hebben gejad vertellen we het de rest van de familie en vrienden

4 jaar geleden

Reactie op LenM92

Afgelopen mei het met 9 weken aan familie en vrienden verteld. Onze ouders ...
Wat vervelend! Snap dat je dan afwachtender bent met vertellen. Heb je toen in Mei ook wel een eerdere echo gezien met wel een kloppend hartje? Ben zelf zwanger van de eerste en vind het toch erg spannend allemaal.

4 jaar geleden

Wij zijn nu rond de 8 weken, heb het alleen op mijn werk verteld omdat ik er ziek van was.. dus het viel een beetje op! 1e echo al gehad maar we wachten toch even op de volgende echo als dan alles goed is gaan we het vertellen aan iedereen.

4 jaar geleden

Wat vervelend! Snap dat je dan afwachtender bent met vertellen. Heb je toe ...
Ja zeker bij 8 weken eerste echo toen gehad met een heel goed kloppend hartje. Dus was het ongeloof nog groter toen we hoorden dat het niet meer zo was. Daarom is alles nu extra spannend. Gelukkig mogen we volgende week als ik 6.6 weken ben voor de eerste echo 😁