63 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb mijn ouders, beste vriendin, opa en oma van mijn man, schoonouders al verteld. En mijn beste vriend. Mijn werkgever ook verteld. Die vond het leuk om aan een van mijn collega’s te vertellen. Dus morgen krijgt ze dat te horen. Morgen 6 weken volgends eigen berekeningen. 14 Jan eerste echo Wat ik eerder las dat ze wat lakser is. Ik merk dat ook dat ik het nu eerder verteld heb tegen onze ouders opa en oma. Is mijn 3e kindje maar mijn man zijn eerste.

4 jaar geleden

Reactie op LenM92

Ja zeker bij 8 weken eerste echo toen gehad met een heel goed kloppend hart ...
Dat is fijn dat je zo snel mag! Ik heb mijn eerste echo gehad bij 7+6 en idd ook alles goed maar ik blijf toch een beetje behouden ook tot de 12wkn. Kunnen ze daar iets over zeggen hoe dat toen kwam? Of is dat iets “normaals” wat kan gebeuren voor de 12wkn?

4 jaar geleden

Wij hebben het met de kerst aan onze ouders, broers en zussen verteld en met oud en nieuw aan onze vrienden ondanks dat we nu pas 6 weken zijn. vind het heel moeilijk om geheim te houden. en al die smoesjes z’n ellende. En als het fout gaat hebben we veel steun. maar hopelijk gaat alles goed. Heel spannend allemaal 22 Jan pas de eerste echo

4 jaar geleden

Ivm met de feestdagen al verteld aan mijn ouders en schoonouders met 5 weken. Mijn zus heb ik meteen gebeld toen ik erachter kwam dat ik zwanger was dus zij was (na mijn vriend natuurlijk) de eerste! Zij deed dit ook bij mij met haar eerste en ik voelde ook meteen die behoefte. Verder laten we het even zo en wachten we tot 12+ weken met het te vertellen aan vrienden en op werk.

4 jaar geleden

Dat is fijn dat je zo snel mag! Ik heb mijn eerste echo gehad bij 7+6 en i ...
Gewoon domme pech.. waarschijnlijk is er genetisch iets niet goed gegaan waardoor mijn lichaam had besloten het te stoppen.

4 jaar geleden

Ik ben morgen 8 weken zwanger. Wij hebben het met 6 weken al verteld. Had voor mijn gevoel niet veel keus, het was namelijk al heel goed te zien. Mijn dochters van 7 en 9 vroegen beide steeds waarom mama zo’n dikke buik had. Smoesjes zijn wel een keer klaar als je altijd mega slank bent. Met 6 weken dus toch maar met ze gedeeld dat ze een broertje of zusje krijgen. Ook uitgelegd dat er nog een kans is dat het mis kan gaan aangezien het nog zo vroeg is. Gelukkig vinden ze het wel erg leuk en is onze omgeving ook super enthousiast. Aan de ene kant is wachten tot je zekerheid hebt fijn, maar mocht het niet goed gaan heb je ook veel steun aan je omgeving als je het al wel vroeg verteld. Doen wat goed voelt!

4 jaar geleden

Reactie op LenM92

Gewoon domme pech.. waarschijnlijk is er genetisch iets niet goed gegaan wa ...
Wat naar! Ik hoop dat nu alles voorspoedig gaat voor jullie ❤️ Bedankt voor je open reacties!

4 jaar geleden

Wat naar! Ik hoop dat nu alles voorspoedig gaat voor jullie ❤️ Bedankt vo ...
Lief! Dankjewel! Ik hoop het ook voor jullie 🥰

4 jaar geleden

Wij gaan het hier met 9 weken aankondigen. Dan hebben we de eerste echo gepland staan op 25 januari. Wij gaan ons dochter kleden in een shirtje waar er “Hira wordt grote zus” staat. Die dag komt de hele familie bij ons op bezoek en gaan we mijn dochter de woonkamer in laten met haar shirtje 😏 Bij de eerste hebben we het min of meer iedereen verteld toen we er achter kwamen. Was toen nog maar 3/4 weken zwanger. Op mijn werk wacht ik op de 9 weken echo. Ik heb bij beide zwangerschappen geen verschijnselen maar bij deze heb ik ontzettend veel last van stemmingswisselingen. Gefeliciteerd dames 👶

4 jaar geleden

Mijn ouders wisten het na 4,5 week. Ik hou nogal van biertjes, dus met de feestdagen zou dit echt opvallen. De eerste weken kon ik ook geen broek dicht doen.. deed zeer. Had ik bij mn eerste ook. Verder wachten we tot na de eerste echo 13 januari. Dan vertellen we het ons zoontje ook. Die vraagt nu steeds gaat het wel goed mama, als ik weer ns sta te kokhalzen haha

4 jaar geleden

Wij weten het net sinds 30 december en denken ongeveer 5 week zwanger te zijn. Ik wil sws wachten tot de eerste echo en dan wil ik het onze familie’s gaan vertellen. :)

4 jaar geleden

Ik heb 15 januari eerste echo, ben dan 8+3 en bij goed nieuws gaan we het dan ook mijn ouders en schoonouders vertellen. Op mijn werk wil ik wachten tot de 12 week ongeveer. Hoop dat ik het zo lang kan verbergen/geen symptomen heb, heb zo’n collega die je bloedirritant elke dag zal gaan vragen hoe je je voelt. Met de bouw van huis vroeg ze ook bijna elke dag of we al meer nieuws hadden (projectbouw) en als een klant mij er naar vroeg wist zij het allemaal wel even te vertellen.. wie is er nu een huis aan het bouwen, jij of ik? 🤦🏼‍♀️ Werd er zo bloedchaggerijnig van dat ik een week of twee heb verzwegen op het werk dat we allang wisten wanneer we sleutel kregen etc 🙊

4 jaar geleden

Ik ben nu 8+5 weken. Wij hebben het na de eerste echo, enkel verteld aan onze ouders en broers en zussen, met Kerst. En mijn beste vriendin en tante (waar ik close mee ben). Eind januari hebben we de 12 weken echo en de NIPT test, als daar alles positief is, en alles blijft tot dan goed gaan, dan zeggen we het aan al de rest.

4 jaar geleden

Ik heb het aan me ouders en schoonouders en (beste vriendin) verteld zodra ik het wist. Maandag ben ik 9 weken en heb ik een eerste echo, en eind januari zijn we de 3 maanden voorbij dit is wanneer ik het tegen de rest zal zeggen.

4 jaar geleden

Alleen mijn beste vriendin weet het omdat ik met haar een Spa weekend had incl overnachting en fancy eten.. Eerste zwangerschap voor ons en ben er best soms onzeker en gespannen onder 😕 Google is niet mijn vriend op t moment. Volgende week vrijdag 1e echo bij 7+4.. dan vertellen aan (schoon)ouders

4 jaar geleden

Normaal wacht ik de tien weken echo af maar nu ik al zo misselijk ben etc en vanavond mijn ouders hun verjaardag vieren en geheel rest vd familie over de vloer komen. Twijfel ik enorm of wij het voor de drukte, alleen aan mijn ouders te vertellen. Normaal gezien geen twijfel over mogelijk het vanaf de tiende week echo gaat gebeuren. 🤔 Hoop echt mij goed voel vanavond anders ga ik het niet volhouden.🌸

4 jaar geleden

Wij hebben het vrijwel direct gedeeld met mijn ouders.. ik kan dat echt niet geheim houden voor mijn moeder 😅 een week later heb ik het aan mijn broers verteld en schoonouders.. wanneer het mis gaat dan zou ik hun steun ook fijn vinden! De rest vertellen we het na de termijnecho.

4 jaar geleden

Reactie op Nubi

Alleen mijn beste vriendin weet het omdat ik met haar een Spa weekend had i ...
Snap het helemaal voor ons is het ook het eerste kindje en ben ook zo beroerd de hele dag. Mijn ouders en beste vriendin weten het al. Morgen ga ik het aan mijn zusjes vertellen en met de rest wacht ik tot na de echo op 20 januari. Je kunt de vragen inderdaad beter opschrijven voor de verloskundige, Google maakt je gek 😘

4 jaar geleden

Reactie op Jave1605

Wij hebben het vrijwel direct gedeeld met mijn ouders.. ik kan dat echt nie ...
Hahaha zo herkenbaar. Ik zou het heel dapper geheim houden en waren voorraad aan het tellen in de winkel. Ik had getest zag haar en begon zo te huilen dus mijn ouders wisten het ook gelijk en mijn beste vriendin ook gezien ik de eerste 2 testen niet vertrouwde in overleg met haar nog maar een goeie test gekocht 😂 Morgen vertel ik het aan mijn zussen gezien we een gezellig etentje hebben met hen en mijn ouders erbij. Met de rest wacht ik tot na de echo/12 weken.

4 jaar geleden

Normaal wacht ik de tien weken echo af maar nu ik al zo misselijk ben etc e ...
Doe wat goed voelt 🍀